Gå til innhold

Elinelinea!!!

Leontine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo:)

Joda, det går da!! Humøret stiger og jeg tror at alt kommer til å ordne seg, kanskje det at det er sommer og sol hjelper litt på humøret?

Vet ikke helt hva jeg skal si om den undersøkelsen jeg var på. Bortsett fra at denne legen var mye mer hyggelig enn de andre jeg har vært hos var det ikke noe særlig annerledes! jeg fikk ul bare for å sjekke at alt var i orden, og det var det. så tok hun chlamydia test og celleprøve test, noe som egentlig ikke var nødvendig, ikke chlamydia i hvertfall. tror liksom ikke at kjæresten min har vært utro:) Disse prøvene var også fine...

Jeg fikk resept på Albyl - e ( blodfortynnende) fordi jeg ba om det også anbefalte hun meg å begynne å smøre med progesteron gele som jeg fikk kjøpt uten resept på helse kosten. Jeg skal be henne om å skrive ut crione til meg ( reseptbelagt progesteron krem) som jeg skal ta frem til uke tolv når jeg blir gravid...

Legen mente jeg kunne sette igang med prøving med en gang. Fikk positiv el test for to dager siden så nå prøver vi som søren:)

Hvordan er det med deg????

Thailand snart?

Nå er nesten alle detaljer rundt reisen og bryllupet i orden. Ringene er kjøpt, og nå skal vi bare bestemme oss for et hotell (har to å velge mellom). Gleder meg kjempemasse! :o)

Blir så irritert når leger ikke tar en alvorlig. De samme prøvene tar de jo når man mister. Skjønner at de ikke bestandig har svar til oss som har mistet, men de kan hvertfall prøve å berolige oss litt. Det skader ikke å ta litt blodprøver og begynne en "mini-utredning". Det er for dumt å si at vi må miste en gang til for at de skal gjøre noe og utrede en sikkelig.

Huff, blir litt irritert...

Hvorfor ville du ha Albyl-e? Er ikke det blodfortynnende?

Sa legen din noe om progesteronkremen du kan kjøpe på helsekosten? Kan hvem som helst som vil bli gravid bruke denne, eller bør man ha blitt anbefalt av lege først? Hva gjør egetlig progesteron?

Er Crione er sterkere krem? Siden den er på respept?

Hvilken eltest bruker du? Liker du den?

Dette ble mange spørsmål til deg på en gang ;o) Men er bare så nysgjerrig og vil ha info om alt dette, sånn at jeg er forberedt til vi skal prøve igjen...

Venter nå på mensen. Nå er det fem uker siden utskrapningen, og håper den kommer snart (så slipper jeg å ha den når vi reiser). Forrige gang hadde jeg EL fire uker etter SA, så regner med at det er omtrent det samme denne gangen. Da er vel mensen rett rundt hjørnet.

Sist gang fikk vi full klaff på første forsøk da jeg hadde EL, så stå på!

Helt greit med spørsmål så lenge du tar svarene med en klype salt:)

Noen ganger kan dårlig blodgjennomstrømning i morkaka, eller slimhinnene(?) være årsaken til sa eller ma. Albyl e er jo blodfortynnende og gjør blodgjennomstrømningen lettere. Verdt å prøve i tillfelle og ikke store bivirkninger..Hvis en ikke er bløder da! Jeg tar en pille annen hverdag. Har lest at det kan være hemmende på EL så ventet til etter positiv el test..Brute Cb og den virket helt grei men jeg har ikke noe å sammenlikne med da. Den kostet vel ca 350 kroner og inneholdt 7 tester. jeg begynnte å teste 11 dager etter mens 1. dag. Det er litt tidlig men regnet med at jeg ikke var helt i rute etter ma. Etter 3 tester ble den positiv:)

i de tolv første ukene av graviditeten er det det gule legeme som produserer progesteron, noen ganger virker ikke det som det skal og da er det gbreit med tilførsel av progesteron. Er ikke helt sikker på hva det er godt for men det har også noe med tykke slimhinner og blodgjennomstrønming å gjøre. Slik at barnet skal få nok tilførsel av blod kanskje eller næring eller oksygen..Vet rett og slett ikke mer enn at det er LIVSVIKTIG for barnet og at mangel som sagt kan være grunn til MA.

Progesteron har ingen bi virkninger og kan trygt brukes. Kroppen kvitter seg med deg overflødige om det ikke er behov enkelt og greit. Jeg kjøpte "Progesta care" på helsekosten til ca 500 kr. Den smører du deg med hver dag på den tynne huden på underarmene eller lårene eller brystet..

Jeg vil tro at crione er en sterkere type siden den er resept belagt. det er en vaginal gel som du "sprøyter" inn i skjeden etter påvist graviditet. Veldig dyr, koster 500 for 15 dager...men det er det verdt:) Phu...dette ble mye skriving og jeg orker ikke å gå gjennom å rette:) men du er jo lærer så dårlig språk er du vel vant til:)

Fikk du litt svar her?

Jepp! Tusen takk :o)

Har så mange spørsmål omkring dette, og har bestemt meg for at neste gang vi prøver skal jeg være forbedredt. Skal også innom lege og få endel info der, og da er det greit å vite hva jeg snakker om. Vurderer å dra til to ulike leger bare for å se om det er samsvar i det de sier. Synes legene kommer med så mye forskjellig...

Har uansett bestemt meg for å begynne med progesteron krem kjøp på helsekost neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...