Gå til innhold

Hmm.. Var det avokado man kunne gi til små bebiser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jupp!

Avocado er digg på alle mulige måter, visstnok - masse næring, masse (SUNT) fett og veldig mildt for små mager.

Du kan gi den "bar" om babyen din liker det, eller du kan for eksempel blande litt banan i.

Jeg pleide å bare mose begge deler med skje eller gaffel, helt til jeg prøvde en oppskrift som mphs hadde lagt ut på Kostholdsdebatten:

Avocado, banan og littegrann eple most med stavmikser!

Det ble en helt fantastisk luftig mos, utrolig god..nesten som mousse!

Nå moser jeg kun med skje eller gaffel igjen, mest fordi han skal få litt å "tygge" på.

Annonse

Hei på dere:) Gutten min er 5 1/2 mnd. Men jeg tror man kan introdusere avokado så tidlig som 4 mnd. Men hadde ikke villet blande avokado, banan og eple så tidlig. De bør vist få en ting av gangen i starten, sånn at enn vet hva babyen evt. ikke tåler dersom h*n reagerer:)

Annonse

Nope!

Deler den i to og så er den klar :) Hvis du bare skal bruke halve så kan du ta den halvparten med steinen i og legge den i plastpose i kjøleskapet til dagen etter. Steinen hjelper til så den holder seg fin.

Et annet tips er å kjøpe harde avocadoer i butikken, og la dem modne på kjøkkenbenken (evt. i en liten pose sammen med f.eks. et eple dersom man trenger at den skal modnes raskere). Jeg kjøper 3-4 i slengen.

Du kan få kjøpt spiseklare og modne avocadoer i butikken, problemet med disse er at de ofte er grusomt brune og stygge inni, og noen ganger blir det brune området veldig hardt og ubrukelig. I begynnelsen kastet jeg omtrent halvparten av alle jeg kjøpte fordi jeg kjøpte de som allerede var myke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...