Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg går på gynekologklinikken i Drammen for alt i forhold til svangerskap. På min første kontroll tok de celleprøver og blodprøver. Da var jeg i uke 9. Så fikk jeg time hos jordmor til vanlig kontroll ca 3 uker senere. Skal du til fastlege?

jeg gikk til fastlegen min, og de undersøkelsene som ble tatt var en vanelig blodprøve, hører etter fosterlyd/hjertelyd, underlivsundersøkelse og undersøkelse av brystene...

ikke alle tar undersøkelse av brystene sa han legen min da, men han ville gjøre det for å være sikker på at alt virket normalt.

Itillegg lytter de på deg, en form for undersøkelse av hjerte og lunger, og blodtrykket skjekkes...slik var ihvertfall min undersøkelse ;)

Ånei,ånei.. Da jeg var på min første kontroll hos legen tok hun kun blodtrykk og blodprøver, trykket litt på dataen og spurde om det var noe "mer" jeg lurte på.. Dette var i uke 15, men så var jeg jo der i uke 8 også, og tidlig ul i uke 10.. Fikk beskjed om å komme tilbake 6 uker etter ordinære ultralyd, og da har det altså gått 9 uker mellom legebesøkene.. Ikke har jeg jordmor heller.. Er dette vanlig??

du skal vel ha en kontroll i måneden, slik at du kan selv velge om du vil gå til legen eller jordmoren, jeg har begge deler og går annenhver, men helt personlig kunne jeg godt ha bare gått til legen, mye koseligere og mer lærerikt...min jordmor sitter bare der og det blir pinlig stillhet hver gang ;)

jeg tror ikke det har så mye å si i starten om du ikke går hver måned, men du har rett på det hvis du fatter ;)

hehe, morsomt.. har hørt lignende historier.. jordmor som bare kverner om og om igjen om den samme leksen, "klyster er bra, ja, veldig bra..", osv.. men dersom legen ikke gjør noe særlig ut av besøkene er det kanskje litt greit å få litt mer hjelp av en annen.. jeg får se etter ultralyd, føler liksom at det ikke gjelder meg enda, virker som om det er så lenge til fødselen, har ikke tenkt i den retningen i det hele tatt enda.. :(

takk for svar:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...