Gå til innhold

Noen som har vært i Hellas??

Anbefalte innlegg

På Kreta kanskje?? Jeg og samboer skal på ferie, bare oss to for siste gang.. :) Så vi leiter etter et rolig og fint sted hvor vi kan slappe av.. Har ikke lyst på vanlig "sydenferie", har vært i Spania én gang, fikk så dårlig inntrykk da.. Synes Hellas virker finere, men det er jo umulig å se utifra reisebyrådene sine bilder, de viser jo bare det beste...

Gleder meg til feri... :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5509164-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-hellas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har vært på kreta, et sted som heter platanias.. der er det kjempefint og koselig... et litt mindre sted , men om dere ønsker en større by så er det en mil unna med buss( de går forresten hele tiden og koster ingenting nesten)))... mamma hasr også vært på korfu, der er det også veldig rolig.

Sitter akkurat og leser om det:) Synes det virker som ett av de beste stedene.. Men trodde det var ganske stort jeg.. Hvis leiligheten ligger utenfor Plantanias igjen, er det ingen ting rundt da? Ingen butikker eller noe? Korfu virker også bra, men da må vi reise fra Oslo, litt stress når vi bor i Bergen, flyene passer aldri.. Hvordan er prisene der da? Masse spørsmål her...:)

prisene er de samme ca i platanias og på korfu.. om du bor litt utenfor platanias så er det gåavstand inn til platanias så det gjør ingenting å bo litt utenfor... mamma og sambo og njesen min var på kreta i fjor høst på et sted rett utenfor platanias( tror det het gerani) eller noe liknende. der var det veldig koselig og kort vei til platanias og bussforbindelse til chania.. nyt ferien.....

Lite, og skikkelig koselig sted jeg har å anbefale er Parga! Noen år siden jeg var der - men ikke så mye turrisme da. Det eneste du skal vite er at Hellas generelt er VELDIG varmt nå og en stund fremover!

Lykke til med ferievalg! Veldig mange kos steder i Hellas, da. Men må tenke litt før jeg anbefaler flere steder- trenger en natts søvn først..

God natt

Har vært i Hellas et par ganger ja, men ikke på Kreta. Første gangen var vi på Chios, et veldig rolig sted ikke langt fra Tyrkia. Syntes det var vèl rolig jeg da, mange pensjonister som drar dit!

Den andre gangen var jeg med en venninne til Egina, ei lita øy like utenfor Aten. Det var helt topp! Vi fløy til Aten (fikk veldig billig flybillett) og tok båt ut til øya. Siden det var så kort vei i mellom, var vi også på dagstur til Aten. Vi reiste i juni og da bestilte vi ikke hotell på forhand, da fikk vi velge fritt. Vi fant et hotell med panoramautsikt stranda og koslig betjening. (Når vi reiste fikk vi til og med hver vår flaske Ozo av hotellsjefen! )I august er det mange atenere som drar ut på øya for å feriere, så da blir det nok fullere på strendene rundt om. Jeg drar gjerne tilbake til denne øya igjen :)

Annonse

jeg var på jente tur til platanias...litt for lite som skjedde når du var bare veninner liksom,men når du reiser par,å vil ha en litt rolig plass er platanias absolutt å anbefale...koselig,med nok utvalg av resturanter og cafeer,ikke så mye barer og nattklubber,men den lille i magen har kanskje ikke akkuratt lysst å gå på de plassene uansett:o)

vi var masse på en resturant som heter oscare,om jeg ikke husker feil...der må dere gå vis dere reiser dit...så koselig,å kjempe god service:) nå skal det sies at det er 4 år siden jeg var der da...tiden flyyr:)

Tusen takk for alle tips:) Tror nok det blir Plantanias, er ikke så mange fine hoteller igjen andre steder, begynner å bli fult etterhvert.. Skal se om jeg ser Oscare, det hadde vært morsomt:) Håper bare ikke jeg kommer til å svette ihjel.. Kommer sikkert til å bo i bassenget :)

Hiver meg på denne jeg og.

Har vært på Egina, Thassos og Kreta( både agina marina og hersonissos) Vi håper på å finne en billig tur til Hellas i uke 31-32.

Kanskje på en ny øy.

Håper du finner en fin plass :-) og så må du prøve retten som heter stifado, hvis du ikke har prøvd det før. nam-nam

Hvis du ønsker et rolig sted på Kreta, så anbefaler jeg Georgioupolis på det varmeste! Lite sted, men nok restauranter og butikker til at det er hyggelig. Langt til nærmeste by, men ikke noe problem å ta buss hverken til Chania eller noe annet sted.

Stranden er kjempebra!

Enda fredeligere og roligere er et lite sted på Kreta som heter Balì. Noen år siden jeg var der, men det kan anbefales på det varmeste!

Ellers er Karpatos en flott øy for å slappe av som kjærester! Og det er litt mer vind der, så det blir ikke SÅ varmt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...