Gå til innhold

dårlig samvitttighet!!!

Anbefalte innlegg

Jeg tok meg to og en halv halvlitere og røyka 5 sigaretter i går. Siste "slurk" kl. 00.30... Baby er 5 mnd.

Mot normalt våknet hun kl 01 og hylskrek, ville ha mat. Hadde litt i fryseren som ble gitt på flaske av pappa'n. Det gikk bra.

Men så våknet hun igjen for en halv time siden, litt før 05, og ville ha mat igjen. Hadde ikke mer i fryseren, så jeg måtte amme. Jeg går rundt nå og prøver å kjenne etter om jeg føler meg "dagen derpå" eller noe slikt, men det gjør jeg ikke. Var heller ikke full når jeg la meg, men jeg kjente det jo ganske bra.

Tror nok det var altfor tidlig å amme igjen, men kan hun ha tatt noe skade av det?? Og isåfall hva slags?

Vet at jeg ikke skal drikke igjen så lenge jeg ammer. Har lært nå...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5513599-d%C3%A5rlig-samvitttighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du slutta og drikke halv ett, hadde du helt klart fortsatt promille kl. 5.

Det er en grunn til at man skal holde seg unna alkohol og røyk når man ammer!!!!!!

Skaden hun tar er vel at hun får alkohol i blodet, det er ikke bra for en liten lever og små nyrer..

Tror nok jeg hadde hatt ganske dårlig samvittighet, ja!!!!!!!

Er du helt tett i pappen, anonym?

Melken har samme promille som blodet. Ergo er det utrolig lite alkohol som kommer over i melken. Kroppen er fantastisk når det gjelder å skjerme morsmelken, så slapp helt av. Er barnet under 6 mnd er det vanskeligere for den å bryte ned alkoholen, men igjen er det snakk om så små mengder som kommer i melken at tror den dårlige samvittigheten du har for å ha ammet nok er verre for baby enn melken den har fått.

Forøvrig blir det sagt at den største risikoen ved å amme med promille er faktisk å håndtere en baby når en er påvirket. Det bør en definitivt ikke gjøre.

Og drit i tåpelige anonyme som ikke har helt peiling på hva de uttaler seg om. :-)

Annonse

Bare ta det med ro! :-) Babyen har ikke tatt skade av det! :-) Men neste gang du skal drikke vil jeg anbefale å kjøpe ei pakke med ferdigblandet mme for sikkerhetskyld! Du får kjøpt det i de fleste matbutikker... Bare å helle over på flaske, 30 sek i mikro og *tadaaaa*

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...