hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Hva er lite aktivitet?? Og når bør varsellampene blinke? Jeg har merket BETYDELIG mindre aktivitet de siste 2 1/2 dagene. Før det var det endel aktivitet og spiste jeg en is eller drakk noe kaldt så kom det til dels kraftige spark tilbake etter en liten stund. Nå er det litt sjeldnere spark, men SVÆRT mye svakere, og det er ikek fordi babyen ligger anneledes bare, for jeg kjenenr spark på samme steder også. Jeg ER jo en relativt bekymret person, men vil nødig fremså som lettere hysterisk, og er usikker på om jeg skal kontakte føden. Jeg vet jo at det er liv der, men syntes det er annerledes aktivitet.. Noen som har opplevd det samme?? (spør her også jeg )
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Sikkert naturlig at du merker litt mindre. Babyen har jo etterhvert mindre plass å røre seg på. Men jeg ville uansett tatt en telefon til føden. Vi blir jo hele tiden fortalt at vi skal være veldig oppmerksom på sparking og bevegelser, så ingen vil synes du er hysterisk om du ringer. Du får sikkert innkalling til en liten sjekk/ UL for å konstaterer at alt er normalt, så kan du slappe av etterpå. Jeg har ikke opplevd noe sånt selv, men bestevenninna mi gikk fra å kjenne mye og kraftige spark til så å ikke kjenne noen ting. Undersøkelse viste at babyen hadde det bra, og hun fødte en frisk og fin baby noen uker etterpå.
Made in Japan Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Ja, jeg har det sånn. Babyen min er veldig aktiv og sparket HARDT tidligere, nå ligger han mest og ruller litt med beina, må ligge på siden for at han skal få sparket. Har tenkt sånn at så lenge jeg fremdeles kjenner mye liv er det greit. Ring jordmor hvis du blir veldig engstelig.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Det er nettopp i slike tilfeller hvor du er i tvil, at du skal ringe til føden. Om de mener det er grunn for en sjekk, blir du bedt om å komme en tur. De er der for å svare på spørsmål fra deg. Hvis ingen tok kontakt noen gang, ville de vært arbeidsledige
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 jeg synest du bør kontakte fødeklinikken.... jeg ble sendt av leegen i dag for å kontrollere pga lite aktivitet... alt i orden , men betre å sjekke en gang for mye enn for lite.... merker at jeg slapper mye mer av nå som jeg har fått bekreftet at alt var i orden. var ikke særlig lett å sove i natt når jeg bekymret meg for lite liv i magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå