mamma4? Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Endelig kom gutten 11 dager over termin, fødte på fødeloftet, siden ul-termin var 6 dager senere enn min egen, Det er bare lov å være 10 dager over på fødeloftet i Stavanger. Det var en fin plass å føde, dyktige jordmødre og fin atmosfære. Selve fødselen var hardere denne gangen enn sist, men det gikk fint. Det var nok fordi han var større både i hode og et halvkilo tyngre enn nr to. Kom hjem i går ett døgn etter fødselen. Da hadde jeg og gutten kost oss på enerom(familierom). Nå er søsknene stolte, om enn litt ivrige i kosingen, særlig toåringen har vanskelig for å forstå at sånne små trenger litt ro. Lykke til alle dere på 3.trimester!
Gjest Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Gratulere så utrolig mye!!! Kooos deg med alle småttisene dine )
Cat&Gullungene Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Gratulerer så masse med den nye, lille prinsen!!! For hver fødselshistorie jeg leser blir jeg mer og mer utålmodig i ventingen på min egen lille prinsesse...;-)
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Heisann. Jeg vurderer også å føde på fødeloftet. Hadde kun lystgass sist gang, og synes ikke den hjalp så mye - bortsett fra at den holdt fokuset vekk i fra toppen på riene. Må man registrere seg på forhånd at man ønsker å føde på fødeloftet? Eller vil dette bli tatt opp på informasjonsmøte? Hvor lenge kan man ligge på familierom/enerom. Sist gang var jeg "heldig" og havnet på tomannsrom, men den andre nyfødte skrek hele nettene så jeg var utslitt da jeg kom hjem - det orker jeg ikke en gang til.
mamma4? Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2006 Jeg ble spurt på rutineultralyden om jeg ønsket å føde på fødeloftet, siden jeg hadde to fødsler fra før uten å ha brukt smertestillende og siden fødsel nr to gikk veldig greit. Fire uker før termin fikk jeg brev fra fødeloftet om journalskriving og informasjon der. Liggetiden er et døgn etter fødsel på familierom, med plass til mann og evt søsken. Jeg syntes det var helt fantastisk å få ligge på enerom i dobbelseng alene med den nyfødde gutten vår, samla krefter og var klar til å bli henta hjem neste dag. Jeg er selvsagt veldig trøtt i dag, men mannen er flink med oss alle. Jeg skal inn igjen på sykehuset i morgen til 3.dagskontroll, føllingsprøve og jordmorsamtale. I dag ringte de fra fødeloftet for å høre at alt gikk greit. Det er absolutt å anbefale hvis du er klar til å føde uten smertestillende og har lyst å reise tidlig hjem. Lykke til uansett!
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Tror jeg skal ta en telefon inn. Tror jeg skal klare meg fin uten lystgassen - hvis ikke så er det jo ikke lange veien til fødeavdelingen. Men tror ikke det vil være et problem. Vil i hvertfall ha familierom og muligheten til å slappe av med familien. Synes det er så trist at pappaen må dra hjem rett etter fødsel, og at søsken skal bli plassert alle andre plasser når det er en så stor begivenhet som har skjedd. Takk for tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå