Pølsa Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Jeg er 14+0 idag, og kjenner ennå ikke kanten på livmora over skambenet. Burde jeg ikke egentlig gjøre det nå? Dette er mitt tredje svangerskap, så jeg regnet med at magen kom til å komme fort, men den gang ei...Er det noen andre som er ca, like langt på vei som heller ikke kjenner livmorkanten ennå?
selfangerkjerringa Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Kjenne kanten på livmora over skambenet? Den vil jo i tilfelle være under navlen et sted, ikke rett over skambenet... Jeg er i uke 14 nå, og jordmora fikla like under magen da jeg var der for to uker siden.
Pølsa Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2006 Når livmora popper ut, skal kanten på den kjennes først like over skambenet, senere vil den jo vokse oppover mot navlen...Poenget mitt er at jeg ikke kjenner noe til gravidmagen ennå...og jeg har to barn fra før. I begge svangerskapene kom magen ut i uke 13-14, og jeg har ikke bakovervendt livmor.
selfangerkjerringa Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Jeg kjenner ikke noe spesielt helt nede ved skambeinet jeg. Er andregangs forøvrig. Hvis jeg kjenner godt etter kan jeg kjenne en kant (antar det er overkanten på livmora, hehe) ca midt mellom skambenet og navlen.
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 livmora di er rett under navelen, der fant iallefall min jordmor min i uke 13. Tror alt som står om hvor livmora er på nettet er feil. Den er nok rett under navelen. ) Men uansett så er det vanskelig å kjenne den, jeg kjente rett der jordmor kjente og må si jeg hadde vanskeligheter med å kjenne det.
sjanten Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 hei.. er 15 uker i morgen,også mitt tredje svangerskap.kjenner ingenting jeg heller.
Gjest Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Vet ikke hva som er fasitt, det er vel ingen ting som er fasitt. Siden hver graviditet er forskjellig. Jeg for min del kjenner toppen av livmora godt. Er 13+6 og har kjent den i litt over 1 uke. Lykke til!
Atrima Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 Jeg er i uke 25+5, og livmorkanten kjennes ca 3 cm over navelen. Symfysemålet mitt ligger midt på den røde streken, var hos jordmor på tirsdag
Gjest Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 Kommer helt an på hvordan livmoren ligger :-) De første kan kjenne det rundt uke 12, mens andre kan kjenne det først flere uker senere!!!!
stacya fikk jente 27.11.06 Skrevet 29. juni 2006 #11 Skrevet 29. juni 2006 jeg fikk høre av jordmor at i uke 20 er livmora omtrent ved navlen
*1D* Skrevet 29. juni 2006 #12 Skrevet 29. juni 2006 Hei. Jeg er 14+6 i dag og kjenner heller ikke noe............ er andris jeg og nå venter jeg på bulen som skal stikke frem snart, syns jeg da!!!!..........(har litt sånn uttapåskinn som kanskje skjuler noe....???) Om morgenen kjenner jeg så vidt at det er litt hardt på høyre (ja, høyre...og bare der!!!) side midt mellom navlen og skambeinet ca... Men når jeg har stått opp og vært på badet kan du glemme det! Har forresten veldig lyst til å kjenne liv snart! Trodde jeg kjente hikke-dytt for ca 1uke siden, men har vært stille siden........(var sikkert bare luft i magen til mamma`n da....kjedelig....) Lykke til med letinga alle;)
msbu Skrevet 29. juni 2006 #13 Skrevet 29. juni 2006 Var vel ca uke 15 da jeg var hos JM. SF-målet var da nesten 14 cm (tror jeg), det skal være sånn omtrent på streken. Det kan hende du må kjenne litt lengre opp for å finne toppen av livmora, ja. Iflg kurven på helsekortet skal SF-målet i uke 14 være 13 cm. Samtidig er det jo ikke alltid så lett å kjenne. Noen ganger syntes jeg jeg kjente livmora godt før JM-besøket, andre ganger greide jeg ikke å kjenne noe i det hele tatt. Muligheten for at terminen er litt feil er jo også til stede, så det kan være mange muligheter til at du ikke kjenner livmora.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå