Gå til innhold

BIM irriterende

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd å delta med svar, positive bidrag og spørsmål i mange uker nå. jeg blir til stadighet oversett. og jeg tror ikke jeg er den eneste. her inne er det ikke annet enn syting, klaging og hysteri. samme irriterende spørsmål om ikke lenger ømme pupper blir gjentatt i det uendelige, og er det noen som nevner et symptom hiver hele gjengen seg på og skryter på seg til den store gullmedalje så de nyankommede og de litt mer jordnære blir sittende med en følelse av at det er dems tur til å oppleve "her-inne-nevner-vi-ordet-100-ganger-omdagen"- MA/SA. Jeg har rett og slett ikke ork til å være tålmodig nok og lese dette hver dag, en blir jo sittende med en følelse svartere enn natta etter å ha skummet gjennom innleggene.

ingen tvinger meg til å være her og dersom jeg ikke liker det jeg leser kan jeg la vær. fordi folk har bekymringer og behov for tilbakemeldinger. Sant nok.

Men herlig het hvor til de grader irriterende det er at folk ikke kan være litt positive og at dersom man signerer anonym eller med et nick som ikke er godtatt (godtatt i den forstand at vedkommende er tilhører av gjengen som gjør en fjær til fem høns) kan man ikke forvente mye til svar. snakker her ut ifra skuffende erfaringer..

og jeg signerer, til alles skrekk og gru og sikkert den største provokasjonen i dette innlegget har jeg forstått tidligere diskusjoner rett-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne skrevet akkurat det samme, satt nettopp å tenkte på det.. Da er vi ivertfall to. Noen fler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt ta på meg å være ekstra redd.. Fordi jeg dessverre har opplevd både ma og sa.. Vet folk ikke vil lese om det, spesielt her.. Derfor legger jeg ikke ut i det vide og brede om det her heller.. Forstår at noen blir redde jeg.. Blir redd av det selv jeg faktisk..

Og det å være "en i gjengen".. Det kan jeg til dels være enig i.. Er det en "kjent" som legger inn et innlegg så kan du vedde på at det kommer mye mer svar enn hva en annen hadde fått. Men samtidig så syns jeg virkelig at folk her er flinke til å svare. Vi får kanskje bare ikke like mange svar.. Det blåser jeg i egentlig.. Jeg trenger bare ett svar jeg.. Ikke tredve..

Tro meg, jeg er kjempeglad for å være gravid. Det tok meg lang tid. Jeg hoppa og spratt på gulvet her når jeg tok positiv test=) Tror ikke jeg har vært så glad noensinne...

Men jeg må få lov å være engstelig også.. Selv om mange her ikke vil lese eller høre om sa og ma så betyr ikke det at det ikke skjer.. Og det er dessverre slik at noen ikke kommer så langt som 2 tri.

MEN når det er sagt.. Nyt graviditeten jenter.. Tenk at et lite liv vokser i magene våre.. Alle spirene våre er mirakler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så innmari slitsomt for deg å lese hva andre lurer på og ønsker å få hjelp til, ja da synes jeg du kan melde deg ut herfra. Vi er her for å hjelpe hverandre, enten det er posetivt eller negativt. Det er tross alt jenter som kankje Aldir har vært gravid , slik som jeg, som har 1000 spørsmål å komme med.

Hvis det plager deg, så synes jeg at du er respektløs.Jeg vet nemlig ikke ALT om graviditet.

Hva er det foresten som intresserer deg?

Kanskje du burde lage et innlegg om det istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er hovedinnlegger:

Jeg har ikke ikke gitt deg "lov til å være engstelig".....:

Jeg har også en MA bak meg, en laangt fra hyggelig opplevelse.

Jeg er redd og trist for at det skal gå galt igjen. Derfor er jeg også ekstra oppmerksom på alt det negative og alle bekymringene her-

dersom man er redd trenger man ikke enda mer negativt å lese om, det sier seg selv, det kan jo ikke være sunt!!! Og vi er ikke de eneste her med MA/SA bak oss og dere kan ikke nekte for at det hadde vært mer ideelt med en litt mer positiv holdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg!!!! Som sagt tidligere i et innlegg så blir jeg jo HYPOKONDER av å lese om alle SA og MA og alt som går galt etc...

Er "fersking" her inne og har så klart 1000 ting jeg lurer på.. men synes at bare den siste tiden har blitt mer og mer negativitet her inne... alt for mange OPPSLAG om MA og SA ETC... skremmer da livet av oss gravide... (spesielt ferskinger som meg..)!!!!

synes det er kjempebra at folk vil hjelpe og svare så godt de kan, ikke misforstå meg... Er kjempegla for all respons jeg har fått svar på mine spørsmål her inne!! :o)

MEN...

ja.. sier ikke mer...

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulla84,

les innlegget over.

Og tro meg, jeg har laget innlegg om hva som interesserer meg, spurt hvordan dere andre har hatt det og prøvd å bidra med noe positivt.

Men det er vel som du sier, - har jeg ikke bekymringer å komme med kan jeg jo bare melde meg ut herifra..

Plager meg? ja, tusen spørsmål om ømme pupper med 10 000 svar irriterer meg, når mange andre spørsmål med like viktig innhold om ikke mer viktig, blir oversett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi ikke trenger mer negativt å lese om er jeg helt enig i.. Men da må vi rett og slett la være å være her..

Vi er i 1 tri, vi er redde, usikre og spente på hva som skjer. Det er da naturlig.

Klart det hadde vært ideelt med positive holdninger hos oss.. Det skulle jeg også ønske. Men hos noen skygger redselen over gleden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår at folk har "negative" spørsmål å komme med. Jeg har også hatt det. Det er ikke det det dreier seg om! Les hovedinnlegget igjen! Skal dere først si til meg at jeg ikke har noe her å gjøre må dere da vite på hvilket grunnlag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ble veldig mye negativt nedover her nå jeg.. Hva er vitsen a? Men jeg syns når det er snakk om disse SA/MAene så kan jo folk skrive det i overskriften, så slipper folk som ikke vil, lese om det... Jeg prøver å gi svar og tilbakemelding om det jeg tror jeg vet og har opplevd.. Syns heller ikke det alltid er så hyggelig her inne. Og hvis det blir stillt de samme sp.målene gang på gang, orker ikke folk å svare. Men de som lurer kan jo bla seg litt bakover, så finner de svaret garantert... MEN forumet er jo her for at vi skal kunne spørre og grave.. Så folk for bare tåle litt når de først er her inne syns jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hovedinnlegger

Av alle negative innlegg her inne så er vel dit det mest negative av dem alle!!!!

Hvorfor gidde å bruke energi på å irritere seg over spørsmål som folk stiller?

Kan ikke bare alle være blide!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg anonym. Begynner å lure på om jeg selv er rar, har en avslappet holdning til min graviditet og fødsel. Det som skjer det skjer og er det noe jeg lurer veldig på så spør jeg jordmor eller lege, det er det vi har svangerskapskontroller til.

Hvordan ble det egentlig til barn i gamle dager?? Slapp litt av jenter!!

Jeg blir veldig provosert av alle som skal ha UL for å vite kjønnet, da det er en medisinsk us. og kjønnet er det minst viktige. Det kan man ikke love 100 % uansett og det ser man da når barnet blir født... Feil bruk av jordmødre spør du meg.

Og så går det opp igjen og opp igjen mye innlegg her, kan vel lese litt rundt så får man sikkert svar på det man trenger.

Hilsen nok en anonym ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med hovedinnlegger!

Det er så mange negative innlegg her at en skulle nesten tro at å bli gravid er noe av det værste som kunne skje.

Skjerp dere!

Eller titt innom sliter-forumet eller assistert befruktning - der er det alt for mange jenter som skulle gitt HVA SOM HELST for å være i deres situasjon akkurat nå, men positiv test & spire i magen.

Prøv nå for guds skyld å gled dere over svangerskapet - og det at noen er "kulere" og mer populære her inne enn andre tror jeg rett og slett handler om at det er forferdelig mange ung-jenter på BiM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt enig med HI jeg. Ette å ha tittet litt her inne satt jeg med en vond følelse i magen, : Har jeg nok symptoner? Har puppene sluttet å være ømme?,er jeg nok kvalm?Dette er første gang for meg så jeg er veeeldig engstelig bedre blir det ikke at jeg til stadig her inne leser om MA/SA osv. TRO meg jeg HAR vondt av dere som har mistet. Men jeg blir så utrolig redd selv når jeg stadig leser om dette. Blir liksom litt uhyggelig og være her siden det heeele tiden nevnes.Nå blir sikkert jeg veldig upopulær her, men jeg vil heller være ærlig enn å bare jatte med. Tidligere idag satt jeg å var veldig betutta ,fordi jeg hadde lest så mye om dette MA/SA greiene. Sambo spurte hva det var, og jeg måtte rett og slett innrømme at jeg var livredd at babyen vår ikke levde i magen lengre at jeg skulle gå heeelt til 12 uke(skal prøve og få UL da) før jeg fant ut av det(jeg er 7uker på vei) uff...Ikko no gøy med disse bekymringene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter over fra 2.tri, og vil jo si jeg er på noen omeråder enig med HI, det forkuseres veldig mye på MA og SA her inne, spesielt i dette trimesteret. Det er kjempedumt for man glemmer å glede seg over graviditeten og bare går å bekymrer seg. Men på en annen side er det godt å kunne være på et sted ingen spørsmål er for dumme og man kankje kan få litt trøst fra noen som opplever eller har opplevd de samme ting. For jeg har lest alle inleggene om de som har hatt blødninger for eksempel og ALLE de trøsteinleggene som har kommet, med folk sine erfaringer som kan gi en veldig god trøst.

Dette her (1.tri) er de vanskeligste mnd, med tanke på spontanabort og MA, og alle tenker på det innerst inne, og det er sikkert det blir ekstra ille å lese om alt som går galt med folk her inne. Men man får mange gode råd også, og det skal man ikke glemme. Om man så leser 10 000 inlegg om at noen har "mistet"ømheten i brystene.

Og det med at man føler seg oversett her inne noen ganger, det har vel alle gjort. Det er jo derfor det er fint med et fast nick, da kan folk blir kjent med DEG, din historie og dine råd og oppmuntringer.

Men noen ganger MÅ man regne med å ikke få noen svar, mens andre ganger får man kjempe mange svar. Det går opp og ned her i verden:)

Og selv om du ikke får noen tilbakemelding på dine oppmuntringer og gode råd, så blir de sikkert tatt imot med en taus takknemlighet..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Så det dere innerst inne vil ha er et "nutte-plutte" forum der alle sitter å småkoser med hverandre?

Det er nå en gang slik at folk mister av og til. Hvor skal de gå da? De er jo første trimester de også, men utgangen er kanskje (for noen) tristere enn den er for andre. Vil dere ikke høre om dem pga deres egen frykt? Er ikke det litt egoistisk?

Jeg skjønner behovet for å tenke positivt, men på samme tid må det da være lov til å si at man er engstelig en gang i blant også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er å enig med hovedinnlegger :) det er mye snakk om ma/sa ...jeg er selv i uke 8+5 og har engstet meg lenge nå på om det kan hende meg bare for at det har vært så mye snakk im det her inne ...jeg tenkte aldri på det i mitt første sv.skap...

har også ligget våken nesten hver natt å tenkt på hvordan jeg skal få ordnet meg en ul bare for å få det sjekka ...men etter mye tenking og slikt har jeg funnet ut at jeg klarer å vente og det går sikert bra...

man har ikke godt av å skal gå rundt å tenke å må lese negative ting .

.vell greit ingen sier at mann må lese men det er vanskeli og ikke jøre det fordi mann vil så gjerne svare noen å trøste noen i deres vanskelige tid å da :)

men nå er jeg mere på skravlesiden enn herinne og da tenker jeg ike så mye over det ;) så nå bare nyter jeg min llille spire i magen og gleder meg over tiden fremover å alt som skal sje;) lykke til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager hvis jeg har trampet på tær, men når det kommer til SA og MA har jeg ikke peiling, jeg lærte meg først hva det betydde etter å ha spurt. Jeg er som en del andre førstegangsfødende, og har ikke så mange jeg kan snakke med ting om og her har jeg faktisk fått en del svar på alt mulig rart. JEg har ingen planer om å være gjennomsyra negativ, men jeg vil gjerne vite en del ting. Fordi jeg som sagt ikke vet noen ting fra før...

Når det er sagt, så skjønner jeg kritikken. Jeg prøver hvertfall å spørre uten å syte. Jeg tror det er litt for lett å grave seg ned i allverdens elendighet når man utelukkende leser det som står om kjipe ting her. Dette skal v're en glede, men jeg tror de fleste engster seg i begynnelsen for alt som er nytt. Jeg vet jeg gj;r det, og egentlgi er jeg ute etter svar som motbeviser det jeg er engstelig for. For de fleste av oss ordner det seg jo !

Kos dere med graviditeten jenter! Det har dere fortjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel!!! Sier jeg... til deg " anonym" Hvis BIM er irriterende er det som du selv nevner bare å la være å lese!!

Overskriften er som regel såpass informativ at det er enkelt å hoppe over alle innlegg om blødninger og ømme pupper!!

Selv kommer jeg hit via forumet "assistert befruktning" som var et kjempefint forum med både bekymringer - og positive historier.

Ingen der inne er forresten anonyme - til alle dere her som er det - forsøk å tørre å signere med nicket deres - så kanskje dere får flere svar også!

For min del forsøker jeg å delta med svar på de bekymringsmeldingene hvor jeg har noe berettiget å komme med.

Tilsvarende håper jeg på svar de gangene jeg har lagt ut et spørsmål.

Jentene på det forumet her innehar jo en masse kunnskap om nettopp første trimester. Min fastlege kan ingenting om dette , og svaret der er alltid " se det an noen dager - så vet vi...". Det er ikke alle som synes det er så fantastisk å se det an noen dager......

Derfor ; jeg er så kjempeglad for at jeg har dette forumet her , takk til alle dere som bidrar aktivt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tildels forstå hovedinnlegger - for jeg har selv blitt skremt noen ganger, spesielt når jeg var fersking her på sidene. Ikke nødvendigvis av alt snakket om aborter - men det var en god del sinne, for ikke å si drittkasting på endel innlegg.

Mulig det var fordi hovedinnlegger ønsket å fremprovosere noe - men vi er jo tross alt proppfull av hormoner (vet ikke med dere, men jeg er mer kranglete nå i begynnelsen av svangerskapet). Så ja, innimellom ble jeg faktisk sjokkert over enkelte av krangle-innleggene, og turde i alle fall ikke blande meg inn i diskusjonen.

Så, kanskje løsningen er litt mer "slakk" fra begge parter? Se litt over med hverandre, mye er bagateller og tankeløse/dårlige formuleringer - så kanskje skal vi hoppe bukk over å kritisere hverandre? Og til hovedinnlegger; kanskje du kan hoppe bukk over innlegg som passer deg dårlig?? Det er faktisk veldig mange gode innlegg her - og kanskje er det ikke aller mest gode råd vi trenger bestandig (vi lever i en informasjonsverden, på godt og vondt, og har SUPER tilgang til info) - men rett og slett litt støtte og "jeg har opplevd det samme som deg, og forstår hva du mener" tilbakemeldinger??

Uansett, fortsatt riktig god sommer til alle dere vordende mødre!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med HI. Men jeg synes det er hyggeligere inne på terminklubbene. Jeg følger med på min egen, men skriver ikke så mye, også følger jeg med på juni- og juli-klubbene for å lese fødehistorier. Det synes jeg er veldig oppmuntrende lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante ikke hvor vanlig blødninger var i 1.tri, og jeg er gravid med nr. 3 nå. Når jeg selv begynte å blø,og faren for spontanabort ble overhengende, så kan ikke jeg få lest nok om de andre som også blør,har hatt en sa eller ma. Det er rett og slett dagsaktuelt for meg nå. Ingenting annet "intreserer" meg mer nå. Jeg syns det er flott forum det her, fordi vi kan komme med våres bekymringer. Å ja ,jeg har lest igjennom mange innlegg om sa og blødninger osv,- men jeg behøvde å skrive mitt innlegg.For å "få det ut", sjønner du... da jeg gikk med 1.mann, kjente jeg ikke til det her forumet (5 år siden), når jeg gikk med nr.2, så oppdaget jeg denne sida i midten av 2.tri---- og nå har jeg flyttet inn hit med engang.

det er fortsatt mye jeg lurer på, selv om jeg har gått gravid 2 ganger før..

Vi må få lov til å syte og bæse litt her...tenk på de som ikke har andre å snakke med( venninner,samboer o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skikkelig lei av å lese her... Går det virkelig ann å skrive slik.... Vi er da flinke til å både svare og skrive positivt... Om både det ene og det andre.. At vi var på UL å fikk se det lille gullet osv...

Jeg er førstegangs gravid og har mange splrsmål. Får alltid svar, men ikke alltid like mange. Selvfølgelig er det mange som svarer på SA/MA. Er vel en god del faktisk som har hatt det og kan være greit å dele med andre.

Men nok om det... Foreslår de som ikke orker høre på oss finner seg ei bok å lese i heller... Så kan vi her inne få kose oss slik vi GJØR nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...