Gå til innhold

Nå er jeg så lei meg.........

Langemann

Anbefalte innlegg

Har vært på ul i dag. Er 10+2. Fosteret var 8+3 og ingen hjerteaktivitet. Var på ultralyt 8+2 og da var alt ok. Opplevde en MA i slutten av des i ule 12, fosteret var da 10 uker. Har to friske barn, men har nå opplevd 1 SA, en tom fostersekk (=MA) og nå 2 MA etter hverandre etter siste fødsel i 2005. Fått henvisning til utredning på Ullevål, men mulig jeg ikke får det pga at jeg har 2 barn. Skal på utskrapning i morgen. Skjønner ikke hvorfor dette skjer.........Er det noen som har opplevd noe lignende og som har fått en forklaring på det, vært til utredning?? Blir så fryktelig fortvilet, trodde det skulle gå bra denne gangen, har vært fryktelig kvalm og er det fortsatt.....Uff fæl dag :-(

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har nok ingen svar til deg men vill bare si at jeg er så veldig lei meg på dine vegne. Har selv opplevd to ma i løpet av de siste månedene og leter etter svar selv. Jeg syntes det er utrolig hvis du ikke får utredning etter din historie. At du har to barn fra før skal vel ikke ha noe å si, det syntes jeg ihvertfall er helt grusomt!

Stor klem

Det første jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt var at det kanskje kunne være noe med blodgjennomstrømningen i morkaka di, for jeg har en venninne som mistet to ganger tidligere. Hun mistet i uke 10-11 tror jeg, men den ene gangen visste hun det fra uke 7+4eller noe sånt. Men det høres jo ganske rart ut at det har gått bra noen ganger også da. For blodet er vel likt til enhver tid vil jeg tro... Men dette kan jo kanskje være noe å undersøke litt mer om. Hun fant iallefall ut at ved å gå på albyl-E så løste problemet seg og hun fødte sitt første barn. Nå er hun gravid med nummer to, og det går kjempe bra denne gangen også. Men hun tar blodfotynnende medisiner nå også.

Ønsker deg iallefall lykke til, og håper du slipper dette en gang til. Jeg har mistet en gang for 1,5mnd siden, og håper en ny spire vil klamre seg fast snart igjen. Har også to herlige gutter fra før...

Hei! tusen takk for svar. Jeg tok utskrapning i går. Møtte på en ung iskald lege. Hun satt og finregnet på abortene mine.."skal vi se..ja du har hatt 4 aborter..........MEN bare 2 etter hverandre....ja da får du altså ikke utredning. Det er bare å prøve igjen....! " Blir gal, at det går an å være så firkantet. Skal jeg være nødt til å gå gjennom dette en gang til ..går det ikke an å bruke litt skjønn i slike saker!! Vet du hvordan venninnen din fant ut at hun hadde dårlig blodgjennomstrømning i morkaken?? Er veldig takknemmelig for svar og event andre mulige feil som kan ha forårsaket dette. Vet jo at ofte er det relativt små grep som skal til. Gynekologen sa at det var rart at fostrene mine levde så lenge, dvs over 8 uker da de fleste aborter skjer før denne tid.

Annonse

Hun går til privat lege som er veldig god på dette med svangerskap, og har mange som sliter med graviditet. Hun blir ikke lett gravid, og har da som sagt mistet to ganger. Legen har egen ultralyd så hun har fått det tidlig begge gangene. Siste gangen fikk de mistanke om at det skulle gå galt ganske tidlig, og jeg tror kanskje det hadde noe med blodprøvene å si. HCG hadde ikke steget tilstrekkelig tror jeg. Også har hun flere i familien med blodpropp tror jeg, så det var vel også med på å styrke legens mistanke tror jeg.

Men hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket litt med legen din om dette. Kan jo hende han kan hjelpe deg med litt informasjon, og evn hvordan de finner ut dette med blodtilførsel o.s.v. Venninnen min og jeg har ikke snakket så mye i detalj om dette, så jeg har ikke så mye mer informasjon. Men jeg tror hun mistet senere enn "normalen", og det kan somsagt ha noe med blodet å gjøre...

Lykke til videre iallefall:-)

Det er helt forferdelig hvordan systemet er til tider... Så uheldig du må ha vært. Ikke nok med at man er knust over den lille spiren som ikke klarte å klamre seg fast til livet, men man skal møte noen iskalde leger som ser på deg som en rutinesak og ikke et mennesket i sorg...

Uff, stakkar deg. Der var iallefall jeg veldig heldig. De var kjempe herlige mennesker alle jeg møtte på, og de snakket om hvordan jeg hadde det, og når det ble for trist fikk de meg alltid til å tenke anderledes på det... Og på operasjonsstuen bare gråt jeg... Men da snakket de faktisk om Idolfinalen som skulle gå da på kvelden og at jeg ikke rakk hjem til det... Høres ganske teit ut, men da var jeg på en eller annen måte skuffet over å ikke få sett den, slik at jeg faktisk tenkte mindre på hvorfor jeg lå der i noen få minutter... Og det var godt med en liten gråtepause også...

Mange trøsteklemmer til deg fra meg

Hei, Tusen takk for gode ord fra deg. Godt å høre fra noen som forstår i en situasjon som denne. Kan jeg spørre om din venninne bor i Oslo og event hvor hun går til kontroll? Jeg har faktisk en time til spesialist på Aleris (Røde Kors klinikken) til torsdag. Den timen bestilte jeg for lenge siden (lang ventetid) og var ment som oppfølging av graviditet, men nå tror jeg at jeg likevel skal gå og prøve å få litt svar og kanskje noen blodprøver. Han er spesialist i fødselshjelp etc. Har veldig lyst å bare prøve igjen med en gang, men kanskje det ikke er så lurt. Har dere begynt å prøve igjen?

Hun bor ikke i Oslo. Legen hun går til er i Lillestrøm. Men hvis du skal til spesialist så kan det jo hende han kan hjelpe deg. Det håper jeg for din del. Det er jo så trist å miste når man så veldig gjerne vil ha en liten baby. Og jeg vil ikke tenke på hvor ille det måtte være å miste 2ganger. Håper jeg slipper det... Er nesten redd for å bli gravid igjen i frykt for å miste... Men vi er iallefall igang med prøvingen igjen, så jeg håper den sitter i denne syklusen:-)

Jeg ventet en menstruasjon, men det var fordi jeg følte veldig at jeg ikke var helt klar på en måte. Men jeg tror at om man føler seg klar så er det ingenting i veien for å prøve igjen med en gang. Men det er jo noen som mister igjen, og da kan det jo være greit at man ikke sitter igjen med den tanken om at; jeg skulle ventet en menstruasjon alikevel... Det var iallefall min tanke, samtidig at jeg følte kroppen ikke var rede på en eller annen måte... Så om det skulle skje at det ender i MA enda en gang så har jeg iallefall gjort det jeg kunne på en måte... Håper du skjønner hva jeg mener...

Men igjen, masse lykke til fremover. Måtte fremtiden bringe oss begge en liten baby eller flere:-)

Hei,

Takk for svar igjen. Ja, håper gynekologen kan gi meg litt veiledning på torsdag. Vi ventet også over første mens til vi startet å prøve etter første MA. Fikk det til først i 4pp, testet pos på 17.mai. Så månedene går om en skal holde på på dette viset. Får håpe det ordner seg for oss begge. Sanns for å ha to MA på rad er jo ikke så høy om en har barn fra før, men det måtte selvf hende meg, det var liksom det eneste som ikke hadde skjedd følte jeg. Har liksom opplevd alle variantene av abort, er rene eksperten ut fra selvopplevde ting :-(

Masse lykke til med prøvingen :-)

Jeg håper den sitter med en gang, så jeg tror jeg blir veldig skuffet hvis det ikke går. Men ser at mange sliter etter en MA, selv om de ikke har slitt før... Så jeg får vel prøve å forberede meg på at det ikke alltid kan klaffe på første forsøk. Du testet positivt 2dager før jeg bekreftet MA du da... Uff, nei. Jeg skulle så ønske at jeg hadde vært denne opplevelsen foruten, også tenker jeg på at du har vært igjennom det 4ganger. Også får du ikke utredning. Det er jo helt grusomt. Håper du blir gravid fort igjen, og at det går bra med deg da. Alle gode ting er 3. Ditt 3 forsøk for å få den 3 ungen:-)

Var akkurat innom venninnen min som har litt over 2mnd igjen. Hun som går på blodfortynnende. Jeg fikk tom et lite spark fra den lille gutten i magen hennes. Håper det snart er min mage som sparker:-)

Ønsker deg all lykke fremover:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...