Gå til innhold

spiser deres barn fulle porsjoner med grøt?

Anbefalte innlegg

broren min og kjæresten fikk helt sjokk når de så min datter på snart sju mnd spise en hel porjson grøt med litt frukt til (laget av 1 dl væske). Deres datter hadde aldri spist en hel porsjon når hun va så liten, og de mente at det ikke er vanlig at de gjør det. Og når jeg leser her inne er det jo mange som sliter med å få de til å spise, at de spiser lite osv.

Er da vel mange på den alderen som spiser fulle porsjoner og vel så det?

Jenta mi spiser en porsjon grøt til lunsj, litt middag, og en porsjon igjen til kvelds....

Fortsetter under...

Gutten vår på nå 8 mnd. spiser fulle posjoner med grøt til frokost og kvelds. Og alt i fra 1/2-1 helt middagsglass midt på dagen og pupp derimellom.

Synes det ikke er rart at bebiene spiser fulle posjoner. Kanskje broren din og kjæresten hadde et barn som ikke hadde så stort behov for mat ? Eller bare var småspist?

(ikke alltid hele posjoner til frokost siden han våkner noen ganger og vil ha pupp i løpet av natten, men stort sett full posjon)

Min spiser også fulle porsjoner, han er nå 8 mnd. Men han spiste mindre porsjoner for bare noen uker siden, husker jeg puttet mindre og mindre vann oppi skålen en stund fordi det alltid var så mye igjen etter hvert måltid.

Nå spiser han også mer middag enn tidligere, så det er tydelig at næringsvettet har slått inn.. hehe :)

Har en kusine som var veldig småspist når hun var liten, men hun ER veldig liten også da (er 6 år nå). Mens jeg har andre kusiner som har kjempebeinbygning og som har spist masse mat hele veien.

Konklusjonen må være at de aller fleste babyer spiser akkurat det de trenger :)

Annonse

Guten vår begynte med graut då han var ca 6,5 mnd, og etter eit par veker åt han graut laga av 2dl væske både til frokost og kvelds. Synest det er litt voldsomt, men han treng det tydeligvis for han legg på seg litt lite til tross for mykje eting.

Det varierar litt frå dag til dag då, alt etter om han har fått pupp litt før måltidet, kor mykje han åt til middag osv, men det pleier å vere rundt 2 dl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...