Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. juni 2006 #1 Del Skrevet 30. juni 2006 Nå er jeg i skravlehumør (vært uten nett i to dager mens vi har byttet leverandør)... Hva skjer rundt om i det ganske land i dag? Her er været strålende. Sitter inne litt nå til jeg hører at Matilde har sovnet, og så tar jeg turen ut etterpå. Et veldig gøy resultat av St.Hansfeiringa her i gården er at Matilde nå har fått en ivrig fan-skare som har spurt pent om å få passe henne litt hver dag siden festen. Så artig og Matilde storkoser seg! (tror jeg har fått norges mest sosiale unge, av en eller annen merkelig grunn, hehe). Det er to Alexandraer på 8 år som har henne med seg ut i gata. Utrolig søte, og så spør de om lov til å gå litt lenger hvis de vil på lekeplass, ellers holder de seg i gata. Måtte avvise hun ene Alexandraen i forgårs da hun spurte akkurat da kveldsmaten skulle inntas, og da gråt Matilde når hun gikk. Deilig når de er ute for da får jeg jammen luket litt i hagen eller andre sånne lite barnevennlige ting. Men skal jeg betale dem? Virker som de passer fordi de har lyst å leke med henne, og de kommer allitd på eget initiativ. Har henne alt fra en halvtime til halvannen. Har tenkt å spørre moren til hun ene hva hun mener om saken, men kommer liksom aldri på det når jeg ser henne (og kanskje lurt å spør så ikke jentene hører det). I dag er det den store "bli kvitt kattene"-dagen. Har levert den ene (mammapusen) til dyrlegen allerede, og venter på at en av døtrene hennes skal komme inn så jeg kan gjøre det samme med henne. Virker som om hun kjenner det i lufta, for hun pleier vanligvis å dra seg på verandaen på denne tida, nå har jeg ikke sett henne siden hun var inne en snartur for frokost. Har også bestilt sterilisering til den pusen vi har valgt å beholde (hater "utvelging" blant dyr, jeg er den som alltid har valgt den mest pjuskete når jeg skal ha meg noe, fordi jeg syns så synd på dem, men nå føler jeg jeg må være litt mer kynisk - mammapusen har store fordøyelsesvansker og har det med å kaste opp med jevne og ujevne mellomrom - alltid innendørs + at hun er særdeles lite vennskapelig med sine to døtre. løper etter dem og klabber til dem om de kikker litt for lenge på henne). Håper at det ikke er UVI på den vi beholder som gjør at hun av og til skvetter innendørs (aldri gjort det før + har innendørs toalett tilgjengelig), og at hun vil bruke kassa nå når hun blir alene (eneterritorium). Altså en trist dag i dag, kjente det pressa på da jeg forlot Mammapusen hos dyrlegen... Hun ble født ca samtidig som Matilde ble unnfanget og jeg var jordmor. Var også jordmor da hun fikk det første kullet (inkl den ene som skal til dyrlegen senere) og måtte skikkelig trå til for hun ante ikke hva hun skulle gjøre med ungene og nektet å ha noe med dem å gjøre før jeg hadde fjernet morkake og hinner og vasket og tørket dem... Ellers er jeg jublende glad, for min venninne som har termin neste søndag har valgt å ta planlagt keisersnitt!! Hun hadde en skikkelig traumatisk fødsel sist (hun er bitteliten og fødte en gutt på over 4kg, endte med semihastesnitt siden han aldri sank ned i bekkenet og åpningen faktisk gikk på retur), og det så ut til at den nye gutten i magen er like stor. Hun har panikk både for fødsel og keisersnitt nå, men fant ut at et planlagt snitt var mindre skremmende enn en fødsel som bare KANSKJE gikk bra og dermed hadde nokså stor sjans for å ende med snitt likevel. Jeg har ikke tørt å råde henne til noe (jeg har jo ikke peil, har jo bare født helt normalt en gang), men ble veldig lettet da jeg hørte hva hun valgte. Så neste uke en gang (hun ville ikke si når, og det forstår jeg godt) blir jeg liksomtante til en stor, flott gutt!! Er så spent, og søren så babysyk selv (må knipe igjen et par mnd til, men det er vanskelig!!)... Ja da fikk jeg rablet ned endel dere kan scrolle på *fnis*. Hvordan går det med dere, da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
summer85 Skrevet 30. juni 2006 #2 Del Skrevet 30. juni 2006 Oi da, her sto det mye.. skal nå svare deg litt da, men blir nok ikke så mye nei.. hehe =) Bra at hun venninna di skalfå planlagt keisersnitt da, da får hun littt tid på å forbrede seg, samtidig som hun slipper ¨å ha det sånn som sist,. at de blir dett semihastesnitt.. Vil tro du gleder deg til å bli "tante" ja. jeghar ei venninne som er "tante" til gutten min.. men nå synes jeg det er min tur til å bli "tante".. så går å maser litt på henne da... hehe.... Hun har lyst på baby snart, men hun vil jobbe litt først.. Hun er ferdig med master utdannelsen sin i natt kl 00,00.. (samme som samboeren min).. å det tror jeg hun er glad for. Så sier hun at hun vil jobbe litt først da, så blir nok ikke før i hvertfall ett halvt år, før de prøver å bli gravide.. men men sånn er det nå, de må jo få bestemme dette selv.. =) Ja som jeg sa så er sambo ferdig med master utdannelsen i kveld han å, noe både jeg er å han er glad for.. Nå vil jeg virkelig ha tilbake kjæresten min, han sitter jo forann den dumme pc`n døgnet rudt nå jo... Åsså trenger jeg virkelig litt hjelp i huset her... Står den haugen med oppvask på kjøkkenet..(hater å vaske opp jeg skjønner du)... åss må jeg vaske gulva, støvsuge, tørkestøv og vaske badet.. + at vi da har en gutt på snart 15 mnd... Ågud så lei jeg er av å måtte holde orden på denne jævla leiligheta helt alene... Ikke trives jeg her heller, så det gjør ikke ting noe bedre.... hvorfor må du knipe igjen da? du kan jo bli gravid nå da, så kan jeg å bli gravid nå. så får vi termin samtidig =) hehe... Må nok innrømme at vi vil ha en til snart.. men er så usikker på om det er for tidlig eller ikke.. men du har ei jente som er født 2 april stemmer det=? min er født den 8 da.. men det husker du kanskje? Huff a meg.. dettte ble nok litt rotete, men håper du skjønner det =) sommer klem =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 30. juni 2006 hehe, ja skulle gjerne sluttet å knipe igjen, men har prøvetid på nyjobben ( går ut oktober, men om jeg blir gravid i september (på første forsøk, tror ikke det) så burde det gå bra... født 12 april. liker å gå over tida tydeligvis *fnis* 2. april var terminen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
summer85 Skrevet 1. juli 2006 #4 Del Skrevet 1. juli 2006 ahh. hadde litt rett i det med datoen da i hvertfall =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 2. juli 2006 #5 Del Skrevet 2. juli 2006 Ja der var det litt å lese på! Fikk du tak i den siste katten? Me har tre kattunger igjen som me skal gi bort, barna har lyst å beholde en men den er ikke eg enig i. så kjekt med passepike til Matilde da... det har eg også lyst på. Men har ikke funne ei enda. Må lete litt hardere tror eg! Men det er vel ikke så lett å få tak i ei nå som det er sommerferie. Men men... Godt å høre at det ordner seg for veninna di! Bedre å få det slik enn å gå å grue seg så utrolig fælt. Selv skal eg i utdrikningslag på lørdag - men eg gleder meg ikke. Ville heller gjerne vært hjemme... hjemme med gullungene mine er mye kjekkere. hehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin* Skrevet 2. juli 2006 #6 Del Skrevet 2. juli 2006 Jammen var du skravlesjuk ja, hi hi hi. Kan svare på ingen andre har svart på jeg da, ang. de nye "passerne". Jeg synes IKKE de skal ha betalt for å leke med Matilde. Hadde vært anderledes hvis du hadde spurt om de ville passe henne. Nabojenta vår er 10 år, og hun er helt oppslukt i Marius, de er så søte sammen. Han lyser opp når hun kommer, og gråter når hun går.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå