♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 ..og i morgen er det UL. Lurer på når magen skal poppe ut altså??? Hadde en fin gravidmage i uke 16, men nå er det bare litt dvaps der, ingen synlig gravid mage ( Og er 18+2 idag.....hmmm håper babyen vokser som den skal.. men det får vi vel vite i morgen på UL. flere som har hatt mage, og opplevd at den har gått tilbake igjen?
2 gullunga Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Hei. Er i mitt andre svangerskap no og hadde i veke 18 en liten kul på magen. Men i mitt förste svangerskap gikk det omtrent ikke an og se antydning för i veke 20 +.....
svensen Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Den kommer sikkert. Min er ganske stor (har litt fett på magen fra før) - men hadde en fase rundt uke 18 da den var litt ekstra kvapsete - mindre oppblåst, kanskje? 20 uker nå og lurer på hvor stor den kommer til å bli (det begynner å bli tungt). Har ikke lagt på meg spesielt mye. Men det skal jo ikke være så mye sammenheng der - det har mest med magemuskler å gjøre og jeg har aldri vært flink til å ta mange situps.
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2006 betryggende å høre. Det er liksom så mange her som har store mager alerede i uke 13-14. Regner med at babyen bare gjemmers eg godt, for jeg kjenner jo den sparke stort sett hver dag.
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2006 ja kanskje det har noe å si da, jeg har alltid vært veldig sterk i magen, fra naturens side, mange år siden jeg trente mye (fy meg). Men jeg har jo alltid hatt sterke magemuskler... nå er det dvaps da, men det er for noe godt! en liten baby!
Pølsa Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Godt å høre at det er andre som har det likedan. Jeg er riktignok bare 14+0 idag, men kan ennå ikke kjenne kanten på livmora over skambenet. Ingen kul på magen, med andre ord. Dvs., jeg har jo mage, men den er bare oppblåst og kvapsete og stygg. Dette er mitt tredje svangerskap, og jeg hadde vel egentlig trodd at magen skulle begynt å komme nå. Forrige gang poppet den ut rundt uke 13-14, første gang rundt uke 16-17. Man blir jo litt bekymret, men jeg har sett babyen på UL for en uke siden, og han/hun var akkurat så stor som den skulle være, så tror egentlig ikke det er noe galt. Det er vel noe med hvordan man bærer barnet, hvordan livmora vokser osv. Lykke til på UL! Vi får trøste oss med at vi blir nok lei av magen til slutt vi også...
selfangerkjerringa Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 Du kan få litt av min... jeg har fått så stor mage allerede at folk enten tror jeg har tvillinger, eller at jeg presser ut magen med vilje så den skal se stor ut. Jeg er bare i uke 14, men har nesten like stor mage som ei venninne med termin i oktober...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Jeg er i uke 26 og har nesten ikke mage, bare en liten kul liksom. Folk som går forbi lurer nok på om jeg faktiskt er gravid, eller bare har lagt på meg litt....hehe. Jeg nevnte dette fir jordmor, at jeg er liten, og da sa hun at det er forskjellig fra folk til folk hvor mye fostervann man har. Noen har kanskje en halv liter mens andre har en og en halv....kanskje noe å tenke på... Jeg er bare glad til at jeg har liten mage...
selfangerkjerringa Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 Det er flere faktorer som spiller inn på dette med magen, når den "popper ut" og hvor stor den blir. Her noen av dem: - framoverliggende/bakoverliggende livmor - barnets leie - mye/lite fostervann - mageinnhold/magemuskler Jeg hadd enormt stor mage forrige gang - var på ekstra UL før termin for å sjekke størrelsen på ungen, men hun var helt normal - det var leiet og masse fostervann som gjorde magen så unormalt stor. Kjenner så vidt ei som hadde liten mage hele veien og fikk en på nesten 5kg! Hun hadde bakoverliggende livmor og var veldig godt trent på magen fra før.
msbu Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 Den magen man føler man har i begynnelsen er jo ofte bare oppblåsthet. Min erfaring er iallefall at man får en periode der man føler magen ser mer stappmett og slapp ut enn gravid. Jeg er i begynnelsen av denne fasen nå. Gleder meg til jeg får mer fasong på magen, for det er liksom mer å være stolt av. Samtidig er jeg glad for hver dag magen lar vente på seg, for den blir tidsnok stor nok. Leste her eller på babyverden at det begynner å vises på de fleste at de er gravide nå rundt uke 18 eller 19. Så du er nok helt i rute, tenker jeg. Selv har jeg aldri fått synlig mage før jeg har vært 4-5 mnd på vei, så også denne gang, selv om dette er mitt 3. svangerskap. Du har jo ikke vært på UL ennå. Det kan jo være at de korrigerer terminen noen dager eller uker, så det er jo ikke sikkert du er kommet like langt som du tror. Uansett. Lykke til på UL. Og ta det med ro, magen kommer nok...
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2006 Jippi! Idag er det mer mage ) nå ser den gravid ut iallefall, håper den blir sånn nå da...;o)
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 30. juni 2006 #12 Skrevet 30. juni 2006 min mage er litt on off. Av og til stenhard, av og til mjukere. Sist fikk jeg ikke mage før etter påske og da fødte jeg i juli.. så jeg var vel 7 mnd på vei tror jeg før folk med garanti kunne si at jeg var gravid. man bærer jenter på en litt mer anna måte enn gutter. Ellers så er d jo slik at livmoren skal opp til navlen før den begynner å strekke seg utover... Og når livmoren min akkurat nå i uke 18 er kommet dit så er jg jo ikke gravid lenger opp en dit, altså liten bump nederst på magen. Derfor forstår jeg ikke helt at m an kan ha gravid mage i uke 13 ...*hmm* Må ha kort rygg el noe sånn da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå