Gå til innhold

Jeg er så frustrert..

jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

Og må bare skrive litt om et litt intimt og privat problem..

For tre dager siden fikk jeg positiv eggeløsningtest og fortalte det til samboeren min (som er verdens snilleste og beste mann og en stor støtte etter de to ma jeg har hatt). Jeg ville selvfølgelig sette igang og lage barn med det samme. Problemet er at kjæresten min får sånn prestasjons angst at han rett og slett ikke får det til!!!! Elles i måneden kan det ta ham ca to min, men akkurat når jeg har eggeløsning får han det nesten ikke til. Etter mye hardt arbeide gikk det til slutt. En gang på den dagen jeg fikk påvist eggeløsning og en gang dagen etter. Prøvde to ganger den tredje dagen men da gikk det ikke.

Noen andre som har menn som ikke klarer helt å prestere pga prestasjonsangst?

Jeg tror dette blir til en ond sirkel for oss, for jeg i min hormonelle verden blir selvfølgelig sint og sur og sier at han sikkert bare ikke har lyst på meg lenger og at det er derfor det ikke går, og da får han jo bare mer angst.

Jeg vet at dette ikke er noens feil men jeg blir bare så frustrert!!!!!! Sex er ikke noe bra lenger og jeg tror vi begge sliter. Noen som har noen gode råd eller noen trøstende ord?

Fortsetter under...

Dette høres ikke bra ut. Skjønner at du blir frustrert. Jeg har ikke dette problemet, men jeg føler med deg og håper det løser seg. Det jeg tenkte var at du kanskje skal prøve å ikke tenke så mye på det. Men det er jo ikke så lett akkurat, for jeg er iallefall slik at jeg tenker på en ny spire ca 24timer i døgnet eller noe sånt... Men jeg tar ikke eggløsningstester, bare satser på at det er ca 14dg etter siste menstruasjon. Det har funket bra for vår del de tre gangene som jeg har vært gravid. (Vet det er jo ikke alle som blir så lett gravid...) Men kanskje du skal prøve å ikke snakke så åpent med mannen din om akkurat dette. Det er bra med åpenhet altså, men om du prøver å "øve" gjennom hele perioden, og at bare du VET når det er viktigst... Kanskje det kan lette situasjonen for han?!?

Ønsker deg iallefall lykke til, og håper det ordner seg for dere. Slik at en liten ny spire snart vil feste seg og holde seg godt fast i 9mnd.

Tusen takk for lykkeønskninger og svar..Nei det er ikke lett dette. Jeg klarer nok ikke å la vær å tenke på det. men jeg tror du har rett, jeg bør ikke snakke så åpent om det til kjæresten min. men akkurat nå tror jeg at jeg har skremt ham fra å ha sex med meg i evig tid!

Jeg får håpe at det lille vi fikk til denne gangen var nok til å lage det vi har mest lyst på i hele verden. Hvis ikke skal jeg ikke nevne eggeløsning eller tester til ham neste måned, hvis jeg ikke har ødelagt ham helt da!

Jeg blir kjempelett gravid jeg også, men ville prøve å teste denne gangen siden det ikke er så lenge siden jeg mistet i mai og syklusen min sikkert er litt i ulage. Tror jeg skal droppe det neste gang!!

takk igjen og lykke til til deg også!

Jeg føler det er så tomt. Går å tenker hele tiden på det som var... Jeg også mistet i mai, og fikk igjen menstruasjonen etter akkurat 4uker. Det pleier å være min vanlige syklus, så jeg satser på at det er det som vil fortsette å være. Men har jo lest her inne at mange er i veldig ulage når det gjelder sykluser etter MA. Har du barn fra før? Jeg har 2herlige gutter, så de har vært en stor trøst for meg. Men jeg mangler liksom noe nå. Håper det ikke alltid vil være slike følelser... Håper en ny spire sitter så snart som mulig for oss begge. Kanskje vi ses på 1trimester. Når forventer du IKM?

Ja, det er bare tomt og ingenting er liksom som det skal lenger. Føler at jeg har mistet litt av meg selv i denne prosessen. Kjenner meg ikke igjen på noen områder. Ikm, betyr det ventet mens? Da forventer jeg den i så fall ca 11 juli. Hadde som sagt eggeløsning akkurat nå. Har en syklus på 28 dager til vanlig.

Jeg har dessverre ingen barn fra før. jeg vet ikke om det hadde gjort tapet noe bedre, sikkert ikke. Man blir glad i spiren uansett.

Ja, det hadde vært fint å møtes der, prøver du aktivt nå. når forventer du ikm?

Klem

Tapet er like stort om man har barn fra før vil jeg vel tro. Men det kanskje litt lettere, for jeg vet jo at jeg kan få barn... Vi prøver i disse tider, så jeg forventer IKM ca 19juli. Så du ligger litt foran... Hvor langt på veg var du da du mistet, og når sluttet den lille å vokse? Jeg fant det ut da jeg var nesten 10uker, og den lille hadde ikke vokst siden ca uke 6. Så jeg har trøstet meg med at mest sannsynlig ble det på en måte aldri noe liv... For hjertet begynner jo å slå ved den tiden... Så det begynnte aldri har jeg tenkt... Men det er forferdelig trist alikevel...

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...