Gå til innhold

Skikkelig teit/idiotisk spørsmål, men trenger svar!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan man ha en spontanabort uten å blø?

Hvis man har fått positiv graviditetstest, og aldri har blødd, kan man da plutselig ikke være gravid lenger?

Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt, men har ikke lyst å måtte kjøpe enda en graviditetstest bare for å sjekke.. Jeg er 7 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dette som kalles MA (missed abortion). Da har fostered dødd/stoppet utviklingen, men fosteret støtes ikke ut. Da kan man gå "gravid" i lange tider uten å forstå at fosteret ikke lever lenger...

Det er helt forferdelig, men er heldigvis ikke særlig vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vil gi smerter eller er det umerkbart?

For da vil vel magen og slutte vokse regener jeg med? ehh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen fortsetter med og vokse og det er ikke smertefullt.

Men hos meg så mistet jeg alle symptomer...

Men ser det er flere som fortsatt har symptomer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har en ma kan man få mistanke fordi man ikke lenger har så mange gravidsymptomer. Jeg merket nettopp dette, sa tilogmed til samboeren min den dagen fosteret mest sannsynlig sluttet å utvikle seg at jeg var redd det hadde skjedd noe, men sa til meg selv at jeg ikke kunne bli hysterisk. Etter ca to uker fikk jeg en liten blødning etter sex. Da dro jeg til legen og fikk ul som ikke viste noe liv.

Dette høres sikkert veldig skummelt ut, men husk på at det er veldig få som går igjennom dette og at de fleste har naturlige svigninger i symptomene. Som regel skal du bare være glad du slipper unna.

Hvis du tar en graviditetstest vil nok denne slå positivt ut uansett om du at hatt en ma eller ikke. Hormonene kan slå ut opp til syv uker etterpå.

Lykke til og husk at alt mest sannsynlig er som det skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm....Er dette jeg bekymrer meg masse for nå faktisk....Så takk for svar og takk til hun som la inn innlegget..

Skal på AHUS på UL og få en sjekk.....Blir godt....

Men må vente på time først...

Hilsen jente 77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er nok sikkert bra med babyen din:-) lykke til:-) er bedre å få bekrefta at alt er bra enn å gå unødvendig å bekymre seg!!

:-o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å BEROLIGE deg.. så mistet jeg symptomene i uke 9-10, kansje enda tidligere også og jeg er 18 uker på vei...

D med symptomer er så INDIVIDUELT!

Håper og tror det IKKE er en ma. Sjeldent at d skjer!! (i følge min lege).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye..... Håpe det ikke er noe......Bare at symptomene er litt på avveie....

Håper alt er bra hos deg også, Anonym.....At vi ikke har noe bekymre oss for....

All lykke til...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...