Gå til innhold

August: Flere som venter sin nr. 2 og som er rundt 26-27år?


Lindamor og Oliver

Anbefalte innlegg

Bare måtte ha et innlegg..er så stille her; )

Får ikke sove lengre,våkner uthvilt grytidlig selv om jeg har sovnet sent,hvordan skal jeg egentlig ha energi til fødsel tro?Går sikkert greit,gjorde jo det sist gang.Jeg har litt blandete følelser denne gangen,selv om jeg gleder meg intenst til å se barnet mitt gruer jeg meg også til den "lange" perioden med amming,nattevåk og den intense mammatilstanden.

Det er rart å tenke på at jeg skal bli tobarnsmamma..2 barn! Da er det stopp..iallefall på en god stund,jeg trenger noen år med litt kos også hvor jeg kan bestemme litt over mitt eget ego liv.-Jeg kan ikke bare være mamma,har andre sider i meg som ikke har sett dagens lys siden jeg var 23..blæææ...og det var for "14 dager" siden..tiden flyr jo avgårde.Jeg er jo fortsatt ung så det er ikke det men det å gå med barn og årene etterpå tar jo en del av egotiden din,heldigvis egentlig..høres vel ut som om jeg er den partyløva som ikke takler at de herlige små trenger tiden min.

Jeg dedikerer gladelig livet mitt til mine barn; ) Men det koster jo litt og det er det jo nødt til.

 

Kos dere i svangerskapet; )

hvordan har dere det? Skriv nå akkurat hva du har lyst til.

 

Klem,Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! koselig tråd:-) jeg er litt eldre enn det du spurte etter da, fylte 30 for noen dager siden. men jeg venter gutt nr 2 og har termin et par uker etter deg.. jeg kjenner meg sån igjen i det du skriver, jeg og føler årene bare fyker og det handler jo nå mest om barn og familie.. men på mange måter trenger jeg ikke mer akkurat nå, men som du sier, etter denne er det stopp på en stund. jeg holder på å videreutdanner meg og vil få meg en kjekke jobb før jeg ev gir meg inn i en trebarnsmamma-tilværelse:-)

 

livet handler jo om så mye, og det er viktig å være tilfreds på flere enn et område tenker jeg. familieliv og kjærligheten til samboeren min er på topp, men karrierem essig har jeg litt å jobbe med!

 

håper vi snakkas igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg fylte 26 i mars og venter mitt andre barn 28. august. Har en gutt fra før, og venter denne gangen ei lita jente som du sikkert skjønte på nicket mitt =)

 

Jeg er fremdeles trøtt om mårrane og kunne glatt sovet til 10 og 11 om ikke ELias hadde vært en skikkelig mårrafugl som våkner kl 7. Men på denne tiden av året er det jo egentlig koselig å komme seg opp å få noe ut av dagen da. Han er i barnehage 50% så da hender det at jeg går og legger meg litt igjen etter han er levert!

 

Jeg gleder meg veldig til å bli mamma igjen - til en helt ny og unik person. det er rart å tenke på at det lille menneske som ligger inni magen min nå og spraker vilt fra seg, er datteren vår. Hun skal vi bli kjent med og superglad i snart - helt på lik linje med Elias. Det blir rart å måtte dele på gleden av et barn nå som vi bare er vant med å ha Elias. Vet jo at jeg ikke må dele morskjæreligheten på mine to barn - det blir heller dobbel morskjærlighet til dem begge!!! Jeg gleder meg til å ha TO små solstråler å kysse god natt før jeg skal legge meg om kvelden - vel vitende om at jeg sikkert må opp både 1-2 og 3 ganger før det blir morgen igjen =( Det er det jeg gruer meg mest til...nattevåk! Men man kommer seg gjennom det å!

 

Jeg er ganske sikker på, nå i alle fall, at vi vil ha et barn til en gang. Kanskje en liten attpåklatt - det får tiden vise. Kanskje føler jeg meg ferdig når lillesnuppa i magen er ute - kanskje ikke? Det får vi se!

 

Nå skal jeg i alle fall kose meg denne sommeren med voksende mage og flagrende klær og kun en liten gogutt å vie min oppmerksomhet på =)

 

Ha en flott dag, Lindamor!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 26år (blir 27 i november) og venter mitt andre barn 13august.. jeg har ei datter fra før på 19mnd..Gleder meg utrolig mye til å møte den lille der inne,men vet at det kan bli veldig travelt.Særlig i starten, tar jo en tid å bli kjent med bebien selv om en har hatt den i magen i 9 mnd..

Jeg kjenner at det blir et opphold etter dette svangerskapet,Jeg har lysst å ha kroppen litt for meg selv=)Gjøre litt egne ting,som å trene o.l Ble to relativt tette svangerskap på oss..Følte jeg nesten ikke hadde komt meg fra første før det var på`n igjen..Var ikke helt planlagt(men veldig gledelig mottat)

Jeg kan godt tenke meg en nr tre med tiden..

 

Jeg jobber i helsevesenet til vanlig (100% sykemeldt nå pga bekkenløsning)Da kan jeg regulere litt selv hvilke stillings prosent jeg vil forsette i etter endt permisjon og kan da jobbe når mannen min er hjemme.Jeg føler meg litt husmor aktig og ønsker å være mest mulig hjemme med barna..I hvertfall dei 3-4 første åra..Så det blir ikke noe barnehage før den tid på mine jenter... Lykke til alle snart 2barns mødre=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia.

 

jeg blir 27 år nå den 24 juli. dette er min nummer to. har en gutt fra før som er født 19 august, og har nå termin med en jente den 26 august :o) Jeg jobber i barnehage, men har ferie nå frem til permisjonen min begynner den 3 august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få svar på innlegget; )

At du er noen få år eldre har ingenting å si,ville bare ha kontakt med andre mødre i "samme situasjon".

Endelig har vi fått litt sol her nord..jeg har gått rundt å savnet varme,har vært grått og kaldt lenge.

 

Ja...livet er herlig..blir satt i et større perspektiv når vi venter barn.Tenk at dette er en fase i livet vårt som mange faktisk ikke opplever mer enn ca. 2 ganger i livet sitt.

 

Ja; ) vi må snakkes igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du skrev så pass mye,intressangt å lese om andres situasjon; )

Det er så godt å gå rundt å føle på de følelsene vi har for barnet i magen..tenk at vi er så heldige!

 

Egenlig så koser jeg meg veldig med min kvinnelige kropp for tiden,greit den er stor og frodig men det er så deilig å få lov å være stor..

 

Ha en flott dag du også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,,,,Jeg venter mitt 2 barn 30 august, er 25 år. Har en jente på 3 år fra før og vi gleder oss veldig både store og små til det kommer et nytt familiemedlem. Tror det blir jente igjen, hyggelig uansett. Blir litt rart å plutselig ha 2 barn, det blir sikkert både travelt og gøy. Lykke til alle dere andre også, kjekt å høre hvordan det går med dere andre som skal ha i august. Med meg går det bra, er jo litt sliten av og til men sånn er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 (enn så lenge)

Men venter nr fire da...holder det? hehe.

 

Nei, det er ikke tid til annet enn familien. Litt tvangspreget sosial omgang i ny og ne....men det blir vel bedre tenker jeg.

 

Nå begynner eldstemann på skolen, så hverdagen forandres sannsynligvis....

 

Lykke til videre, hehe, det blir nok ikke mindre å gjøre da nei......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er 27 år, venter nr to og har samme termin som deg.....

Gruer meg litt til nattevåk og alt som hører til når man har babyer i hus. Denne gangen blir det "tøffere" mtp at vi har et lite sjarmtroll fra før som også krever sitt og har sine behov som skal dekkes.

Forstår godt det du sier om at tiden flyr..........jeg synes det er viktig at vi mamma'er også tar var på oss selv!!! Er glad jeg har vært ute i arbeid i mellomtiden og fått brukt meg selv og opplevd ting som ikke bare handler om å være mamma og husmor. Synes det er kjempeviktig å få oppleve "voksenting", kunne være kreativ og bruke egne ressurser i jobbsammenheng. Jeg tror dette gjør meg til en bedre mor. Selv om det er travelt å være i arbeid, er jeg blitt flinkere å planlegge og prioritere fritiden min. Jeg får tilfredsstilt mine behov som gjør meg lykkeligere og jeg utstråler dermed større tilfredshet overfor mitt barn.

Stå på mamma'er og husk å tenke på dere selv også! Vi gjør en flott jobb.

 

Dette ble "ammetåkesurr"........hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...