Gå til innhold

Er det veldig vondt å hente ut egg...?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått info-brosjyre om IVF og har lest denne med skrekkblandet fryd. Stemmer det at de stikker en nål gjennom skjeden for å hente ut egg?? Er dette veldig vondt..? Bare lurer... :)

Lykke til alle sammen! Om noen mnd er jeg kanskje her sammen med dere!

Fortsetter under...

Hallo!

Jeg har hele tiden vært av de som sier at uttaket ikke gjør spesielt vondt. Nettopp fordi det ikke har vært det for meg de to første gangene. Du får masse smertestillende og lokalbedøvelse, så det går vanligvis veldig greit. Øm i magen ett par dager etterpå, men det går bra.

I går hadde jeg uttak for tredje gang. Jeg hadde masse eggposer slik at uttaket varte lenger enn vanlig, og da begynte lokalbedøvelsen å gå ut. Da begynte det å gjøre litt vondt. Kjente nåla hver gang han stakk i en egg pose. Det var heller ikke verre enn at man overlever det. Det er jo for en god sak:)

Tror også at om det er vondt eller ikke er forskjellig fra person til person og fra gang til gang. Det er ikke noe å grue seg for, det går helt greit.

Vet du når du skal i ilden?

Vil bare ønske deg lykke til.

Hei!

Ja, det stemmer at man stikker gjennom skjedeveggene på begge sider for å hente ut egg. Dette høres jo aldeles fryktelig ut, men for meg var det ikke fryktelig i det hele tatt!

Jeg fikk en beroligende og to smertestillende tabletter jeg skulle ta en time før uttaket. Når jeg vel var på plass i GU-stolen, så fikk jeg smertestillende intravenøst, samt at det ble satt smertestillende sprøyter på hver side i skjedeveggen. Jeg kjente stikkene av de to sprøytene, det må jeg innrømme, men ikke verre enn at jeg overlevde.

:-) Etter det kjente jeg absolutt INGENTING, og det er ikke en underdrivelse engang. Dessuten hadde jeg en sykesøster som sto og klappet på meg og pratet med meg og ga meg hele tiden beskjed om at jeg måtte si i fra om jeg fikk vondt, så skulle hun øke dosen på smertestillende intravenøst.

I det store og det hele var uttaket en veldig positiv og spennende opplevelse for meg.

Lykke til videre og velkommen hit! Jeg tilbragte noen måneder her inne også før selve forsøket, fordi jeg hadde en uendelig mengde spørsmål jeg trengte svar på. Fantastiske jenter her inne og en veldig, veldig hyggelig tone.

Klem fra

synes egguthentinga gikk kjempe fint,fikk 3 smertestillende,morfin og nervepille..

uttaket mitt varte en stund siden jeg var overtimulert og hadde eggposer(30) puhhhhh...

jeg har verdens snilleste sambo som masserte skuldrene og pratet til meg hele tiden,slik at jeg slappet av...

synes ikke du skal grue deg,jeg synes det er værre med en tannlegetime:)

Annonse

Hei! Vil bare dele min erfaring. Jeg har tatt ut 5 ganger, og på de 4 siste fikk jeg kun lokalbedøvelse og akupunktur. Merket igrunnen ingenting! Selvfølgelig var magen øm et par dager, men ikke værre enn at jeg kunne fungere stille og rolig. På meg fungerer aku veldig godt, og det er herlig å slippe den sløvende pilla. Det er ikke noe å grue seg til!

Lykke til!

klemmer fra meg som skal på første UL på mandag og se den lille spire!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...