Gå til innhold

flytur i tredje trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æ å samboern min had ikke planlagt å bli gravid, men glede oss likevel stort. Nuh tenke vi på å ta ein tur t syden i midten av august, etter skolestart den 21.august. Har termin 21.november å da lure æ på om nånn har nå erfaringa omkring å fly dæm tre siste månan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har selv termin i desember, men vi skal ut på relativ lang flytur i oktober. Turen har vært løst planlagt lenge, men vi hadde ikke lyst til å avlyse, så vi sjekka flyselsakpene: KLM godtar flyving uten legeerklæring intill 4 uker før termin, det samme gjør Norwegian. SAS har litt andre regler, det samme gjelder en del andre flyselskaper, men de fleste godtar flyving i 3. trim:) Ring flyselskapet du skal bruke, da får du ia allefall det svaret som gjelder deg:)

Utover det så var det som moren min sa; det kommer jo litt an på hvor du skal dra da. Viss du skal til Afrika sør for Sahara eller liknende ville jeg kanskje avlyst, men så lenge du skal til et sted med gode sykehus så er det jo ikke større krise om noe skulle skje der enn hjemme:)

Skrevet

d hørtes jo litt fornuftig ut. Må vel hør m jordmora mi litt å hør ka hu å sei. Håpe d går, for d had vært godt m ein liten ferie før vi får ei lita tulle.

Skrevet

Det går helt sikkert fint:) Med mindre svangerskapet mitt blir veldig tungt skal vi ut på langtur 8 uker før termin:) Lykke til:)

Skrevet

takk d samme:) Håpe vi begge kjæm oss på tur.

Skrevet

Ikkeno problem for knøttet å fly i hvert fall :) Jeg fløy i starten av 3.tri forrige gang, samt 2 uker før termin (begravelse). Det jeg merket for min egen del var at jeg hovna ekstra opp i føtter og hender, og blei veeeldig tørst. Støtestrømper og ei vannflaske eller to anbefales - og ei hånd å holde i når det blir varmt og trangt på flyplassen :) Husk å spise jevnt, så du holder blodsukkeret på stabilt nivå. Beregn litt ekstra god tid - hvis du må gjennom sikkerhetskontroll og de ber deg ta av deg skoene kan det gå litt ekstra tid når de skal haes på de hovne beina igjen, hehehe :)

De aller fleste flyselskaper (jeg har sjekka både KLM, SASBRaathens og Norwegian) lar oss fly uten noe problem fram til 4 uker før termin. Så krever de legeattest fra 4 til 2 uker før termin, mens det skal godt gjøres at du slipper på flyet hvis det er under 2 uker til termin.

GOD TUR!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...