Gå til innhold

Antall bevegleser per. time??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du

Jeg er ofte innom her (men skriver ganske sjelden) og ser at du lett blir litt bekymret. Det blir jeg også, men du må huske å kose deg også!

Så over til ditt spm: Jeg er 24+6 (dvs ca 1 uke mer enn deg) og har ikke begynt å telle sparkene ennå. Men jeg ville bare påpeke at sparkene har blitt mye mer jevnlig bare på en uke. Nå "hilser" babyen såpass ofte at jeg glemmer å tenke over det. Feks etter måltid eller en rolig økt foran data'n. Mens i forrige uke var det laaange pauser mellom hvert spark jeg kjente (en halv dag til en dag kanskje? Har forresten morkaken foran) Det er pussig, det der. Så jeg tipper at du også kjenner det oftere allerede i neste uke!

Klem fra meg

Hei.

Teller ikke bevegelser hver time jeg.Har lest at man en gang i løpet av dagen skal kjenne 10 bevegelser på 20 min.Tror man blir litt småtøven om man skal telle hver time.Jeg er 26+6 i dag,det er ikke hver time jeg kjenner bevegelser.Noen dager er roligere enn andre,men som oss regner jeg med at aktivitetsnivået varierer litt fra dag til dag.Generellt er jeg fornøyd om jeg kjenner han jevnlig iløpet av dagen.Hadde jeg gått hele dagen å ikke kjennt noe hadde jeg nok ringt lege.

Jeg kjenner ikke så mye på dagtid..

Litt spark om morgen og så perioder på kveldstid.

Det viktigste er at man blir kjent med barnets døgnrytme og kjenner man ingenting i løpet av en dag bør man kontakte føden..(etter forsøk med sukker ,kaldt vann etc.)Det var iallefall det jeg fikk beskjed om av jordmor.Trenger selvsagt ikke være noe galt,men greit å sjekke..

Jeg kommer ikke til å føre "tell trivsel" tabell, tror bare det blir pes og masse unødvendige bekymringer.

I mitt forrige svangerskap kjente jeg mer liv i løpet av hele dagen,

men denne ungen er tydeligvis roligere, har slått meg til ro med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...