Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det har noe med vekt å gjøre om du får metformin eller ikke. Jeg har iallefall en BMI på 26 og må gå ned 3 kg for å komme innenfor "normalen". De har funnet ut at de som har pcos som oftest er insulinresistent og det er derfor vi får metformin, for å stabilisere blodsukkeret. Det er iallefall slik jeg har forstått det. Hvis insulinnivået er for høyt kan det føre til hormonforstyrrelser. Jeg har iallefall fått tilbake mensen etter jeg begynte med metformin :)

Det hørtes litt rart ut. Vet at mange synes det er lettere å gå ned i vekt når de bruker Metformin. Mange som har fortalt her at de har gått ned 14-16 kg etter de begynte på Metformin..

Jeg tok av 6 kg før jeg fikk konstantert pcos og da jeg fortalte det til legen syntes hun det var kjempeimponerende fordi det visstnok er mye vanskelige å ta av når man har pcos... Men det kan jo sikkert variere fra person til person også.

Ikke gi deg med dette svaret! Metformin kan du ta til tross for at du er "ung". (Jeg begynte da jeg var 27) Og jeg kan ikke komme på en eneste grunn til at man ikke kan få Metformin pga overvekt? Som flere har sier, kan en jo faktisk gå ned i vekt av det også... Hør med en annen lege!

Hei !

Jeg går på metformin og har pcos. Etter at jeg begyndte på Metformin ble matlysten redusert og søthungeren redusert. Hjalp meg godt til å holde vekta. Fikk også mer regelmessig mens. Har erfaring med at allmennleger er skeptiske til å gi metformin fordi vi ikke har diabetis, de skjønner seg ikke på pcos. Derfor bør du gå til en spesialist.

Jeg går til privat spesialist i gynekologi, han har hjulpet meg mye. Nå er jeg gravid for 2 gang, har en sønn. Vi med pcos treng metformin for å bedre opptaket av insulin og få en bedre eggløsning.

Håper du får metformin.

• 1 måned senere...

Annonse

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...