novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Hei alle. Er i 17. uke, og har de siste dagene hatt endel mage"smerter"og stikninger. Får iblant stikninger i skjeden eller ved skjedeinngangen (slik jeg iblant får i forbindelse med mens til vanlig) eller på sidene av magen. Det med stikninger i magen har jeg skjønt at er normalt pga muskler/sener osv som strekker seg. Har også hørt fra venninner med barn at man får masse rare "vondter" når man er gravid! Men, er det vanlig å ha ubehag i magen hver dag i kanskje en uke, noe a la mens-smerter, samt at det er ubehagelig å snu seg i sengen iblant og hoste - samt slike stikninger i skjeden? Har ikke hatt blødninger eller noe slikt, bare div. rare ubehag i magen. Ikke skikkelige smerter, men dog, merker det godt. Har også vært litt dårlig i magen/ofte på do. Skal på UL på sykehuset nå til onsdag, håper jeg finner ut at alt er i orden da. Formen ellers er fin, vært veldig lite kvalm og i fin form ellers - heldig jeg. Men den siste uka har magevondtene kommet oftere og blitt mer fremtredende, derfor jeg lurer litt... Noen som har det slik, eller har noen tilbakemeldinger på om dette er normalt? Takk for svar
Smiley og Camilla Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Det kan godt være magen som begynner å vokse. Kjenner meg godt igjen i det du sier. Er 17+6 i dag
Hanne og jentungen Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Jeg kjenner meg også igjen, men har funnet meg til rette med at det helt sikkert er normale 'voksemerter':)
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2006 Takk for svar! Jeg regner jo med at ting er i orden, bare greit å høre... er første gangen jeg er gravid, så alt er nytt Stemmer at magen har begynt å vokse litt mer, men ingen skikkelig gravidmage enda, ser mer ut som jeg bare har blitt litt feit(ere) ;-) Men merker nå at den beg å bli litt hardere enn før, så meget mulig det er derfor jeg har mer ubehag nå enn før. Spent på UL.... samboeren min skal være med, håper det da går opp for han på ordentlig at det er en liten en der inne *s* Han har såklart skjønt det, men det hjelper nok litt å se det med egne øyne
selfangerkjerringa Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Trodde selv jeg var såååå rolig og avslappa siden dette var 2.svangerskap og greier, men det har vært mye stress i det siste og jeg har ikke kjent liv på fire dager og det har vært vondt i magen og hodet og DER kjente jeg at jeg fikk panikk ja!!! så var det Hanne15 som beroliget meg, en "ferskis" med første knøtt på vei.... hehe Greit å være føre var, men av og til så er man litt for flink med å stresse seg selv litt for mye opp
Vanja84 Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Det er helt vanlig med smerter i magen i graviditeten.sånne voksesmerter. har det jeg og har hatt det siden uke 13. er nå i uke 24+1. var sånn med min datter og.... lykke til videre.... fin tid vi har i vente......
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 Høres ut som voksesmertene jeg også har :-) Noen ganger stikker det skikkelig!
lita frøken Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 æ å ska ha for første gang å æ har å hatt litt smerta nedover mot underlivet å spesielt da i lysken. D jordmora sa va at d livmora bli holdt i 8 bånd som går ned mot lysken å i d område, å når den bynne å voks så strekkes båndan kraftig å d e antakelig d som føre t smertan. Har vært på ultralyd for cirka 2 uka sia vi, å d va veldig arti. Spesielt for samboern som ikke har kjent babyen på samme måte som mæ. Nuh fikk han endelig sjå den, å æ trur d hjelpe mannan vårres veldi t å skjønn litt av d som skjer. Lykke t å god fornøyels:)
tutsi 77 Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Jeg kjenner meg også veldig igjen i disse vondtene...jeg er 24+5 idag og har det fremdeles..har hatt det hele svangerskapet..Jeg har kommet dit at jeg kjenner han hver dag sparke nå sånn at jeg bekymrer meg ikke så lenge jeg kjenner han..men jeg også tenkte mye på at det var noe galt..Men dette er hvis helt normalt:)
shewolf og 2 valper Skrevet 30. juni 2006 #10 Skrevet 30. juni 2006 hehe.. det er godt vi er flere som lurer! Jeg er faktisk ganske imponert over hvor mye det går ann å tenke på den lille i magen i løpet av en dag!! Alle stikninger og "vondter" blir analysert i det vide og brede. Har heldigvis gode venninnner rundt meg som også går gravid/akkurat vært gravid som kan hjelpe å svare og analysere Lykke til på UL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå