Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #1 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg mener, når barnet begynner å komme seg bort til ting...... Flytter dere unna planter, og ting og tang? Hvis man ikke flytter unna så blir jo dagen preget av "nei, nei og atter nei" da...... Og har dere barnesikring på alle skarpe kanter? Hva med kjøpmansdisker, veggseksjoner, fremskap osv, har dere barnesikringer på alle de skuffene og skapene? Jeg har masse pen-servise, og glasstøy i slike skap jeg.... Herlighet, stua mi kommer til å bli så naken når /hvbis jeg må fjerne alt..... Hva gjør dere???????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5512840-flytter-dere-unna-mye/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halloween-mamma Skrevet 29. juni 2006 #2 Del Skrevet 29. juni 2006 Hmmm.. min metode hittil har vært å fjerne ting etterhvert som de blir et problem.. ikke særlig gjennomtenkt med andre ord. Fjernet mye fra gulvet og de nederste hyllene etterhvert som han utvidet "territoriet" sitt i stuen, og fra under bordet og sånn når han satt seg opp på knærne. Og så fra de nest nederste hyllene pluss hele stuebordet nå som han står. Hjemme hos meg ser det egentlig bare mer ryddig ut nå.. Jeg har satt hans leker i de åpne rommene som jeg har ryddet da. Slik at når han nå er på jakt i hyllene, under bordet etc., så er det leker det i stedet for mine ting. Han leker mer med lekene nå enn når de bare lå der på gulvet i hvert fall Nå kan han sitte lenge og grave og rote i en eske full av leker som han egenhendig har fisket ut av en hylle. Har en plan om å barnesikre skap som han absolutt ikke må inn i, f.eks. skapet under vasken med vaskemidler i, pluss på badet. Har ikke barnesikret noen kanter, fordi han har vist seg å være av den typen som er ganske forsiktig, men hvis han blir mer "slepphendt" med egen sikkerhet etterhvert som han blir mer stødig så vil jeg nok tenke den tanken på nytt ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5512840-flytter-dere-unna-mye/#findComment-5513067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma-1977 Skrevet 30. juni 2006 #3 Del Skrevet 30. juni 2006 Vi har ikke barnesikret mye. Har tatt ting etterhvert. Hun er bl.a. ikke interessert i stikk-kontakter, og ikke veldig interesserti skuffer (har bare skuffer på kjøkkenet). Så vi har kun grind foran trappen. Har også tenkt som så (hvertfal når det gjelder stereoanlegget) at hun blir lei av å plukke på det etterhvert. Og det stemte. Vi sa nok nei i starten, men nå er hun overhodet ikke interessert i det lengre. Bilder, lamper, blomster får stå i fred hos oss. Men alle barn er ikke like da, vel og merke Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5512840-flytter-dere-unna-mye/#findComment-5513675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 30. juni 2006 #4 Del Skrevet 30. juni 2006 Eg har flytta unna ting etterkvart som det har vorte behov for det. Den store palmen vart flytta til ei tryggare sone etter at junior tok ein god handfull jord og gnei inn i fjeset, t.d:). No har vi sikra dei stikkontaktane som er tilgjengelege og skapet der bossbøtta og vaskemidla står, for han tok til å syne stor interesse for både straum og søppel. Det neste vert trappegrind og komfyrbeskyttar, men det får kome når (eller heslt like før) behovet oppstår. Eg har ikkje så frykteleg mange ting eg er redd for, men dei eg har, vert oppbevarte nokså høgt oppe. Elles tenkjer eg at det å slå seg litt trass alt er ein del av barndomen, eg kan ikkje hindre at han kjem til å få seg nokre blåveisar (men har sjølvsagt tenkt å gjere det eg kan for å hindre at han verkeleg skadar seg). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5512840-flytter-dere-unna-mye/#findComment-5513917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå