Gå til innhold

fest imorgen...


chill+enda en til

Anbefalte innlegg

God morgen!

 

Jeg skal på klubb imorgen, og der blir det jo såklart drikking..

Jeg vil ikke fortelle de andre jentene om graviditeten enda, er jo bare (4+2), så tenkte jeg skulle dra en liten "hvit en". Planen er å si at jeg går på antibiotika/penicillin pga betennelse i et operasjonssår etter exu'..

Men det er lenge siden jeg har gått på sånn penicillin, så hvordan i alle dager funker det hvis noen spør? !!! Hvor lange pleier kurene å vær, hvor mange tabletter osv? Jeg har jo nok med å holde maska, om jeg ikke blir avslørt på sånne detaljer om noen spør.. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

I begge mine svangerskap har jeg ikke villet fortelle noen før det har gått 12 uker. Også ville jeg at nærmeste familie skulle få vite det først. Derfor sa jeg at jeg gikk på Penicillin når jeg var på fest. En enkel grunn til å gå på det er blærekatarr. Og da gjør det jævlig vondt å tisse, må på do hele tiden, og man tar tre tabletter daglig av en type som heter Trimetoprim. Kuren varer en uke. Har man begynt på kuren må man ikke tisse så mye, så man slipper å gå på do uten at men må ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pencilin kur kan vare i 7 eller 10 dager. Vanlig dosering er 1 x 4,dvs 4 tbl pr dag.

 

Men Går du liksom på noe som heter apocillin,så tar du 1 morgen,1 middag og 2 på kvelden...i 7 dager.Syns noen at det er for kort tid med 7 daga,si at du har kanskje større styrke på tabl- men at det er d du har fått beskjed om.De skal helst tas en halv time før mat eller 2 timer etter.... (har akkurat vært på kurs om det her,derfor æ kan dette..)

 

Du er nu artig du...men æ skjønner deg godt..Hadde akkurat det samme problemet da jeg sist gikk gravid. Men jeg tok hvitvin som jeg brukte veeeeldig lang tid på..drakk masse vann i tillegg.Ingen som reagerte noe,de var så opptatt med å drikke sjøl. Kansje de ikke vil legge merke til om du drikk mye eller lite.. Men du må ikke begynne å unnskylde deg før noen spør koffor du ikke drikker så mye-da blir du bare mistenkelig med engang.. Nei ta ett glass eller flaske og bruk good tid på den,du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt krent.... ang dosering så varierer det noe. det er ikke alltid slik at man tar 1 morgen, 1 middag og 2 kveld, og appocillin kan man få i alt fra små mengder og opp til 1gram. Og lengden kan vare i både 7 og 10 dager.. Poenget er at om du sier det ene eller det andre så tror jeg ikke noen vil mistenke deg for å juge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajja..mente bare å komme med en mulighet for dosering.Ikke at det var den eneste doseringa..

 

men det er nu mindre viktig..

ha en fortsatt fin dag /kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...