Gå til innhold

Er det virkelig SÅ vanskelig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyka ca 20 om dagen i mange år. Tok en test, 4 på rappen, så var jeg ferdig. Det var faktisk ikke så vanskelig. Tror det var fordi jeg alltid har hatt innstillingen "ikke røyk med barn i magen". Så jeg vurderte aldri å ta den ene røyken. Hadde jeg vurdert det hadde jeg nok blitt gal.

Etter endt amming ble det "fest røyking" som sklei ut, også var jeg igang igjen. to år med røyking igjen leste jeg "endelig ikke røyker" (Fordi prøvde bli gravid, så visste jeg måtte slutte snart uansett). Leste hele boka på 5 timer, og slutta med det samme. Det gikk overraskende bra, har ikke vurdert en røyk siden (5 uker siden). Så ble jeg gravid, og slipper tenke på dette med røyk!

Les boka! Og prøv å ha en annen innstilling til dette å røyke med barn i magen. (Det er litt vanskelig nå som barnet allerede er i magen da..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare sende en stor TAKK til deg Pisa, du føyer deg fint inn i rekken av fordømmende som får oss til å føle oss enda mer tråkket ned i dritten!!!

Et lite poeng med denne debatten er jo at vi sliter og gjerne vil klare og slutte, og slike innlegg som dine er sikkert ment som en motivasjon, men virker tvert imot....

Herregud, er det virkelig ikke mulig å få kunne ha en saklig og åpen debatt rundt dette temaet, uten å få moraliserende ikkerøykere på nakken! Og ja, det er virkelig SÅ vanskelig for enkelte

Skrevet

Da leste du innlegget på en annen måte jeg skrev det. Jeg er ikke en bedrevitende ikke røyker, men jeg har møtt mange av de. Har røyka 20 om dagen i 12 år, så vet godt hva du snakker om. Du leser kanskje det på en negativ måte, fordi det er noe du automatisk gjør? Eller var det overskriften du reagerte på? For den kan jeg innrømme at var litt krass, men tenke mer på om det virkelig ER vanskelig, om dere prøve anbefalte metoder..

Jeg må også si at jeg syns det er irriterende at noen skalfare så innmari opp om sånne innlegg som det jeg skrev. Tenk deg litt om først..

Skrevet

Jeg stiller bare spørsmål ved motivasjonen din med å være her, er det for å gi oss andre dårlig samvittighet?

Vi skjønner at vi har et problem, trenger ikke å få det inn med teskje

Skrevet

Vettu hva??! Du må være alt for opptatt av deg selv, som bare kommer med sånne kommentarer.

Skrevet

Forresten; min motivasjon for å være her, var å fortelle at jeg har klart å slutte to ganger, når jeg var en stor røyker, så det er mulig for alle. Og komme med tips på å klare det, men ser du ikke det, og bare egne menigner, så er det synd for deg! Syns nå bare syns på deg, som kun ser deg selv og dine røykevenner, og tror alle andre er her for å angripe! Stakkars

Skrevet

Ja her er det store tegn på en med forståelse og støtte du!!! Kall oss like gjerne idioter og egoister så er du ferdig med det. Bra du i alle fall synes synd på oss

Skrevet

Beklager, men jeg syns ikke synd på dere. Men på deg. Og det er ikke pga røykinga, men for ditt temprament og mangle på forståelse.

Du skriver som om du skriver på vegne av røyke gjengen, og det tviler jeg på! Alle kan da umulig være like dumme somd eg. (Og da gjelder det heller ikke røykinga..)

Skrevet

Selv om du har sluttet å røyke så sliter du tydeligvis med dine ting. Lykke til!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Piza: ja du er jo motiverende: kaller folk for dumme.

Bølgen, hipp, hipp, hurra!!!!!!

"Jeg er dum, jeg er dum, jeg er dum". Åh, herregud det virker, nå sluttet jeg nettopp å røyke.

Takk for motivasjonen Piza.

Skrevet

Anonym, jeg synes faktisk at du overreagerer her...ikke alle innlegg er ment så fordømmende som du kanskje tror.. det virker litt som om du rett og slett forventer at alle skal angripe deg, for du reagerer med et voldsomt sinne enda innlegget ikke var fordømmende (iallfall ikke etter min mening!). Piza sier jo at hun har vært storrøyker, og det burde jo være positivt at en som henne har klart å slutte, ikke sant? dette innlegget reagerte iallfall ikke jeg så voldsomt på.

Skrevet

JA JA.Piza har vært storrøyker men hun kan ikke påstå at det er like lett for alle å slutte å røyke.Alle er forskjellig å noen har mer abstinenser enn andre,Alle her inne har garantert lest bøker å prøvd det meste.Det er måten hun sier det på,Skal ikke være så F selvgod.Jeg setter pris på å lese om andre som har klart det men ikke når det blir fremlagt sånn.Alle her ønsker å slutte.SELFØLGELIIIII.....Vi bryr oss like mye om nurket i magen som du gjør.

Skrevet

Til Anonym/Ludda:

Du reagerer slik de fleste angrende røykere gjør - med å føle seg angrepet av alle som sier at det ikke er vanskelig, og kanskje litt sjalu for at andre klarer det og ikke du?? Jeg trodde det skulle bli utrolig vanskelig å slutte å røyke, for jeg røykte sykt mange om dagen, men da testen var positiv var det slutt på flekken...!! Det er faktisk ikke så vanskelig! jeg har slitt med å slutte i mange år uten å klare det... men om ikke ditt eget barn er motivasjon nok til å slutte - hva er det da? Vi vet jo godt i dagens samfunn at røyking er skadelig for fosteret! - har du sett film av fosteret når moren tar seg et trekk? Er helt grusomt å se på! Alle gravide røykere burde se på en slik video - da skjønner man hvor skadelig det er!

Jeg tror du har veldig dårlig samvittighet for at du ikke klarer å slutte med røykingen, og det skjønner jeg at du har... Ta tipset du har fått med å lese boken Endelig ikkerøyker - den virker!! Begynn med en gang å tenk over hva du gjør med det lille uskyldige livet inni magen din - da tar du forhåpentligvis ikke neste røyk... Lykke til! :-)

Skrevet

Det var da litt av en mottagelse Piza skulle få på det som virker som et velmenende innlegg, med gode tips fra en som har kjent på kroppen selv hvordan det er å legge bort røyken.

Jeg må si jeg blir ganske overveldet av det voldsomme sinnet som blusser opp hvis det så mye er en setning som kan tolkes som kritikk mot de som velger å røyke igjennom svangerskapet. For dere gjør nemlig et valg. På samme måte som jeg gjorde da jeg fant ut at jeg var gravid, jeg tok et valg om gjøre det jeg kunne for at barnet mitt skulle få de beste forutsetninger i mammas mage.

Dette må da være et forum hvor det å få velmenende tips fra de som har klart å slutte å røyke må sees på som en ressurs? For basert på det sinnet som blusser opp kombinert med aktiv bruk av anoymknappen viser jo gankse tydelig at dere ikke er fornøyde med situasjonen slik den er i dag. Hvorfor ikke motta den hjelpen man kan få underveis?

Skrevet

Veldig godt skrevet! :-)

Skrevet

Jo,skal være enig det..Jeg bare sliter litt å jeg ble litt irritert.Følte iallefall du forsto det.Jeg har lett etter video ang røyking med barn i magen men finner ingenting..sorry for utbruddet mitt.

Skrevet

Innlegget mitt var ironisk ment:-). Jeg føler meg ikke angrepet, blir bare litt matt av og til når dem sier at røykere kommer med usaklige utsagn også kommer dem med usaklige utsagn selv. ref."ikke alle kan være like dumme som deg".

Jeg syns at innlegget til Piza er velreflektert. Hun innrømmer å ha vært storrøyker og sier hun har klart å slutte. Det er kjempeflott. Men overskriften: "kan det virkelig være så vanskelig"?.

Noe er litt vanskelig for noen, mens for andre er det veldig vanskelig.

Jeg reagerte heller ikke på innlegget generelt, men en linje hun gav en annen der hun sa: alle kan umulig være like dumme som deg.

Til vanligvis prøver jeg holde meg for god til å skrive slikt innlegg jeg gjorde, men klarte ikke dy meg i å være litt ironisk:-). Men jeg har ikke utrykt meg godt nok og det beklager jeg.

Skrevet

Et lite tillegg til innlegget mitt ovenfor:

har kun skrevet det ene innlegget. De andre anonyme vet jeg ikke hvem er. Tror jeg begynner med nicket mitt.

Skrevet

Har du sjekket med helsestasjonen? Det kan være de enten har eller vet om hvor man kan få tak i videoer som viser hvordan barnet reagerer på røyking :-)

Skrevet

Jeg synes Piza får unødvendig mye kritikk her!

Jeg begynte å lese boka Endelig Ikke-Røyker når jeg fant ut at jeg var gravid, og har nå sluttet.

Visst er det vanskelig til tider (bare 3 dager røykfri så langt) men forsøker å gjøre noe annet når suget kommer.

Tror mye av mitt problem er at jeg er så vant til å ta meg en røyk hver time, at jeg blir rastløs om jeg ikke gjør noe.

Men jeg håper og tror at det må bli lettere for hver dag som går :-)

Anbefaler boka for å få et litt annet syn psykologisk på det som har med røykingen å gjøre. Veldig interresant faktisk, hva har man å tape på å lese boka?

Ønsker alle og meg selv lykke til som ikke-røykere :-)

• 4 uker senere...
Skrevet

Lenge siden jeg har titta på denne tråden nå! Så hyggelig at det har kommet noen positive innlegg! Takk for det dere!!

Piza

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...