Gå til innhold

Hvor mange har klart å slutte ved hjelp av boka endelig ikke-røyker?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg boka , men syns liksom de første sidene ikke gir meg noen ting. Alle sier at leser du den, da klarer du å slutte. (nå skal det legges til at jeg kun har lest en 10-15 sider, kommer liksom ikke lenger da den ikke fenger) Jeg er en av de som prøver å bli gravid, og mitt største ønske er å klare å slutte innen den dagen jeg blir det. Har trappet betydelig ned, og det har faktisk ikke vært så vanskelig. Men de få jeg tar pr dag nå, klarer jeg liksom ikke enda og slutte med.

Ikke heng meg fordi jeg signerer med anonym nå, kommer sterkere tilbake riktig signert siden, bare litt ømfintlig på dette området enda.. Lykke til til alle som prøver å slutte! Håper vi klarer det alle og enhver..

Fortsetter under...

Skal lese den ferdig i dag, og da er det definitivt slutt for min del!!

Men kan ikke si at det er boka alene som gjør at jeg slutter, men dårlig samvittighet for den lille jeg har i magen. Det gjentas 100 ganger at det er omtrent umulig å slutte med viljestyrkemetoden, så regner med at jeg får det tøft. Men boka har absolutt vært til hjelp!!

• 4 uker senere...

Annonse

Jeg slutta også ved hjelp av boka.

Fusker litt, boka sier at du ikke skal erstatte røyken med noe, jeg jukser og bruker drops når det røyner på som verst.

Har vært røykfri i 9 dager nå og er kjempestolt av meg selv. Har små mål underveis, først skulle jeg klare 1 dag, så 3 dager osv.

Blir nesten et nederlag å ta seg en røyk nå :-)

Har heldigvis også kjempemye støtte i mannen min. Han har sluttet å snuse i sympati, noe jeg synes er supert! Så kan vi lide litt sammen hehe

Men merker at det går bedre og bedre for hver dag som jeg er røykfri :-)

Lykke Til!!

Hei!

Jeg tror ikke jeg hadde klart å slutte uten den boka. Jeg stumpa røyken det øyeblikket jeg skjønte at jeg var gravid. Tror det var veldig bra å gjøre det 'på opptur'. Jeg har aldri sett på meg selv som hverken sta eller viljesterk, heller det motsatte. Jeg brukte BOKEN som substitutt, faktisk. For de første dagene er jo abstinensblaffene der. De varer noen sekunder, så forsvinner de. Boka er jo ikke av de skarpeste i skuffen, sånn tekstmessig, men jeg tror det er HELT AVGJØRENDE at DU bestemmer deg for å tro på det. Tving deg selv til å lese. Tving deg selv til å kjenne etter om han har litt rett i noe av det han sier. Og når du har lest den en gang, leser du den en gang til! Da er jeg HELT HELT sikker på at du kommer til å greie det. Et annet tips er boka 'Nikotintrikset'. Den er også litt vel amerikansk her og der, men mange liker den bedre. Det viktigste er at du leser og fortsetter å lese.

Nå har jeg holdt opp i to uker og en dag. Jeg har følt meg som en (lykkelig!!) ikke-røyker i to uker og en dag, jeg er helt i ekstase over at det ikke var verre enn det var (jeg trodde vrikelig jeg skulle dø av det før jeg begynte!) og jeg er verdens stolteste.

Stol på deg selv. Ta en dag av gangen, en time av gangen, ett pust av gangen. De gangene savnet kommer veltende inn, trekker du pusten ekstra dypt og les en setning eller to i boka. Det hjalp meg.

Lykke, lykke til!

• 2 uker senere...

Du har sikkert lest boka ferdig nå. Jeg syntes også de første sidene var kjedelige men han lokket med noe "godt" da: endelig røykfri.

Har lest den ut jeg. Skal lese den enda en gang i tilfelle jeg har oversett noe.

Lykke til!!

Jeg sluttet ved hjelp av den boka i fjor engang. Trodde aldri jeg kom til å begynne på igjen. Var helt sikker og følte ikke sug, bare en utrolig ro og frihet og syntes synd på røykerne når jeg såg hvor stressa de var i forhold til det med røyken. Noe som jeg selvsagt var også når jeg røyka. Men hva skjer? Jo, jeg var så sikker på at jeg ikke kom til å begynne igjen at jeg ved èn anledning tok meg en røyk, for å få den fem-minutters-fri følelsen. Det dummeste jeg har gjordt, og det beviser bare nok en gang alt som står i boka, om at det er nikotinet vi er avhengig av. Ble om mulig enda mer avhengig etter det. Så nå er jeg 4 uker på veg, røyker enda, fant det ut for noen dager siden. Imorra er siste dagen vi røyker, samboeren min vil også slutte. Vi gler oss, men jeg er litt spent, for jeg har bare lest litt av boka. Men skal lese den både en og to ganger, og håper det går like bra denne gangen. Men jeg kan aldri ta et trekk igjen, da er det gjordt. Lykke til!! Få høre hvordan det går da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...