Gå til innhold

HCG nivå og utenfor livmor ?!

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som har erfaring fra dette..

Jeg har hatt en stigning på HCG nivået mitt men det er veldig lite.. hadde 324 på mandag og i dag hadde jeg 484. veldig lite og lurer på om det kan være noe utenfor livmoren.

Kan noen hjelpe meg her ??

Vet at en stigning sier noe om at det er noe der inne men at det ikke er sikkert hvor den er og at en sakte stigning kan tyde på at det er noe utefor...

hva er deres erfaring.. ??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5507208-hcg-niv%C3%A5-og-utenfor-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei....

Jeg har hatt exu, og som du skriver, HCG stiger, men det er unormale verdier.

Har legen din sagt noe enda? Hvor langt er du på vei...?

Har hørt at verdiene skal doble seg, om ikke tredoble seg ettersom ukene går... Men dette vet legene.

Jeg ville tatt kontakt med legen min, uansett. Vil ikke skremme deg, men sjekk det opp i alle tilfelle, så er du sikker.

Tenker på deg og ønsker deg lykke til!! Krysser fingrene for at dette går bra!! :o)

Hei !!

Jeg blir fulgt opp tett på Riksen.

Foreløpig er deres teori at jeg kan være gravid utenfor livmoren men de vet det ikke..

De har også sagt at om egglederen sprekker så er det uutholdelig vondt og man begynner å blø.. Legen så ingenting på UL på tirsdag og trodde kanskje mer på spontan abort enn at den har festet seg utenfor. Derfor er min teori at jeg kan ha blitt gravid etter inseminasjon og da skal jeg etter mine kalkulasjoner være 3 uker på vei..

Skal til legen i morgen så da får jeg kanskje mer svar..

vel... takker for mange støttende og lovende ord..

Annonse

Hei eifos!

Tenkte bare å svare deg......

Exu trenger ikke å føre til feber!

Som du ser av innlegget mitt, så har jeg hatt exu, og vet derfor veldig godt hva jeg snakker om. Jeg gikk i uke etter uke uten så mye som et symptom på exu.Kun unormale HCG verdier.

Det er heldigvis veldig sjelden av exu oppstår,men man skal ikke feie det avgårde med noe som legen sier. Det legen din har sagt det stemmer jo ikke engang! Jeg hadde ikke smerter og ikke feber........

Disse symptomene kommer rundt uke 8, da fosteret er for stort til å leve i egglederne.

Da jeg hadde en ExU steg hCG som normalt, men en uke forsinket. hCG var på 8 på dag ti, og i og med at det var lite utslag tok de kontrollprøve. hCG var da 278 på dag 17, og fortsatte videre som normalt. De trodde da at egget bare hadde festet seg litt seint. '

Jeg fikk etterhvert litt verking på høyre side, men tenkte ikke videre over det, for jeg hadde jo hørt at det var vanlig å kjenne litt stikkinger når du var gravid.

På ultralyden i uke syv-åtte hadde jeg litt smerter, men ingenting uutholdelig. Legen fant da ingenting i livmor, men et vitalt foster i høyre eggleder. Jeg måtte opereres, fortalte hun. Jeg tryglet og bad om at de 'bare kunne flytte fosteret på plass i livmor'. Selvsagt umulig, men vi var jo eeeendelig blitt gravide...!

Mens vi satt på et samtalerom og fordøyet sjokknyheten sprakk egglederen, antagelig som en reaksjon på at ultralyden hadde vært borti. Jeg fikk akutte smerter, stort blodtap (buken full) og mistet bevisstheten. Hadde jeg ikke fortsatt vært på sykehuset hadde jeg neppe stått det over... Det ble en hasteoperasjon, og det var knalltøft.

Det er som Lenn sier, hCG stiger, unormalt. Og du trenger ikke merke noe som helst, verken smerter eller feber, før egglederen sprekker. Dette trenger ikke være en ExU, hCG-utviklingen er særdeles individuell, og selv om din stigning hørtes noe lav ut, kan alt være greit. Godt du får oppfølging, ihvertfall! Og får du smerter MÅ du oppsøke lege igjen!

Lykke til!

Hei hei snooopi og alle dere andre som har tatt dere tid til å svare !!

Jeg setter pris på alle innlegg jeg har fått... Som jeg har sagt så blir jeg fulgt opp av legen og det er kjempe bra. Etter mine utregninger skal jeg være 3 uker på vei. Det er ikke mye og det er for lite til at det kan ses på en ul.

Tok blodprøve mandag og da var den på 324 og den hadde brukt en uke på å gå opp 130. på torsdag hadde jeg 483 altså hadde den gått opp 160 ca på bare to dager noe jeg syntes var en bra stigning og jeg fikk litt motet opp. Legen ba meg holde meg i området og ikke dra langt avgårde i tilfellet noe skjer.

Begynner å bli litt lei og vil nå snart vite hva som skjer med kroppen min... he he he vil jo helst at den skal sitte der den skal jeg da...

Håper dere får en fin helg !!

Kos dere i solen.

Annonse

Hei!

Tok ikke blodprøve i dag men i går og da var den på 703 noe jeg selv synes å være bra. Jeg har jo regnet ut at jeg er 4 uker på vei fra mensdato og det vil si at fosteret bare er 14 dager og da kan det vel ikke være en dårlig HCG... ?? Tror den sitter der den skal.

Legen sa jo også at om den hadde sittet utenfor så hadde livmorslimhinnen vært tykk og det er ikke min. Den har ikke blitt tykkere den siste uken heller.. Men dette er jo meget spennende og jeg ser jo også at det kan være at ferien blir spolert. Skal 3 uker på seilferie om 14 dager og det kan jeg jo ikke hvis jeg ikke vet noe om hvor den sitter...

Vel får se hva de finner ut på blodprøvene torsdag og kontroll fredag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...