Gå til innhold

Har sluttet med p-piller,hva nå?

Anbefalte innlegg

(er ikke helt sikker på om det er her jeg kan legge dette innlegget,men her kommer det i allefall)

I går bestemte vi oss for at jeg skulle slutte på p-piller. Vi skal vente med prøvinga til jeg er ferdig med neste mens,slik at vi er sikker på at systemet har kommer litt i orden igjen.Ikke sikkert det er nødvendig,men vi føler det er best.

Så om en stund begynner prøvninga.Noen som har noen gode tips om hvordan å øke sjangser for å bli gravid?Noen små triks som man kan gjøre i hverdagen for at det kanskje kan gå lettere?(må innrømme jeg er litt nervøs,men tror det er noe som kommer automatisk med når man skal prøve å få seg barn :) )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5505585-har-sluttet-med-p-pillerhva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg folsyretabletter (=folat) og begynn å ta tran hvis du ikke gjør det. Ellers blir det sagt at sinktilskudd kan hjelpe på kvaliteten til mannens soldater.

Ellers så er det ikke så mye som må til, kanskje teste med el-tester for å finne el (eggløsning, se forresten listen over forkortelser som ligger på siden her). Ha det hyggelig sammen i prøveperioden og prøv å ikke stress for mye (og jeg VET det er lettere sagt enn gjort)

Lykke til, en spennende tid dere har foran dere nå!

Annonse

tusen takk for at alle dere har svart meg så fort!Spart meg for en del engstelse nå! Gleder meg veldig til å begynne å prøve :)

Hvor er dere ifra her inne? (litt morsomt å bli litt kjent,siden vi er på første stadie,å vet hvordan hverandre har det :) )

Selv er jeg fra Nordland!Flere herfra?

Hei:)

Vil ikke drepe gleden din, men har akkurat sluttet med pillen jeg også (1 1/2 mnd siden) og det er flere her som har sagt til meg at for mange tar det bortimot et år med prøving før man blir gravid etter pilleslutt...innmari kjipt, men ville bare fortelle deg det så du ikke blir dypt ulykkelig etter første gangs prøving!:)

Men selvfølgelig håper vi alle på masse små spirer i løpet av sommeren!

Så masse masse lykke til til dere!:)

ja,dette er jeg klar over. Har lest mye på lommelegen,og der var det sagt klart ifra at her er det STORE forskjeller hos folk. Noen blir gravide omtrent før de har fått tid til å slutte,andre etter en måned,halvt år,et år. Så jeg har tenkt på dette,men man må jo bare være positiv,hele veien :)hvis ikke nytter ingenting.

Men takk for at du sa det,for i tilfelle jeg ikke visste det,så hadde det vært verdifull informasjon. Lykke til til deg også :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...