Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Jeg er i uke 38, og har aldri opplevd kynnere, hvertfall må de ha vært så svake at jeg ikke har lagt merke til de, eller skjønt at det var det.. Jeg leser så mye om det og skjønner ingenting. Og at riene kan være like kynnere på noen måte, hva om jeg ikke forstår at jeg har rier heller?.. Hodet til babyen har ikke festet seg sist kontroll for noen dager siden, betyr det at jeg må vente enda en stund, eller kan fødselen starte selv om hodet ikke har festet seg? Eller kan det være det fester seg "under fødselen"?.. Har lest at hos førstegangsfød. så fester det seg jo som oftest 2-4 uker før fødsel..
Gjest -lilly- Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Jeg kan love deg at du vil MERKE når du har rier! Ikke alle har kynnere så det trenger du ikke bekymre deg over. Trodde hodet skulle feste seg før fødsel når en er førstegangs, men det trenger ikke å feste seg før man er i fødsel når man er flergangsfødende.
termin i juli fikk jente 3.7 Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Forrige gang så festa aldri hodet til lillejenta seg. Ikke hadde jeg kynnere, ingen rier, ingen slimpropp, ingen blødning eller noe sånt. Hadde forberedt meg på å gå to uker over tiden, men plutselig (på termindag) så gikk vannet med et splæsj.... 9 timer senere var prinsessa ute:-)
Hoppetussa Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Spurte jordmor om dette, og hun svarte at fødselen kan godt komme i gang selv om hodet ikke er festet, selv på førstegangsfødende. Hun sa også at jeg kom helt klart til å kjenne forskjell på kynnere og rier!!
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 hodet fester seg ikke på alle! det er helt normalt at det ikke gjør det, min festet seg ikke før langt ut i fødsel første gangen! og som de andre sier her, med all sannsynlighet vil du merke når du får rier, spesielt hvis du ikke hatt mye kynnere. har kun hørt om noen få stykker som har svake rier og åpner seg mye uten at de egentlig vet om det selv. tror ikke vi skal forvente oss det nei:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå