guttegullet_i_magen Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 -sengehimmel -sengekant -overmadrasser -dyner -vogntrekk -bamser før bruk...? Huff, så mye man kan lure på...
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Jeg skal vaske sengekant og himmel, men ikke noe av det andre )
ah bø Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 hmm..tror eg kommer til å vaske alt.. uten om vogntrekk...
24timersmamma Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Hei! Jeg vet, man kan bli heeelt hysterisk.. Jeg vasker kun dyner og sengekant på listen din (har ikke sengehimmel da). Men overmadrass, vogntrekk og bamser vasker jeg ikke. Må ikke småtten få noe bakterier da?! Jeg lufter dog alt, så det ikke lukter så nytt/plastikk osv. Skinnet jeg har under vogntrekket bare rister jeg, etter tips fra Barneverden. Men inni vognposen skal småtten min ha et pledd- helsepledd eller noe, og det vasker jeg. Så jeg satser på at det holder. Bruk litt sunn fornuft, og se/lukt an det du har kjøpt, så går det nok bra. Lykke til!
Brummeline3barnsmor Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Vasker ingen av de delene jeg...man må ikke bli for hysterisk
Loppelill Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 Om det er astma eller allergi i familien burde bamsene vaskes.....
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 vasker små bamser ja.. sengekanten vasker jeg nok siden den har ligget nedpakket fra første mann, tror jeg vasket den når den var ny og. ellers vasker jeg ikke noe av det andre.
1....2.....3 Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Vasker bare dynene, og det kun fordi de har ligget nedpakket i 4 år...
Aga:-) Skrevet 30. juni 2006 #10 Skrevet 30. juni 2006 Jeg har vasket sengekanten, overmadrassen, dyner, vogntrekk og bamser, sengehimmel har jeg ikke.. De aller fleste ting er satt inn med sterke kjemikalier, så det er veldig greit å vaske det før bruk. Det gjelder for alle klær også. Madrassen har jeg satt ute til lufting i flere døgn, og banket den slik at det meste av "støvet" (tro dere meg, det var mye som kom ut av en ny madrass!) er borte.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 30. juni 2006 #12 Skrevet 30. juni 2006 Vasker alt utenom vogntrekk. Overmadrass har jeg ikke )
* Zoë * Skrevet 30. juni 2006 #13 Skrevet 30. juni 2006 Vasket alt bortsett fra bamser og dyne. Sengehimmel har vi ikke. Alt det andre ble vasket to ganger. Litt nøye før man får nr 1, nå blir det bare én vask... *lat*
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #14 Skrevet 30. juni 2006 nei eg har ikkje vasket noe av det...kan ikkje bli heilt hysteriske. det er jo ikkje skittent.
Mathias`mamma Skrevet 30. juni 2006 #15 Skrevet 30. juni 2006 Jeg ar vasket alt bortsett fra overmadrassen. Bamser har jeg ikke kjøpt ennå. Vogntrekket har jeg vasket bare fordi det var brukt og møkkete. Synes det litt godt å få ut butikklukten av tøyet. Nytt sengetøy lukter jo helt forferdelig og er veldig stivt...
Hoppetussa Skrevet 30. juni 2006 #16 Skrevet 30. juni 2006 Jeg vasker sengehimmel, sengekant og bamser!
Thula Skrevet 30. juni 2006 #17 Skrevet 30. juni 2006 -sengehimmel: Har ikke... -sengekant Ja, denne brukte jeg forrige gang og vasket den igjen da jeg fant den på loftet. Husker ikke om jeg vasket den før bruk da jeg kjøpte den. -overmadrasser: Har ikke, bruker saueskinn som er vasket siden sist. -dyner: Har ikke plan om å bruke dyne de første mnd, vil vaske teppet. -vogntrekk: Nei, det tror jeg ikke at jeg ser nødvendigheten av -bamser: Nei. Det ville nok ha vært fornuftig, men...
mamman til Håkon Skrevet 30. juni 2006 #18 Skrevet 30. juni 2006 Ser nesten alle vasker sengekanten her. Hmm... bare vasket klær og senge tøy, jeg. Vasket ikke sengekanten sist heller.
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 1. juli 2006 #20 Skrevet 1. juli 2006 Har heller ikke vasket noen av disse tingene her! Han i butikken (hvor jeg handlet sengekant) sa også at til meg at vask sengetøy og laken på forhånd (det hadde jeg selvfølgelig tenkt å gjøre) men sengekanten trenger ikke vaskes på forhånd ... det er ikke nødvendig! men det er jo smak og behag da ... Jeg vasker jo alt av klær, sengetøy, laken, håndklær, kluter, tepper osv osv ... men somsagt ikke det på lista her!
Surredama Skrevet 1. juli 2006 #21 Skrevet 1. juli 2006 Nei, hadde ikke tenkt å vaske noe av dette. Henger madrasser, sengekant, dyner ol. til lufting. Vasker det som barnet skal ha rett inn på huden, som klær, dynetrekk, laken ol.
Mmaja Skrevet 1. juli 2006 #22 Skrevet 1. juli 2006 Aaaargh... Er såvidt jeg gidder å svare, for jeg blir så provosert av de som alltid MÅ kalle andre hysteriske fordi andre velger å gjøre andre ting enn dem selv. Man kan vel si at man synes det er unødvendig uten å måtte kalle folk for hysteriske? Det synes jeg er en skikkelig uting.. Og så til saken. Jeg vasker opp sengetøy, dyner og puter for å få vekk overskuddsfarge og evt kjemikalier som sitter igjen etter produksjon. Bamser har hun ikke fått enda. Sengehimmel og kant er fra en gammel kurv som jeg har brukt og datteren min da hun ble født Det må vaskes opp og strykes før bruk, for det er i tynn bomull og blonder.
Aga:-) Skrevet 1. juli 2006 #23 Skrevet 1. juli 2006 Enig, egentlig synes jeg ikke at jeg er så hysterisk som noen skal ha det til. Jeg synes det er lurt å vaske ting som skal ligge i umiddelbar nærhet av babyen, og det er vel ikke så hysterisk synes nå jeg;-)
mamman til Håkon Skrevet 1. juli 2006 #24 Skrevet 1. juli 2006 Det blir vel litt slik man føler for er viktig og riktig. Så gjør man det. Syntes det er bra slik kommer opp. Jeg har som sagt ikke vaket sengekant nå eller sist, men det er pga. jeg ikke har tenkt over det. Men dere som vasker dem, setter dere den fast fler steder med sikerhetsnål eller noe? Husker førstemann sølte på den og måtte vaske den... og hele ble bare en klump. Så den bare kastet jeg. Litt kjedelig om det skjer med denne helt nye. Kostet jo 400,-
Dailis Skrevet 1. juli 2006 #25 Skrevet 1. juli 2006 Ikke vogntrekket tror jeg,eller sengehimmelen....men resten. Og gjerne toganger og, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå