Gå til innhold

Info jeg har fått på doktoronline.no ang. SA:

Anbefalte innlegg

Trist at du har mistet. Jeg har også mistet to ganger. Min gynekolog sa at den viktigste grunnen til å vente en syklus, er at da har man en dato for siste mens og kan lettere anslå termin. Egget vil ikke feste seg hvis livmorslimhinnen ikke er OK. Hun sa at det var ingen økt risiko for SA hvis man ble gravid igjen med en gang.

Hvis du har mistet tidlig (uke 5-6-7) er det vel egentlig ikke noen grunn til å vente med å prøve igjen. (Bare vent til du er ferdig med å blø)

Det er ganske vanlig å spontanabortere, derfor sier man at to SA sannsynligvis ikke har noen sammenheng. Hvis man mister enda en gang, kan man be om henvisning til utredning. Selvsagt kan det ha sammenheng med hormonforstyrrelser eller annet, men altså, etter bare to SA, er det MER sannsynlig at det skyldes tilfeldigheter, genfeil på foster osv.

Lykke til med videre prøving!

Fortsetter under...

Så bra info. Dette tar jeg til meg. Har nettopp mistet i SA og skal prøve med en gang. Mistet i uke 6. Så utrolig trist, men går igang med godt mot denne mnd. Håper spira sitter med en gang. Har hørt at dette kan stemme etter en SA.

Lykke til du også ACH79, tvi-tvi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...