Gå til innhold

tidskonto-erfaringer? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

de er jo evneveike alle som jobber på trygdekontoret, så kanskje noen her har noen erfaringer? jeg skal gjøre ferdig masteravandlinga mi i høst (forhåpentligvis!) og er da 100% student. Dette fører til at pappan kan ta ut 29 fulle ukerpermisjon (juhu), og vi har tenkt at han tar ca 13 fulle uker, og resten som tidskonto, siden jeg mest sannsynlig kommer til å studere til våren også. Noen som har erfaring med oppdeling og utregning av dager og uker? Det er jo litt vanskelig, siden babyen ikke har kommet ennå. Noen andre i samme situasjon? Studenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tidskonto en periode sist gang jeg var i permisjon. Dere må jo da velge hvordan han skal ta det ut - i prosent av hvor mye han vil jobbe, 50% eller mer, og for hvor mange uker. Hvis han velger 50% får han 50% permisjonspenger, og 50% lønn. Permisjonstiden blir da dobbelt så lenge som de antall uker han kunne hatt full permisjon. Hvis han f.eks. skal ha tidskonto 50% i de siste 10 (av 29) permisjonsukene, blir dette forlenget til 20 uker med 50% arbeid. Jeg hadde tidskonto i 8 uker på slutten av min permisjon sist, og arbeidet 50%. Det vil si at jeg kunne arbeide 50% i 16 uker. Da jobbet jeg full dag 2 dager en uke, og 3 dager neste uke, og hadde resten fri. Skjønner? Jeg syntes det var kjempedeilig å gjøre det slik, komme gradvis tilbake til jobb. Mannen min var da hjemme de dagene jeg jobbet (han var student).

Skrevet

ja, det blir nok noe sånt vi gjør. var mannen din 100% student? takk for svar!

Skrevet

ja, han var 100% student og hadde ikke rett på noe permisjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...