Gå til innhold

Har så lyst på no' godt... men hva?!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff, alt jeg tenker på har du allerede vurdert (jordbær, brie, osv...). Når det gjelder mine egne lyster så vet jeg at det ikke er det du er ute etter (Lime, sitron og alt som er surt. Gjerne kart frukt)

Det finnes sikkert andre her inne som kan komme på noe snacks til deg;)

anyone?!?!? det trenger ikke være usunt snop altså, men jeg har liksom lyst på et eller annet godt å spiiiissseeee!!! føler meg litt sånn kakemonster egentlig - bare ikke nødvendigvis bare på kake... :)

Heia:)

Jeg kommer til å føllge med på denne tråen............

Har det akkurat likedann;)

Har fortsatt ikke spist i dag, klarer ikke spise hva som helst og det inkluderer: brød, knekkebrød og kornblandinger............. Ikke ost, kjøttpålegg, eller syltetøy.............. Melk kan du bare glemme, og selv rømme eller majo er for vanskelig å tenke på å få ned.......

Okei, nå ble dette plutselig et syteinnlegg....FY meg altså!

Kan du ikke kjøpe blåbær pai da???? (har veldig sansen for fårikål og fiskekaker i brun saus for tia......men det klarer ikke mannen min og det tar for lang tid å lage!)

Ha en fin dag da søta;)

Annonse

vannmelon, honningmelon, kiwi, moreller (namm),

rabarbrapaj ( veldig god, litt surt, og ikke kvalmenes, kansje mettene)

eplekake

fyrstekake:)

firkløver sjokolade

ritz kjeks, salt og godt:)

cafe brownie cookies

bringebæryougurt

cola

panacotta m bringebærflørt( er en puddingslignenes desert.kjempegodt)

en cheesburger:)

nå kommer jeg ikke på nåmer jeg har lyst på akkurat nå:)

Godt rugbrød eller grovt knekkebrød med leverpostei og sylteagurk (leverpostei går jo greitt i moderate mengder, en gang iblant)

Salat av avokado og mango med pepper og olivenolje

Skive eller potetkake med philadelphia-ost, avokado og gressløk

Ciabatta el.l. med enten olivenolje og tomat med litt salt og basilikum oppå, eller med philadelphia-ost og tomat og basilikum.

Skive med hardkokt egg og tomat, bittelitt salt og basilikum

Alt annet med tomat og basilikum :)))

Dette er mine standby-alternativer når jeg har lyst på noe godt som ikke er søtt. Aller best når man lager det selv og det er ferskt.

vet ikke, men det er sikkert mer etter hva du føler for...

Jeg føler for alt som heter frukt! åh beste jeg får :P

Men slik som du sier, kjøttkaker og poteter , nam nam...liker godt grønnsakssuppe med pølsepiter i, og lapskaus for en eller annen rar grunn, mest tradisjonell norsk mat, og KOMLA mmmmmmmmm!

Annonse

Hvis du tar tran eller kosttilskudd som inneholder a-vitamin (eller spiser skikkelig mye fet fisk), kan det bli for mye - man skal ikke ha altfor mye a-vitamin under graviditet, og kosttilskudd for gravide er tilpasset det. Men det er forskjellig hvor mye lever det egentlig er i leverpostei (jeg liker grov med mye lever og lite fett), og i et vanlig kosthold skal det endel til før det blir for mye. Jeg er bare så veldig glad i masse leverpostei på rugbrødet, og det spiser jeg ikke hver dag - men heller ikke spesielt sjelden, har ganske god oversikt over hvor mye a-vitaminkilder jeg får i meg. NB, det er animalsk a-vitamin som er greia, sånt som man omdanner selv fra f.eks gulerøtter er ikke med i ligningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...