Gå til innhold

Hvilken grøt anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Gutten min er 7 mnd. Han elsker Nestles havregrøt med aprikos og banan. Spiser forskjellige middagsglass også, men nå skal jeg gi et grøtmåltid til, på morgenen.

Tenkte å variere grøten, så jeg må finne en annen grøt. Noen som annbefaler noen? Han liker IKKE maisgrøten fra Nestle, og heller ikke vaniljegrøten fra Hipp ( Selv om jeg synes den var kjempegod!).

Siden han har spist masse havregrøt, betyr vel det at han tåler gluten? Da kan jeg vel prøve fullkornsgrøt, spelt, etc ( så lenge det er fra 6-mnd- grøt)?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5505479-hvilken-gr%C3%B8t-anbefaler-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale fullkorngrøt og speltgrøt fra Holle (kjøpes på helsekosten). Den er grøvere enn Nestel sin, og den er økologisk. Bland med mme, og ha gjerne litt fruktpurè i, både for ekstra smak, og for bedre opptak av jern. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med disse

Du kan garantert titte på 8 mnd'ers grøtene for å se om du finner noe du kunne tenke deg der også! Snuppa mi er 7 1/2 mnd nå, men hun har spist 8 mnd'ers grøt i et par uker ihvertfall (i tillegg til 6 mnd'ers da, vi varierer, akkurat som hun spiser både 6 og 8 mnd'ers middagsglass).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...