Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Hvordan vet man om man har fødselsdepresjon?? Jeg fødde en gutt for snart 9 mnd siden. Han var svært ønsket, og fødselen gikk super bra!(fra jeg kom inn på sykehuset til han var ute gikk det 1 time, uten bedøvelse) Vi dro hjem som en lykkelog familie, og begynnte familielivet.....han var grei, kavet litt med ammingen og sluttet da han var 4 mnd...vi fartet mye rundt den første tiden, på besøk, dro til hjemstedet der mannen min er fra mange ganger, det er et langt stykke å reise, i tillegg har jeg gått på skole dette året og skulle prestere der i forhold til oppgaver og eksamener.Og hos oss har det vært slik at jeg alltid har tatt gutten våres om natten og tidlig om morgenen....mannen min er rett og slett bevisstløs...han sover såååå tungt at ikke en gang ti ville hester kan vekke han....og visst han våkner er han litt gretten og sur visst gutten våres griner om natten....slitsomt ja! Men det som er cluet her, er at jeg føler meg så nedstemt.....jeg er liksom ikke så glad....mannen min sier det til meg,.....du smiler nesten ikke lenger....jeg har også fått en del angst, ansgt for at noe skal skje med gutten våres, men mannen min, at de skal dø og slikt.....jeg er glad i mannen min.....det er jeg....men vi har lite sex nå, og det plager ham....han sier at det er normalt å ha sex 2 ganger i uka og vi har 3 ganger i mnd......jeg har rett og slett ikke lyst...han tenner meg ikke.....!Blir lei meg når jeg tenker på det....men når vi først har sex, er det kjempe godt:)!! Og jeg tenker hver gang, og dette vil jeg gjøre oftere!! Uff...det ble litt mye rot dette, men er det noen som har noen råd eller ord å si til meg...kom med det! Håper ting ordner seg....
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Du høres trøtt og lei ut. Dersom du har angst, kan dette være beg på fødselsdepr. Angst kan komme av at du er veldig sliten, som igjen kan være tegn på depr. Gå til lege. Både barnet ditt og mann har det bedre når du har det godt. Og det er veldig-veldig viktig at du får litt ro, la mannen din ta seg av gutten litt innimellom sånn at du får litt luft. Håper dette kunne hjelpe deg litt.........
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Det høres på meg som om du begynner å bli utbrent. Kroppen trenger tid til å komme seg igjen etter en fødsel og det virker på meg som om verken du eller mannen din har tatt hensyn til dette. Selv slet jeg voldsomt selv om jeg fikk den snilleste datteren som man kan få og har en mann som står opp om natten. Det var som om det ikke var noe her på jorden som var morsomt. Har begynnt å komme over det nå etter 8 mnd. La mannen din ta seg mer av ungen enn det det virker som han gjør nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå