Gå til innhold

dere som har vært på 1 kontroll...når skal dere tilbake til 2 kontroll?


Pimmini

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor lenge det er vanlig å vente i mellom 1 og 2 kontroll.

 

Jeg var til 1 kontroll 15 juni (uke 10) og skal tilbake til 2 kontroll 24 september. Synes det egentlig er litt lenge i mellom... Men skal jo på ordinær UL i mellom da...

 

Hvor lenge må dere vente? Litt nysgjerrig på dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei på deg!

 

Jeg var på første kontroll i går 11+0, og skal tilbake når jeg er 17+5. Ganske rart egentlig, regner med ordinær UL er rett om hjørnet på samme tida. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 9 juni og var da 8+1. Skal inn igjen 7 august. er da 15+4. Legen min ville ha meg inn annenhver måned, og anbefalte meg å gå til jordmor annenhver måned også, fra ca uke 16. Så den måneden jeg ikke er til lege skal jeg til jordmor... Syns det er bra. Da får jeg oppfølging en gang i måneden. Rart hvis du må vente mer enn to mnd til neste kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Jeg var på første kontroll 21 juni, og skal tilbake til legen 20 juni! Legen sa at jeg skulle komme en gang i mnd fram til to mnd før termin! da skal jeg dit hver 14 dag! Syns det hørtes litt lenge ut med over to mnd imellom! Er det din første graviditet eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg må vente lenger enn normalt kanskje... Blir jo faktisk over 3 måneder mellom mine kontroller....

 

Fikk beskjed om at det var normalt å vente så lenge, pga nye regjeringsregler. Planen var visst 1 kontroll i uke 8-12 og 2 kontroll i uke 24....

 

Ingen andre som må vente så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei..

vært på min første idag, er i beg. av 5'te uke..skal tilbake den 15.08..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!

jeg hadde min første kontroll onsdag denne uka.. skal tilbake 8.august.. blir litt over en mnd da. men sikkert noe kortere imellom enn normalt da det er noe usikkert hvor langt på vei jeg e. har ikke noe dato å gå etter pga pcos,, så må tilbake etter ultralyd. da vet jeg jo hvor langt jeg er kommet.. kjipt å vente en mnd på UL for å vite hvor langt på vei da.. men gla for at jeg endelig lyktes da!!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også vente like lenge. Det er visst det som er de nye reglene. Kontroll i uke 10-12, UL i uke 18 og ny kontroll igjen i uke 23.

Ikke noe stort problem synes jeg. Er jo bare å bestille en time hvis det skulle skje et eller annet. Ellers er jo ikke akkurat graviditet en sykdom.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa det er normalt å ha kontroll en gang i mnd, altså hver fjerde uke, jeg skal gå annenhver mnd til lege og jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Jeg skal også gå hver mnd ca, har hørt at det er noen nye regler, men hva er de???

 

Syntes det er så dumt, de kontrollene er jo så koselige syntes nå jeg, jeg skal jo ha nr 3 men vil gå annenhver gang hos lege og jordmor likevel, dette barnet er jo like mye verdt for det om det er 3 mann:o)

 

Jeg var på første kontroll i uke 6, skal tilbake i uke 11 ca...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...