Gå til innhold

mobbing av røykere..

Anbefalte innlegg

etter røykeloven kom er det blitt sosialt akseptert å mobbe røykere.

I en middag er det helt akseptabelt for ikke røykere å sitte å rakke ned på de stakkars individene som røyker. Hva om vi røykere gjorde det samme med feks. feite folk?? Lagt ut om hvor feit de var å hvor usunt det var å sise så enorme mengder med mat, om de virkelig trengte den extra porsjonen osv...

la røykerne være i fred.. sjenerer ingen lenger da vi må stå ute å sigge.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5517114-mobbing-av-r%C3%B8ykere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har røyka i ca 12 år, og kan ikke si at jeg noen gang har blit "mobba" for det. Selvom jeg ofte har vært sammen med ikke røykere.

Mobbingen som skjer her inne tror jeg går mer på utsagnene om at røyk egentlig ikke er farlig, legen min sier jeg kan røyke osv.. Det er dette som har starta diskusjoner!

Røykere kan for all del få slippe unna mobbingen, de skader j oingen andre enn seg selv. Men hva med de som er gravide? De skader andre enn seg selv, og da syns jeg det burde være lov å si sin mening om den saken.

Piza: De som slenger dritt til gravide røykere dreper motivasjonen til i slutte.. Har selv slutta men når folk maser til meg om det blir jeg så utrolig forbanna på disse idiotene som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre og all den energien jeg bruker på å ikke røyke (ja, fremdeles må jeg overtale meg selv flere ganger om dagen) går da til å måtte forsvare meg og forklare hvor lenge siden siste røyk (som om de har noe med det!) og det er til å bli sprø og gi opp av...

Uansett hvor gravid jeg er er det min egen kropp og min egen jobb å slutte å røyke.Ikkerøykere har ikke peiling på hvordan det er å slutte å røyke så jeg synes de bare burde klappe igjen! ( og i hvertfall holde seg unna dette forumet)

Annonse

Kjære ditten og datten.

Du har kanskje ikke skjønt at vi er mange anonyme, ikke bare en?

Nå må du ikke skjære alle over en kam igjen.

Når tenker du at barn skal slutte med bæsjeprat. 5 år? 6 år?

Når har du tenkt å slutte med det?

I alle fall lille mann- innse at slaget et tapt og finn deg en annen sandkasse. Vi er bare så utrolig mange fler enn deg,...og smartere.

Ditt&datt:

Det var meg som skrev det der om drittlukten. Når jeg leser nå så ser jo hvor tåpelig det er. Vi er akksom små drittunger når vi begynner slik, lite saklig. Jeg pleier ikke bruke slike "togete" uttrykk i hverdagen, men av og til blir jeg så provosert når noen sier noe så teit som at jeg lukter dritt. Trenger ikke stinke røyk selv om man røyker da vet du.!!

Dere som er veldig imot røyk i svangerskapet etterlyser intelligente og saklige argumenter, men så trår dere til med noen lite saklige utsagn selv og da klarer jeg ikke dy meg jeg heller. Med barn snakker man på en måte som barn forstår og med andre voksne snakker man slik voksne forstår, saklig og voksent. Men uvoksne utsagn avler uvoksne utsagn.

Iallefall, jeg skal fra nå av holde meg for god til slik. Jeg tror nok at du er en kjempekar jeg, som ønsker det beste for barna dine. Og jeg tror du lukter akkurat som en nyutsprungen rose. Det er den beste lukta jeg vet altså.

En ting til: luktesansen til mennesker er forskjellig som du sier: noen liker blomsterlukt, noen liker drittlukt, noen liker røykelukt og noen liker alt.

Hilsen en røyker som ikke stinker røyk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...