Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Jeg er 20 på vei nå. Var helt sikker på hvem som var faren til barnet mitt, inntil jeg dro på ultralyd, og fikk vite at jeg var tidligere på vei enn forventet.. ca 2 uker for tidlig.. Det hele er komplisert, og jeg har ligget våken mange netter og lurt på når befruktningen egentlige skjedde. Jeg var sammen me en fyr i vinter, og vi hadde regelmessig sex sammen, ettersom vi var samboer. Men samtidig hadde jeg og x'en min jevnlig kontakt, og vi møtte hverandre ganske ofte. Vi hadde ikke sex på den tiden, for jeg var jo sammen me en annen, og det visste han. jeg hadde gått på p-piller før jeg ble gravid, men hadde slurvet litt og kjøpte ikke nytt brett me en gang det gamle var ferdig. min siste mens var da ca 28 januar. jeg og han første slo opp i midten av februar, og jeg ble sammen me x'en min me en gang etter det. første gang vi hadde sex sammen da var 17 februar. 5. mars tok jeg gravidtet-test, og den viste seg for å være positiv. dro til legen, og hun sa at jeg var ca 5 uker på vei. derfor var jeg helt sikker på at han første kjæresten var faren til barnet. jeg er etnisk norsk, og i vår kultur er gravidtet utenfor ekteskap stor skam. 2 uker senere fortalte jeg til foreldrene mine at jeg var gravid, og helvete brøt løs. De ville at jeg skulle gifte meg me han jeg var gravid me, og jeg hadde ingen følelser for han på den tiden, men han har alltid hatt følelser for meg og ville gifte seg me meg. Jeg slo opp me han andre, fordi jeg tenkte at det mest riktige tingen å gjøre var å gifte meg me faren til barnet. selv om han andre ville ta seg av meg og barnet, til tross for at han visste at barnet ikke var hans. han ville ikke miste meg uansett hva, sa han. for å gjøre historiene kortere, så giftet jeg meg aldri.. og har ingen kontakt me han som såkalt er faren til barnet, pga det hadde gått rykter om at jeg hadde vært utro, og alle tvilte på at barnet var hans. idag er jeg sammen me han andre, altså, han som var eksen min, og som ville ta seg av barnet. jeg har vært på ultralyd 2 ganger, og har fått vite at jeg skal få en liten jente, noe jeg gleder meg svært mye til. Han har vært me begge ultralyd, og vi prøver å kjempe for fremtiden sammen (foreldrene vil ikke akseptere han, pga den fortiden vi har hatt sammen). Jeg bor i en liten by, så ALLE vet at jeg er gravid, og tror at jeg skal være alenemor. samtidig er jeg i et kristent samfunn, så det hele er en vanskelig prosess for meg og familien min. problemet mitt nå er at jeg er så usikker på hvem som kan være faren til barnet. jeg testet på babyverden.no, basert på terminen som jeg hadde fått fra jordmoren på ultralyd, og det står at befruktningen skjedde omkring 21. februar. og jeg hadde jo allerede vært sammen me han andre 17. februar. det eneste som surrer i hodet mitt nå, er hvor troverdig er den testen?? om det finnes noe jeg kan gjøre nå, for å finne ut et sikker svar, slik at jeg slipper masse problemer når barnet blir født, og historien kanskje får en helt ny vri. jeg snakker ikke me han første kjæresten i det hele tatt nå, det er så mye konflikter mellom oss. jeg har ikke fortalt mistankene mine til han andre, fordi jeg er redd for å gi han falske forhåpninger.. jeg vil selvfølgelig at barnet skal være hans, selv om det innebærer så mye ydmykelser, og forklaringer.. det her ble visst langt.. men det føles godt å få det ut i alle fall, siden jeg har holdt det her for meg selv så lenge nå.. etter at jeg hadde lest hvor mange andre som er i samme situasjon, ville jeg bare dele mine tanker også.. ta vare på dere alle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå