Gå til innhold

får ikke tak i noen som kan hjelpe meg...


glafruen

Anbefalte innlegg

Fast legen var borte og jormødrene sa æ sku ringe akutten og akutten sa æ må ringe legesenteret, og dem prøvde å si at æ må vente til i mårn. Nei d jør æ altså ikke... Sitter her med blødninger og vet ikke kordan det går det .

 

å huffamej asså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... Dette hørtes kjedelig ut... Hvor langt er du på vei? Er vanskelig å gjøre noe med blødninger hvis man ikke er så langt på vei :s Ta en tur på legevakten.. Det hadde jeg gjort!

Lykke til! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Ring opp igjen til legesentert, å si at du ikke kan vente til i morgen, dette er jo helt uakseptabelt!! Om du ikke klarer å få hjelp fra noen av de du har prøvd, ring direkte til sykehusets gynekologisk poliklinikk. Forklar situasjonen til dem, si at du vet ikke hva du skal gjøre, for du får ikke hjelp noen plass!

Dette er fullstendig uhørt! Når man føler at man trenger hjelp som mest, så svikter systemet! Stå på, ikke gi deg om du vil ha hjelp idag!

Vil samtidig si at jeg har selv vært gjennom dette med blødninger, de to siste gangene har det gått fint, å snart er jeg tobarnsmor. Så tenk ikke det værste, kan gå fint selv om du blør!

Ønsker deg masse lykke til, sender varme tanker til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde reist til nærmeste sykhus, og forlangt en ul, du har krav på det når du blør slikt. Ikke ring, bare møt opp!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kom jeg meg tilslutt til en vikar lege..og ho spurte meg bare om ka jeg skulle der. Og jeg sa som sant var,det vet ikke jeg. Jeg fikk beskjed i går fra fastlegen min om at jeg måtte komme idag igjen hvis jeg fortsatt blødde. Nei ho vistte ikke ka vi skulle gjøre, så æ ba pent om å få målt hcg i hvertfall,for det gjorde han ikke igår. Ja d va nu greit ,sa hu-men den sir oss ingenting før i neste uke,men da må æ komme å ta en prøve til. Det var nesten at jeg måtte tigge om å få ta den,for hu snakka mest om kor vanlig det var med spontan abort og at det var ikke ofte dem tok å målte hcg hos sånne tilfeller. Æ var så lei meg etterpå, for æ følte at æ bare plaget dem og var en hysterisk sytekopp. Det e jo dagligkost for dem ja,men for meg er d ganske alvorlig... Her e ikke sykehus( 14 mil dit), og her nytter det ikke annet enn å kontakte fastlege.Man kommer seg ikke til andre leger her..

 

Nei så saken er den at jeg tok den bl.prøven,og skal dit igjen neste torsdag da. Er heldigvis sykemeldt t.o.m ut neste uke- så det er jeg jo takknemlig for. (jeg spurte ikke engang etter sykemelding,han sa det sjøl. Ble litt forfær,fordi at min oppfatning nu for tiden er at man skal være djevelsk dårlig for å få sykemelding,med trygdeetatens nye regler)

Mulig jeg har mistet troen på legene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte ho vikarlegen om UL,men hu mente det ikke var noe vits ...Ifølge Bim kalkulatoren er jeg i 7.uke..så kansje det ikke er noe vits..jeg vet ikke. Jeg syns mange her har vært på ul i både 5. og 6.uke..

 

Han fastlegen sa åsså igår noe om det ikke var noe hensikt å ta ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg først bare få si at jeg skjønner godt at dette må være vondt og skremmende for deg..:(

 

Jeg tror rett og slett at det er mange leger som ikke helt vet hvordan de skal møte dette med blødninger tidlig i svangerskapet.

Rett og slett fordi det jo ikke er noe "de kan gjøre" for å redde et foster hvis noe er galt..

Alikevel syntes jeg de burde ha møtt deg med langt større omtanke og forståelse.. Man er jo ganske så redd i en slik situasjon!

 

Du kan jo prøve å trøste deg med at blødninger tidlig i svangerskapet er vanlig..

Hva slags blødninger er det?

Små eller mye?

Er det små blødninger uten klumper, så kan det jo være helt ufarlig..

 

En UL syntes jeg uansett du skal få, for å sjekke hva dette er..

 

Sender deg masse varme tanker og krysser fingrene for deg og den lille..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mindre enn mensblød.,men med en del småklumper. men jeg syns ikke de klumpene heller er noe mer enn ved enn vanlig mens..(bruker å ha en del småklumper ved vanlig mens åsså..)

 

æ skjønner jo at det er ikke noe å gjøre, og har etterhvert skjønt at det er vanlig det med blød. tidlig i sv.skapet....

æ tenker at legen godt kunne ha sendt meg på ultralyd, faktisk bare av En grunn:for å berolige meg ... men det er nok åsså ett spøsmål om penger og kapasitet. syns dere er heldige som kan dra på privat klinikk og få ul, og det virker som noen er ekstremt heldig og får henvisning av lege for tidli ul. jeg var ikke så heldig..

 

takk for tanken og klemmen..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så urettferdig da. Ei jeg kjenner har litt vondt her og der, og drar inn på legevakta og sier litt ditt og datt. Ho trodde ho lakk fostervann. De tok UL, ho har blødd litt, ho fikk UL.. Dårlig at de gjør så forskjell rundt i landet.. Ho hadde UL første gang når ho var 5 uker på vei. Så hvorfor kunne ikke du fått hvis du er 7... Men det er jo ikke sikkert det er noe skummelt på gang da..

Ei anna venninne av meg blødde veldig veldig når ho mista.. Masse blod og det gjør VELDIG vondt visst. Og når det ikke var mer blod, kom det blankt og klumper ut... Ho mista.. Men hvis du blør litt og ikke har så vondt.. Ikke bekymre deg for mye.. Selv om det kanskje ikke er så lett.. Lykke til!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...