Gå til innhold

Ny tidsregning!

moderen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

22+2 i dag, og på BIM står det: hvis babyen skulle bli født nå, vil man gjøre alt for at den skal overleve.

Men det er ingen tegn til at han skal bli født ennå - han romsterer og herjer der inne, og har tydeligvis den plassen han trenger. Mister fortsatt litt vann til tider, og det bekymrer fortsatt, men det har liksom blitt en normaltilstand...

La igjen antibiotikaen på fjellet (sjakktrekk), men skal inn til kontroll i dag, og kan vel få grint meg til ny resept, regner jeg med. Vil da bare misse etpar - tre piller, så det går nok. Er spent på hvor mye vann det er, men er MYE roligere nå.

Naiv er jeg ikke, og prognosen er fortsatt ikke noe å rope hurra for, men den er uendelig mye bedre enn for 4 uker siden, og det holder for meg foreløpig.

Og hver dag som går med junior og meg på hver vår side av morkaken er en dag nærmere termin...

Kommer tilbake med rapport i kveld eller i morgen, tenker jeg.

Til alle dere som heier: dere er herlige! Takk!

Klem fra

Fortsetter under...

Moderen.

Har ikke skrevet noe før her inne, men har gått inn her innimellom for å sjekke hvordan det går med deg.

Og synes at det er kjempefint at det går så bra, en dag av gangen, og så er du der :o)

Skal krysse fingrene for deg, og håper på at den lille der inne holder seg inne så lenge som mulig.

Lykke til og masse klemmer

Annonse

Hei! Kjempebra at dere holder ut! Prøv å knipe en måned til ihvertfall...helst ennå etpar uker..etter 28.uke er sjansene betraktelig høyere for at babyen vil overleve....Jeg har jobbet med disse barna i 20 år så har litt erfaring. Selv er jeg nå snart 20 fullgåtte uker- alt ser helt normalt ut- så håper jeg klarer å gå siste halvdel og- tror ikke jeg ville likt å ha baby på avd med kollegaer....men vet jo at de kan sine saker da! Lykke til videre- tror det går bra for dere jeg!!

Jeg hører jo engentlig ikke til på disse sidene, men har vært inne å lest mye om deg.

Vil bare ønske deg lykke til videre i svangerskapet. Du er sterk som har holdt ut så lenge, og gratulerer med ny tidsregning. Det er en ordentlig tøffing som vokser i magen din.

Som en gammel klok kvinne jeg kjente en gang sa; noen få ganger i løpet av et langt liv opplever man mirakler. Og de skal man ta godt vare på.

Lykke til videre, jeg heier alt jeg kan fra sidelinjen, og sender deg og familien alle positive tanker.

Kjære moderen.

Det er helt rart at det går ann å bli så engasjert i ett annet menneske som man ikke kjenner.

Men jeg bare MÅ sjekke bim hver dag, bare for å se at du fortsatt henger med! :)

Hver gang jeg ser ett innlegg fra deg, der du skriver at alt fortsatt er bra, blir jeg så lettet. Og jeg fortsetter å tenke på dere, å sende masse gode vibber!

Du er en fantastisk sterk kvinne, stå på!!

Klem...

Da var alt offisielt i orden, og jeg skal ikke tilbake på sykehuset før om 14 dager (bare inn og ta blodprøve om en uke). Ingen store mengder vann, men heller ikke bekymringsfullt, ingen tegn til bakterievekst, frisk unge som vokser som han skal, og vel så det (burde vært i 24.uke mht størrelsen, sa mannelegen i går... Hurra- jo større jo bedre, med tanke på prematur...) Bra blodgjennomstrømning i navlesnor, igrunnen bra det meste.

Lekker nok fortsatt litt, men greier tydeligvis å kompensere, og holder bakterier unna.

Ja... mirakler skal man ta vare på...

Flotte nyheter moderen:-))

Er fortsatt i Sverige, men fikk tilgang på PC en liten stund, så da måtte jeg inn for å sjekke at alt står bra til med deg. Vi er mange her som fölger med deg, og håper på det beste.....Å som vi alle håper at lille miraklet inne i magen, fortsetter å väre et mirakel på utsiden også.

Appropå mirakel, så skjer de jo hele tiden.... Det gjelder bare å ta vare på dem....

vi fortsetter å tenke på deg i sommervarmen....

Klem fra meg og lille Thyra..

Du er en helt!

Jeg er innom fra dinbaby flere ganger i uken for å følge med på deg. Jeg heier så utrolig på minien i magen din! Og jeg blir så utrolig glad hver gang jeg sjekker inn og ser at han fortsatt henger fast! Bokstavlig talt!

At han vokser og blir stor tyder i alle fall på at han har det veldig bra og at han får nok å drikke, gjør det ikke? Det er jo superpositivt i forhold til den tidligere nevnte faren for senskader pga lite fostervann, skulle man tro?

22+2 er tidlig. Jeg holdt på å miste rundt da, og det er laaaangt frem. Såvidt jeg husker var det lange 2 uker frem til uke 24, som var fristen for når de ville redde babyen der jeg skulle føde. Deretter hadde jeg den aller verste tiden fra uke 24 - 28. Da hadde håpet virkelig festet seg og jeg led meg gjennom dagene mens jeg knep igjen så godt jeg kunne. Hver kveld var jeg like takknemlig for at jeg ikke hadde født, for prognosene for å få et friskt eller nesten helt friskt barn øker DRASTISK i den perioden.

Lykke til frem mot DIN neste store milepæl! Jeg heier på dere, og følger med. :-)

Annonse

Det er utrolig bra ! Burde melde meg ut fra dette forumet, men må jo bare innom for å se hvordan det går med deg. Siden legene ikke vil ha deg inn før om 14 dager, må de føle seg rimelig sikre på at det er bra med deg. Det er jo fantastisk. Håper du klarer å nyte det og noen fine sommerdager nå, så du får hvilt deg litt !

Kommer fortsatt til å komme innom for å se hvordan det går !

Lykke til videre !

Klem fra

Nei - ingen lungemodning ennå. Spurte om det på torsdag, men det ble sagt at det hadde dårlig/ingen effekt før uke 28. Men derom strides tydeligvis de lærde - mange steder står det at det kan gis surfactant fra uke 23/24. Så jeg spør igjen til uken - ny lege ;-), og dessuten er jeg da 24 fullgått uker... Kan da umulig skade å modne lungene litt... Ikke sikkert man får noe forvarsel før fødsel heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...