Gå til innhold

4 mnd gammel - "power-nap" på kvelden?

Anbefalte innlegg

Får deres 4 mnd gamle babyer lov til å sove en liten lur etter kl 18?

Jenta mi er avhengig av det ser det ut til. Nå sover hun igjen en liten én , og klokka er over 19...

Hun legger seg derfor ikke for natta før ca 22.

Lar dere babyen sove etter 18, eller holder dere den våken for at den skal legge seg for natten tidligere?

Erfaringer mottas!

Fortsetter under...

Tigergutt er fire mnd. Legger seg klokka 19.30. Siste lur fram til 17.00. Dersom siste lur slutter før 16.30, trenger han en halvtimes dupp før legging. Passer da på at han våkner senest 45 min før leggetid. Dette funker bra for oss ;0)

Kunne ikke tenke meg å holde han våken, synest nesten litt synd på ham jeg når han begynner å gni seg i blanke øyer og gjespe ;o)

Datteren min på fire måneder legger seg mellom halv åtte og åtte. Det skjer ganske ofte at hun er stuptrøtt i halv seks, sekstiden. Vi får ikke helt styr på sovingen på dagen nå i varmen. Jeg lar henne sove en liten lur på 15-20 minutter. Dette for at kveldsstellet skal være hyggelig for oss alle. Synes det er viktig at hun er litt opplagt da - er en kosestund for pappa og babyen.

Har du prøvd å legge henne tidligere? I dag f.eks. - hvis du begynte stellet litt før sju, gav henne mat og la henne - kanskje hun hadde sovnet for natten?

Tassen her er 4 mnd og legger seg 19.30. Av og til blir han fryktelig trøtt kl. 18 og da lar jeg han sove til max 18.45. Var nervøs de første gangene, men han klarer å legge seg til normal tid uten bøll, så det funker her i huset. Leste noe om at "søvn avler søvn", så jeg er ikke så tilhenger av å holde han våken når jeg ser han er kjempetrøtt. Gir han i hvert fall en liten lur uansett da.

Og forresten - han sover til ca. 7 dagen etter (med mating kl. 23).

Nei, her lar jeg ikke jenta sove etter klokken seks (dersom det er mulig=)) noen ganger saa bare sovner hun selv om vi proever og holde henne vaaken. Jeg bader henne som regel rundt syv tiden eller litt etter... for saa aa gjoere natt stell, foring og forhaapentligvis saa sovner hun mens hun spiser rundt klokken aatte....

Annonse

Det er først nå som min gutt er snart 8 måneder at jeg ser at han legger seg senere hvis han sover en sein kveldshvil. Så jeg har frem til nå latt ham sove akkurat når det har passet ham.

Nå bør han helst ikke sove etter 17 - 17.30, hvis jeg skal få ham tidlig i seng. I dag sov han til kl. 18 - og akkurat nå raser han rundt i stuen her :) Men det gjør ikke så mye siden han er i godt humør da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...