Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt fakta om parkdresser:

Troll Parkdress kom best ut i test. http://www.trollcompany.no/parkdress/riktige/

Har den selv til 3 åringen og den er SUPERGOD. Har både høst og vårdress når en tar ut foret` og vinterdress med foret`.

DET er genialt det`... Dessuten skal de være de mest slitesterke dressene. De passer godt for en aktiv 5 åringe.

Reima sine dresser og også veldig gode. Men de er ikke så slitesterke som Troll sine. Men for de aller minste er de supre. Like gode og bevegelige som Troll sin dress. Men en trenger ikke slitesterke dresser til de aller minste, så Reima er absolutt et bra kjøp for de minste(0-3 år)

Når det gjelder en unge på 10 mnd. vil jeg si at det er begrenset hvor mye penger en egentlig skal bruke på parkdress. De sover mye, og tilbringer ikke sååå mye tid ute i snøen. Dessuten sliter de ikke så mye på en dress som en 5 åring gjør. Det finnes mange billige dresser som helt sikkert hadde gjort nytten sin og vel så det. I barnehagen tar de på regnbukse utenpå dressen til de som ikke har så vanntett dress.

Det blie liksom ditt valg. En billig dress som gjør nytten sin, eller en dyr dress som funker og gjør nytten sin....

Selv kommer jeg til å kjøpe en billig dress til 10 mnd. jenten min som skal være hjemme med meg. Jeg passer jo hele tiden på, om hun er for kald, varm, blir våt osv. Men i en barnehage er det jo alltids litt ekstra, og en kan ikke garantere at de voksne til stadighet kjenner etter om barnet ditt er blitt våt igjenneom..

Så når jentungen skal i barnehagen når hun er 1,5 år, blir det Troll eller reima dress på henne..... (selv om en fint kunne klart seg med en dress til 299 kr.) etter min mening.

Lykke til i valget....

Ps. Reima dressene er passe i størrelse. Min sønn på akkurat 2 år kjøpte jeg str.98 i troll parkdress (da ligger han en strek under midten på kurven på helsestasjonen...) Troll dressene kan snøres inn i lievt, noe som gjør at en gjerne kan kjøpe de litt gode i størrelsen, pluss at de passer perfekt enten en er "rundt unge, eller slank unge...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5509584-parkdress/#findComment-5509937
Del på andre sider

Er stort sett enig i anonym over her, og ihvertfall det hun sier om alder....at Troll er mer slitesterk så passer bedre for større barn.

Snuppa her fikk en Trolldress da hun var 1 år, og den er jo egentlig super. Er veldig fan av ull, så det er jo en stor fordel med den da. Men jeg syns den er så trang i åpningen til hånden, at jeg ble så lei tilslutt av å alltid måtte ta på votter før dressen. Så da gikk jeg å kjøpte en vårdress fra Reima etter noen mnd. Siden jeg fortsatt er fan av ull, så brukte jeg den hele ulldressen under vårdressen, og den ble som en vinterdress(og jeg kunne sikkert gjort det samme med Trolldressen, tatt på først ulldressen, så selve dressen og det hadde sikkert funka bedre)

Men da var jeg så lei av Trolldressen, at Reima var super. Syns den er mye bedre å kle på, så det blir nok det i vinterdress også.

Reima har noen babydresser som ikke er vannavstøtende slik som Tec`en, og de er lette og fine. Koster en 499 eller 599.

Så hvis babyen skal være en del ute, så hadde jeg investert i en ordentlig dress som holder på varmen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5509584-parkdress/#findComment-5510219
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...