Gå til innhold

Blør man ved MA?

Soffe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min lille spire sluttet å vokse når den var ca 6uker, og jeg fant det ut når jeg skulle vært 10uker. Magen min hadde vokst hele veien(3svangerskapet, så magen kommer fort...), og symptomene var der fortsatt. Kanskje de hadde avtatt litt når jeg tenker tilbake. Men jeg fikk litt brunaktig blødning ved toalettbesøk. Og magefølelsen min var da ikke bra. Fant det ut ved ultralyd, og fikk da beskjed om at det ikke var noe liv lenger. Fikk da valget mellom medisinsk abort eller utskrapning. Ved en Ma fortsetter kroppen å være gravid mens det ikke er noe liv der lenger...

Men de fleste svangerskap går jo bra, så du får prøve å ikke tenke så mye på dette og nyte graviditeten. Ønsker deg masse lykke til videre, og nye sommeren med en voksende mage:-)

• 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Annonse

Jeg merket ingenting... men jeg fikk en følelse som hele tiden sa "tenk om det ikke er noe der..." På ul i uke 10 var spiren gått til grunde i ca uke 7. Jeg ventet ca en uke på at krippen skulle ordne opp selv. Det gjorde den ikke. Jeg valgte medisinsk abort fordi jeg aldri har vært i narkose, og synes det må være ekkelt.. Mdisinene ordnet ikke alt, så jeg kom i narkose 2 dager senere. Hvis jeg skulle velge om igjen, mellom medisins eller kirurgisk, hadde jeg valgt utskrapningen uten tvil!

Nå er det 4 uker siden utskrapningen og jeg venter fortsatt på mensen...

Håper du ikke har grund for bekymring :o)

klemmer

• 2 uker senere...

Jeg mista i uke 7+4, men jeg merka ingenting før jeg var 11+6. Da begynte jeg å blø, men spiren kom ikke ut av seg selv for det.

Den første gangen jeg mista var også MA og da begynte jeg å blø bitte litte granne, Så det er forskjellig fra gang til gang.. iallefall for meg.

Fekk blodig utflod (lite) i to dagar. Dette gjorde meg uroleg, sidan eg hadde ein SA i mars. Fekk ultralyd tidleg, og fekk sjå eit lite hjarte slå. Deretter ny ultralyd ca 1 og ei halv veke etterpå...då slo ikkje det vesle hjartet lenger, og embryo hadde ikkje vokst sidan sist. Så den blodige utfloda var nok eit varsel, sjølv om den stoppa igjen. Sakna også den mensliknande murringa i livmora, som er teikn på at ho utvidar seg. Brysta forblei ømme, likedan reaksjonane på lukter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...