Gå til innhold

drikke alkohol når man er usikker...?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er 5 uker på vei og er så usikker på om jeg skal ta abort el.ikke!har fått ul.time på sykehuset for å se på hvor langt på vei jeg er før jeg (eventuelt )skal ta abort..er bedd i 30 års dag i helgen og lurer på om jeg skal tørr å drikke eller ikke(ikke drikke meg full altså!!!)hadde dere tatt sjangsen på å drikke hvis dere var usikker?

Fortsetter under...

Enig. Hadde du vært 100% sikker på abort hadde det "gått an"...selv om jeg ikke liker tanken. men,er du usikker...IKKE gjør det.

Jeg var på dansketur midt i min "usikkerhetsperiode"...og jeg drakk kun alkoholfri øl og brus. og når jeg kom hjem bestemte jeg meg for å beholde barnet (etter sosionom-time og UL på sykehuset).

Gjett om jeg er glad for at jeg var fornuftig og ikke drakk på dansketur !?!?

Lykke til! Finn heller på en unnskyldning eller at du har kjempevondt i hodet...eller at du ville kjøre til festen fordi du var i dårlig form...et eller annet bare...

Og lykke til med valget, det er ikke lett det med abort eller ikke abort.

Jeg trodde aldri det skulle være så vanskelig å ta et slikt valg...men,det du velger skal du kunne leve med. og da må det være et valg du ikke kommer til å angre på. når du velger,så velger du også å ikke angre...hvis du skjønner.

klem fra meg :)

hi her!jeg er så enig med dere.jeg har helt slutta å røyke da jeg fant ut jeg var gravid pga.usikkerheten.og alkohol er ikke noe bedre!!!blir nok ikke mange timene i partyet,for er liksom ikke på topp om dagene!drømmer om at samboer skal si:"ja,klart kan vi beholde barnet,ingen problem!"men det jo uansett jeg som har svaret på hva jeg skal gjøre!takk for svar foressten!:)

hei igjen!:) jeg blir 24 og samboer er 30.grunnen til at ikke han vil ha barn er at han mener vi har verken tid eller plass og han vil ikke ha mere en to barn!men man har da plass til sine egne barn!!!han er veldig sjølgod av seg og bryr seg bare om hva han har lyst til,ikke hva jeg vil og føler.har lest gjennom dine innlegg tidligere og forstår det slik at mannen/samboern din er av samme ulla,som sier du må velge mellom han og barnet,men du har bestemt deg for å beholde det?!det er lett for dem å si noe slikt!hvordan går det med deg?

Annonse

Hei igjen til deg og :)

Ja, er nok ganske like disse mennene våre da...huff.

Det går litt bedre her. Ja,jeg bestemte meg for å beholde barnet...klarte ikke noe annet. Etter sosionom time på sykehuset var jeg helt helt sikker på at jeg ville beholde...så da jeg var på UL fikk jeg se på skjermen...sukk...

Sambo mente det måtte være "slutt"....men,det varte ikke lenge. Virket som om han skulle straffe meg fordi jeg hadde valgt å beholde barnet. Han sliter endel med at det skal komme en til,men det blir bedre dag for dag.

Hvis han virkelig vil forlate meg pga dette,så er han ikke verdt det.

Vi prøver nå å ha en god tone og være hyggelige med hverandre...skal ha en fin ferie nå....men,til høsten skal vi for alvor kjenne etter hva vi vil begge to. Sinnet,sjokket og fortvilelsen har "lagt seg" litt ....

Jeg krysser fingrene for fremtiden vår... en unge til kommer det uansett om vi er sammen eller ei...det er det vi har å forholde oss til....

Jeg synes fortsatt ting er tungt, og er fortsatt deppa og fortvila...men,har fått samlet tankene litt.

Jeg er usikker på fremtiden,men gleder meg til å ta vare på enda et nydelig lite barn.

Hvordan er ståa for deg nå da?

klem

får håpe det ornder seg og at han ikke drar ifra deg pga.han skal bli pappa igjen !:) har fått beskjed om at hvis vi skal beholde fosteret MÅ JEG kjøpe større hus,større bil og få tak i penger!så jeg spurte han om jeg var alene om å bli gravid da kanskje????!!!får ikke noe positivt ut av han!:( skal på ul.i slutten av uken som kommer,og jeg er sikker på at jeg ikke klarer ta abort når jeg får se den lille og hjertet som slår!!!jeg vet det blir tøft med 3 barn under 3 år,men når andre klarer det,må vel vi klare det!er du langt på vei?jeg er i 6.uke....:) så er ikke så langt på vei,men tiden går fort!

Hei :)

Jeg føler meg ganske sterkt etter så mye motgang. Man verner sykt mye om det lille livet inni magen. Jeg hadde heller flytta eller fått han til å flytte ut, enn at jeg skulle tatt abort...men,slik følte jeg det.

Jeg er 12 uker i dag! Jippi! Feirer med en liten sjokolade, hehe ;)

Det blir tøft for oss også med 2 bleie barn og et helgebarn annenhver helg...men,andre klarer det uten å stryke med,nettopp!

Du klarer garantert ikke å ta abort etter en UL. Hvor skal du på UL?

Jeg fikk på Ullevål, fordi jeg var inne til sosionom for å snakke om ta et valg....men,innen den dagen kom da jeg hadde time hadde jeg allerede bestemt meg. fikk abort for jeg sa jeg ville ha,selv om jeg ikke skulle ta abort. Etter å ha sett på skjermen var jeg overbevist om at jeg hadde tatt riktig valg. jeg var 190 % sikker ;)

Hvis du vet at du vil beholde barnet, så kan du gå på UL for da blir du bare enda sikrere på å beholde, samt. at du blir sterkere i argumenter og i en diskusjon med samboeren din... dette er ant.vis fordi du ser bildene av den lille i hodet i det du forsvarer det å skulle beholde barnet.

6 uker på vei er et langt stykke på vei det...hehe. Det har gått kjempefort med meg...plutselig var jeg 12 uker nå:) Så nå kan jeg stolt fortelle det til alle rundt meg, selv om vi sliter skikkelig med forholdet.

Det ble litt "dødt" noen dager, etter at jeg sa jeg hadde bestemt meg...han var sur og sint...men,vet du hva som hjalp?!

Jo, at jeg lot han være et "offer"...at det var stakkars han og fokuserte på hvor fælt det var for han... det var jo akkurat det han ville... for alt vi snakket om dreide seg om han og hvor galt dettte var for han.

Det var liksom ikke måte på "hvor mye jeg skjønte han"... ren taktikk...synes egentlig at han var en dust.

Og jeg passa hele tiden på å fortelle han hvor glad jeg var i han og hvor lite lyst jeg hadde til å ta et valg... men,jeg sa jeg ikke klarte å leve med å ta bort dette barnet.

Og selv om jeg følte alt gikk til hel*****....så har vi hatt masse sex. Tro det eller ei...men,ser ut til at det redder oss akkurat nå ...siden han ikke er flink til å snakke om føleleser og vi sliter med kommunikasjonen...Menn er ganske enkle :)

Så får vi se hvordan det går fremover... redder ikke forholdet for enhver pris heller.... men,har jeg det bra selv så skal jeg jammen gi dette en sjans. Tror ikke det frister han å bli helgepappa til 3 stk akkurat.

Oi...dettte ble langt...skikkelig krampe på tastaturet i dag :)

Lykke lykke til! Tenker på hvordan du har det akkurat nå. Du har det AKKURAT sånn jeg har hatt det i noen uker nå... fant ut at jeg var gravid da jeg var 5+4 uker på vei.

Det løsner kanskje for deg også? Jeg krysser fingrene....

Stå på! Følg hjertet ditt og magefølelsen :)

En abort kan man ikke angre på, men mannen din kan endre mening eller holdning :)

Du får si til han at du gjerne vil gjøre han fornøyd,men det er desverre ikke noe som heter "litt abort"...det er enten eller og han må prøve å skjønne en kvinne :)

klem fra meg

god kveld!:) det høres ut som mannen din har tenkt litt over dette og innsett at det nok ikke blir så ille som han først hadde tenkt...?!er jo klart at mennene og tenker på hvordan livet forandres når det skal komme et til menneske man skal ta vare på i mange mange år,at det blir mye å "ta vare på"og mindre fritid osv.vår nr.2 var heller ikke planlagt,men jeg nekta å ta abort da,og da han innså at han skulle bli pappa igjen,gikk det veldig greit.bor i bodø og skal på sykehuset her.jeg har alltid vært mere sikker på å beholde en ikke,så bestilte time for å ha den i tilfelle+ å få se på ul.for da vet jeg at jeg ikke greier ta abort!man får se hjerte slå,og det er snakk om et liv!!!!!!!nå kommer samb.hjem,så må få lagt det ut før han ser det!:) ble langt dette og!hehe!:)du får ha en knall ferie!:)klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...