Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 har vært på ultralyd, og legen sa at babyen har lagt seg med hodet ned, og han trodde ikke hun ville snu seg opp igjen.... skjønte ikke helt om hun var festet seg, eller om hun bare klemte seg ned i bekkenet, men hun hadde iallefall fnnet ut hvordan hun skulle komme seg ut.... synes dette var veldig tidlig... er bare i uke 31... han sa også at babyens hjerne lå en uke før i utviklingen enn jeg var antall uker, mens kroppen var akkurat på "kurven". litt tynn da han at hun ar, veide ca 1600 g... vet ikke hva de egentlig skal veie.... er det noe sjanse for at hun har tenkt seg ut før tiden? siden hun har lagt seg ned nå? og siden hjernen lå en uke før? håper på å føde litt før termin, men ikke helt enda...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 babyen min hadde lagt seg med hodet ned allerede i uke 26-27 og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kom til å føde noe tidligere av den grunn iallefall
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Er visst vanlig at de legger seg med hodet ned i uke 31. Min hadde lagt seg med hodet ned i uke 28, flere snur seg før det også. Hodet og kroppen på babyen vokser ikke alltid likt. Gi det et par uker, så skal du se at det har balansert seg ut igjen. 1600 gram er et estimat og ikke noen eksakt vekt på babyen. De måler hodet, magen og lårbein og regner ut ca-vekt ut fra en tabell. Tulla mi hadde forresten veldig korte bein en stund (haha!), men nå ved siste kontroll var det helt i samsvar med resten av kroppen igjen. Hun ble også målt til å være ca 14% over snittstørrelsen i uke 27, eventuelt mente man at hun kom til å komme etpar uker før. Men på siste vekstkontroll var hun helt på gjennomsnittet. Som sagt, det jevner seg ut.
m*78 Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Er nok helt vanlig at de ligger med hodet ned nå, spesielt om du er førsteganga. Min ligger den veien, å har gjort det lenge, er i uke 33 nå. Men er ikke festet ennå da. Min første lå med hodet ned og festet fra ca. uke 25. I uke 30 gikk slimproppen, hadde 2 cm. åpning, men fødte bare 5 dager før termin. Så trenger ikke å skje noe for tidlig av den grunn. Håper å gå lengst mulig opp mot termin nå også, men regner med at de siste ukene går med til å ønske at fødselen skal starte :-) Lykke til resten av svangerskapet! Håper tiden går fort og at vi slipper overtid!
På'n igjen Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Var på kontroll i dag - 32 uker, og da lå babyn med hode ned, helt bra og normalt iflg legen. Hvor lenge han har liggi sånn vet jeg ikke siden det er 1 mnd siden sist jeg var på kontroll.
Happy Ignorant Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Hei! Er 30+6 i dag med nr 2. Var hos jordmor for noen dager siden og da lå babyen med hodet langt nede i bekkenet. På ul i uke 28 lå han i skråleie. Tror neppe det har noe å si for når han kommer, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå