Gå til innhold

Noen som har tatt klexane/fragmin sprøyter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må begynne med Klexane, sprøyter hver dag på magen.. Noen med erfaring som kan berolige meg litt.. gruer meg til å sette de sjøl og sambo er bortreist ei uke til :( Skal ikke være bivirkninger med de så er vel bare litt hysterisk nå. Kan noen snille si at det sikkert går helt fint og smertefritt..? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Skulle ikke være anonym, men blei visst det!

Skrevet

*dytter*

Skjønner at det ikke er den mest spennende tråden å svare på, men er det virkelig ingen som tar/har tatt sånne sprøyter..? Eller vet om noen andre? Og som helst kan si at det ikke er noe problem.. :)

Skrevet

Hei!

Jeg har aldri satt Klexane/Fragmin på meg selv, men som sykepleier har jeg satt utallige på pasienter. Det er en liten, veldig tynn nål som føres inn under huden. Det kan visst svi noe når sprøytens innhold blir satt inn, men dette går fort over. Jeg har som sagt satt utallige av disse sprøytene, og det er kjempesjelden at noen sier at det gjør vondt.

Så jeg tror du skal ta det helt me ro, og prøve å slappe av. Da går det som regel mye bedre:)

Lykke til!!

Skrevet

Takk, snille du! Blei så glad at tårene trillet nå :) Jeg har vel bare en litt dårlig dag..føler jeg fikk så lite info, gruer meg litt, ikke lyst å ringe noen for å få sympati og får ikke snakket med min kjære og fortalt han det siden han er i utlandet.. I morgen er nok alt så mye bedre :) Skal nok klare det!! Takk for oppmuntringen!

Skrevet

Bra at jeg kunne hjelpe deg da:) Bare spør om det er noe annet!

Dumt at du ikke fikk nok informasjon, men det er egentlig veldig enkelt å sette den, og det er svært lite som "kan gjøres feil". Hvis det hadde vært komplisert hadde du ikke fått tatt den selv:)

Lykke te (igjen!)

Annonse

Skrevet

hei !! æ tar oxo fragmin, har gjort d i 10 mnd nu, må ta de frem te ho e 6 mnd.. har egentlig gått veldig greit, for æ hadde tatt de for noen år siden. men når du setter inn nåla og sprøyter inn bruke d å svi litt, ikke no godt egentlig, men d går jo fort over. siden æ har gått så lenge på de har æ fått litt blodoppsamling akkurat der æ har satt de,men d har nu gått greit..men d e jo til mitt eget og barnet sitt beste.. har ikke hatt noen plager gjennom hele svangerskapet, så d e æ kjempe fornøyd me.. håpe d går bra for dæ å sette de..masse lykke te..bare 30 dg te jenta våres kjem!!

Katti har du termin?

Skrevet

Jeg er sykepleier og setter Fragmin sprøyter. Men har ikke gjort det på meg selv da. De nålene er veldig tynne og alle pasientene sier at de nesten ikke kjenner stikket. Litt av cluet er å klipe opp en hudfold og stikke litt fort inn istedet for å "sage det inn". Innholdet svir litt, men hvis du setter det sakte, kjenner du lite til det. Dette går så bra så!!

Hvis du ikke klarer å sette det på deg selv, kan du jo be noen du kjenner som er spl å sette det for deg?

Skrevet

Cambaby!

Så fint å høre at du ikke har problemer med å sette de og ingen bivirkninger! Litt sviing skal jeg nok klare :) Har UL termin den 30.aug, så er en mnd etter deg! Trodde jeg skulle ta sprøytene fram til seks UKER etter fødselen, men kan jo ha hørt feil og at det er seks mnd for meg også..hmm. Skal på UL og sjekke blodgjennomstrømming til tirsdag så får passe på og få litt mer info da! Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Hei!

Jeg var sengeliggende pga bekkenløsning en del uker av sv.skapet mitt.

På sykehuset satt de sprøytene i låret på meg med fragmin.¨

Jeg valgte selv låret fordi jeg syntes det virket så ekkelt å skulle stikke seg i magen når babyen lå der.

Det gikk helt greit.

Tynn kanyle gjorde at det ikke gjorde vondt med stikket.

Kunne svi litt rett etterpå men det går fort over..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...