Lumsk Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Jeg var til kontroll hos legen i går, men hadde fått beskjed om å møte to timer tidlig på laben. Der ble jeg veid som vanlig, men jeg skulle også måle hvor effektivt insulinet i kroppen brøt ned sukker så de målte sukkernivået i blodet før jeg fikk en sukkerløsning jeg skulle drikke. Deretter satt jeg og ventet i to timer før de tok ny blodprøve. Resultatene var helt fine, men denne sukkerløsningen var noe av det hesligste jeg noengang har drukket. 75 gram druesukker oppløst i 2 (eller var det 2,5) dl vann. Jeg tåler veldig lite søtt nå og holdt på å få alt i retur flere ganger. Hadde jeg vært så kvalm som jeg var tidligere i år så hadde jeg aldri fått det ned. Jeg brukte 5 minutter på å drikke skvipet. Flere som har gjort dette? Jeg håper jeg slipper å måle dette i hvert svangerskap for det var grusomt.
Bratsj Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Jeg opplevde å måtte ta en sånn glukose-test en gang i forrige svangerskap, tror det var fordi de fant sukker i urinen på en kontroll. Alt var heldigvis fint. Det er ikke så mange som opplever dette. Men det er INGENTING mot å drikke kontrastvæske (ved røntgen) - DET er grusomt det !
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Hehe, bra å høre! Har nemlig fått vite at jeg mest sannsynlig må ta en glukosebelastningstest, og gruet meg nå sinnsykt til det! Men om kontrastvæska på røntgen er værre, overlever jeg. Det har jeg nemlig overlevd! Og JA, det smaker DRITT det!
Lumsk Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2006 Godt å høre at dette ikke nødvendigvis er standard prosedyre. Da håper jeg bare at jeg slipper slike røtgenbilder som fordrer kontrastvæske. Jeg kommer vel aldri til å få ned det i så fall...
Sissy 84 Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 huff..skal ta sånn test på mandag og gruer meg. tok ikke sånn test i første svangerskap...
babyloveyou Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Tok en slik test i mitt siste svangerskap, der jeg var plaget med kvalme i 9mnd.. Da jeg endelig hadde fått alt ned, kom alt opp igjen.. blodsukkeret var ok, så jeg slapp heldigvis flere ganger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå