msbu Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Heisan. I dag har jeg og mannen min vært og handla inn ny vogn + bilstol. Den gamle vogna er helt brukbar, slett ikke utslitt, men den ble stående ute på verandaen (under tak) + i garasje uten port etter at vi flytta inn i nyhuset, og har etter det fått jordslag-flekker oppe i kallesjen. Tviler på at det skader knøttet, men det er jo ikke så fristende å bruke den da. Dessuten hadde mannen min lyst på 3-hjulsvogn, så da var det bare å smi mens jernet er varmt.... Kjøpte Quinny + dreamy bag. Vet det blir sagt at bagen er liten, men jeg har jo den andre vogna, da, og litt kommer jeg vel til å bruke den, tenker jeg, den er for fin til å kastes.... Håper dette er et godt kjøp. Ser at mange skryter av den, dessuten skulle den være best i test av 3-hjulinger, sa de på butikken. Hvis flere tenker på denne vogna har de den på tilbud nå til 3700 for vogna, 1490 for bagen. Sparer 1800 totalt på å kjøpe den nå (ikke alle forhandlere har dette tilbudet...) I stedet for maxi-cosi bilstol, som kan brukes på vognas understell, falt jeg for Graco Stera sin Autobaby m. base. Basen festes med 3-punkt eller 2-punktselene i bilen. Selve stolen festes til basen med et klikk. Man slipper å dra selene rundt stolen for hver gang, HERLIG! Håper jeg blir fornøyd med systemet... I tillegg kan selve stolen brukes uten basen også, men må da festes på vanlig måte med selene... ER det noen som har erfaring med denne type stol?
sajam Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Hei hei! Jeg kjøpte sånn bilstol da jeg ventet nr to for to år siden og var super fornøyd med setet. Det skal brukes igjen nå når tredjemann kommer. Det er det beste setet jeg har vært borte i . Gratulerer med ny vogn og ny bilstol da, og lykke til ;o)
accogliente-fikk en gutt- Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Hei, har foreløpig ingen erfaring med stolen da babyen ikke er kommet enda, men jeg falt også for den så jeg har kjøpt den. Ville bare si at for 1200,- så får du vogn til stolen også, kjempe kjekt. Jeg kjøpte den også for når man skal på korte handle turer, men har som sagt ingen erfaring med det enda.
msbu Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2006 Tror ikke de hadde den vogna på butikken vi var i,... eller var det vi som ikke hadde øyne for annet enn quinny-vogna. Vanskelig å si. Mannen min kunne godt å tenkt seg å ha vogn og stol som passet sammen, slik at vi kan sette stolen rett på understellet. Selv så har jeg aldri savna det, for da jeg fikk mine forrige 2 så tror jeg ikke den patenten var oppfunnet ennå. Blir vel greit å sette babystolen i en vanlig handlevogn, går jeg ut fra, og hvis den er våken får jeg benytte baby-bjørn bæreselen. Den ble dessverre lite brukt forrige gang, og det har jeg litt dårlig samvittighet for, ettersom det var en gave fra svigers... Takk for svarene, jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå