Gå til innhold

Noen hjelpe? Hva er duo vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp... stemmer. Jeg har utrolig dårlig peiling på vogner så håper noen kan hjelpe meg litt.

Hva er en duo vogn? Og hva er forskjell mellom duo og kombi??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kombivogn har en løs hardbag som du kan ta ut. Den har integrert sportsvogndel.

Duovogn har to deler - en bagdel og en sportsvogndel som du skifter når ungen blir stor nok.

Skrevet

Ok, dette blir sikkert verdens dårligste og mest rotete forklaring, men jeg kan jo prøve.........

Se på reklamen ved siden av her, der er det reklame for kombivogn. Den har en liten bag liggende oppå sportsdelen av vogna. Sånn at når du løfter ut denne bagen så har du sportsdelen klar. Dvs den delen en bruker når ungen begynner å bli så stor at den vil sitte.

Ei Duo vogn ser veldig lik ut, men du kan ikke løfte ut den lille bagen, for den bagen en da ser med kalesj sitter fast i kalesjen. Sånn at skal en løfte med seg denne så må en montere av hele bagen med kalesj og bare hjulene vil stå igjen. Så når en så skal gjøre om vogna til sportsvogn så må en montere om hele greia på en mer omfattende måte.

Bagen i ei duo vogn vil generelt være større enn bagen i ei kombi vogn. Jeg har fått anbefalt å kjøpe duo vogn med tanke på at vår gutt kommer i slutten av august, og med min flax i midten av september, sånn at det vil være mer hensiktsmessig med duo da denne baggen er større. For babyen vil jo være en 5-6 mnd og det vil fortsatt være full vinter ute. OG da er det greit med god plass til unge og skinnpose. Det vil en og ha i ei kombi vogn, men da vil ungen ligge i sportsdelen og det synes ikke jeg ser så veldig greit ut.

Håper du skjønte noe av dette rotet?

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! Føler med klokere nå =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...