Gå til innhold

Rettigheter som Gravid.....Hjelp ønskes!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på ungdomsinstitusjon. Turnus. Det jeg lurer på.......!!!

I dag jobber jeg dag vakter i steden for nattevaktene mine. Dette betyr at jeg taper mange penger! Jeg har fast turnus. Arbeidsgiver sier at jeg ikke har krav på tileggene mine, kun grunnlønn.....

Jeg vet at jeg kan søke om svangerskapspenger eventuelt er gradert sykmelding et alternativ....likevel er det noen jeg har pratet med som mener jeg har rett til å få utbetalt tileggene mine når jeg har fast turnus.Det er jo faktisk det jeg har fått utbetalt som vil legge grunnlaget for fødelspenger i permisjonstiden.....

Håper på oppklarende svar:)

Hilsen

ei som lurer.............

Fortsetter under...

Hei..

Vet ikke helt om jeg har skjønt deg riktig, men de pengene du har rett på, kommer an på hvor mye du har opptjent deg de siste 10 mnd før permisjonen.

Jeg jobber selv en turnus på et sykehjem, og har ekstravakter utenom... Og har fått vite at alt du jobber, teller... Men tror jeg vil anbefale deg å snakke med arb.giver igjen dersom ting han/hun sa ikke er helt klart for deg..

Hei på deg..

du har krav på lønn for forskjøvet arbeidstid istedenfor. d skal du bare sjekke med fagforbundet.. arbeidsgiveren din har ikke lov til å sette deg ned i lønn siden du har fast turnus. gjør han d så er d ikke lovlig.

d du tjener enten d er kun stillingen din eller mere,hvis du tar ekstravakter,skal legges til grunn når du skal ha s.skapspermisjon. d kan trygdekontoret regne ut for deg men da må du ta med bekreftelse på hvor mye du har hatt i inntekt d 3 siste årene..

trygdekontoret betaler d som går over stillingen din i permisjonstiden.

d er i hvertfall d jeg har fått opplyst der.

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...