Gjest Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Heihei igjen:) Nok ett sippete innlegg fra meg.. I går var jeg og typen på stranda og der møtte vi mange av de fra vennegjengen min. Jeg har jo begynt å få litt mage, men det første min kjære nå X-bestevenninne sa var " herregud så feit du har blitt Alva, åå jeg glemte jo det chris har jo smelt deg på tjukka.." Typen blei jo så klart drit forbanna og jeg blei drit lei meg, til slutt måtte vi bare gå hjem for det eneste vi hørte var sånn små mumling " herregud at hu ikke tar abort, hu kommer til å ødelegge livet sitt, og hu som egentlig var så pen osv. osv" Det er veldig sårende både for med og han, og det ødelegger egentlig endel.. Har noen opplevd noe lignende, eller bare har noen gode forslag til hvordan jeg kan takle dette (skal jo tilbake på skolen til høsten) så tad det i mot med stor takknemlighet..
mor88venternr3 Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Når jeg ventet førstemann så hadde jeg en "såkalt" bestevenninne.. Foran meg så sa hun ting som, Gleder meg til ungen din kommer da skal jeg komme på besøk hver dag og bla bla bla.. I mine tanker tenkte jeg da bare herregud, jeg likte henne vel egentlig ikke, men det visste ikke hun.. Til andre felles venner så kunne hun si ting som, jeg skjønner ikke hva hun tenker på, hadde jeg vært henne så hadde jeg tatt abort også videre.. Jeg var tross alt ca. 15 uker på vei når jeg fant ut at jeg skulle ha Emilie, da tar man ikke abort etter min mening.. Nå gikk jo det galt og hun ble født død dagen før termin.. Fikk da melding av samme "venninne" husk jeg er din bestevenn stod det på den og jeg tenker på deg, vil alltid være her for deg osv. Og etter det så hørte jeg ikke noe mer fra henne før hun plutselig stod på døren min nesten ett år etter Emilies bortgang og hun kunne ikke skjønne hva hun hadde gjort galt.. Dette ble kanskje ett veldig teit innlegg med et svar du kanskje ikke var ute etter. Men det jeg skal fram til er at slike kommentarer kan være kjempesårende, men hev dere over det. Og vær stolt av det valget dere har tatt for det står det respekt av, ikke alle ville ha valgt det samme.. Dessuten så har ikke de vært i deres situasjon og kan derfor heller ikke sette seg inn i den.. Etter min mening så er kanskje ikke de "vennene" noe å spare på.. Venner skal ikke si sånt uansett om det er spøk.. Det viser jo egentlig hvor korttenkte de er, selv om de er unge så bør de klare å tenke over hva de sier. Ønsker dere lykke til videre og jeg er sikker på at dere kommer til å klare dere kjempefint )
Victorials Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 De vet nok ikke helt hvordan de skal forholde seg til det, og kommer derfor med slike komentarer... IKKE bry dere... Veldig usakelig fra vennene dine sin side, og at de ikke respekterer dere mer en som så sier vel en del om hvor gode venner de egentlig er! Hvis du vil hadde jeg gitt dem litt tid, for så å snakke skikkelig ut om hvordan ting kommer til å bli, og at du ikke tolerer slik oppførsel når dere har bestemt dere.. (for det håper jeg ikke du gjør)... det er vel egentlig det beste rådet jeg kan gi... Lykke til...
Gjest Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Som lille_vb sier ikke bry deg, kanskje ikke så lett, men prøv. De er rett og slett bare barslige, og vet ikke hvordan de skal forholde seg til det.
ettie Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Vennene dine er skikkelige umodne og barnslige! I tilegg er de frekke og mangler respekt for andre mennesker! Slike folk finnes det desverre nok av og du skal bare drite i dem. Er ikke verdt noen ting... Skulle vert der med dem så skulle nok drittungen fått seg et par sannhetsord! Det finnes mange flottem folk og du finner deg nok bedre venner enn disse... Hadde en slik veninne selv. Har barer kuttet hun totalt ut. Hun tar kontakt en gang imellom når hun ikke har noen andre, og da bare jatter jeg med. Jeg ble plutselig interesang nå som jeg var gravid, og hun vil passe ungen og i heletatt... jejeje...nett som om hun får ta i vår lille skatt når han kommer!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Hei du.. Først vil jeg si gratulerer med underet. Da jeg var 15,nesten 16 vart jeg også gravid,gikk fortsatt på ungdomskolen.Du kan tru det var maaaaange komentarer.Det jeg gjorde som var best for meg og den lille var regelrett å kutte ut alle mine såkalte venner.. Jeg gikk på svangerskapkurs der vart jeg kjent med maange damer i min situasjon,der var ei som var 4 år eldre enn meg å henne fikk jeg god kontakt med,det var til stor hjelp. I dag 13,5 år etter har jeg 3 hærlege barn (13,5... 8...5år) jeg er gift,har hus,hund,bil,båt osv. medan mine jevnaldrende såkalte "venner" fra skoletiden ikke har kommet så langt som meg/vi,jeg hever mitt hode i dag kan du tru.. Greit jeg fikk ingen utdanning da jeg var ung,men er nyutdannet nå..Nei du..Stå med rak rygg du,om noen år er det din tur å stå å tenke "jøsses meg".Jeg vet nøyaktig hva du føler,det er kjempetrist..Å det er ikke lett å tenke fram i tid som jeg skrev,men prøv. Kos deg i denne tid og bryr deg ikke om slik skitprat..
2b&spira Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 hei alva_15 hev deg over din x besteveninne hører ikke ut som om hun har egene meninger. tror dere klarer det kjempe bra jeg,ikke tenk over hva de sier og hvisker dere har hverandre... jeg var ute på byen for en stund siden lille gutt er jo 6mnd nå å jeg var tynn høy langt blondt hår store blå øyne +++ og ingen sa noe om utseende mitt. men den dagen på byen møtte jeg så mange som lurte på hvorfor jeg hadde lysebrundtkort hår 35kg ekstra og div for jeg var jo så pen var det virkelig vært det? såklart det var vært å få gullet mitt kunne ikke bry meg mindre om at jeg er stor nå. jeg er jo en av de få tilfellene som legen kaller det som sliter skikkelig med å gå ned etter fødsel igjen. legg meg gjerne til på msn hvis du vil ha noen å snakke med? [email protected]
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 det er så trist når folk oppfører seg sånn... er 19(blir 20) så jeg er litt eldre enn deg, men tro meg folk oppfører seg ikke stort bedre. vet godt at de snakker bak ryggen min, mener jeg ødelegger livet mitt osv, synes egentlig ganske synd på dem, det er trist med mennesker som tror at alt de mener er riktig for dem er riktig for andre. dessuten mener jeg ihvertfall at ingen kan si hva som er riktig og galt for et annet menneske, for meg var det riktig å beholde dette barnet, en annen kan tenke annerledes.tror dessuten at når det gjelder abort kan ingen være riktig sikker på hva de hadde gjort før de står oppi situasjonen selv. evnen til å se at en sak har flere sider kommer vel med årene og modenheten, synd at mange er så dømmende og umodene. i en slik situasjon finner man alltid ut hvilke venner som er verdt å spare på, så sånn sett kommer det noe godt ut av det. synes du har gjort et voksent å riktig valg, vær stolt av deg selv og hev hodet. god sommer:)
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Hei jenta!! Saa lenge du og typen har det bra og vet dere har tatt det riktige valget for dere, kan ingen stoppe dere!! Sikker mange av venna dine som snakker stygt fordi de er misunnelige fordi du er lykkelig over valget ditt!! Kos deg med graviditeten og drit i de andre, tro meg, mange av dem ville sikkert valgt det samme hvis de hadde havnet i din situasjon!! De reagerer paa denne maaten, fordi de mangler erfaring og kunnskap om livet, de vet ikke hva det inneberer aa oppleve det du opplever naa!! Onsker deg masse lykke til fremover, og hev deg over dem!! Du har masse st0tte fra oss her inne !! *Klemmepaa*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå